ˆ

2006

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

ZARZĄDZENIE NR VIII/06

Akapit nr 1 - brak tytułu

  1. ZARZĄDZENIE NR VIII/06
    Wójta Gminy Zielona Góra
    z dnia 16 października 2006r.
    w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Zielona Góra
    Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
    (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), zarządza się co następuje:

Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Nadaje się Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Zielona Góra o treści określonej niniejszym zarządzeniem.
§ 2.
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Zielona Góra, zwany dalej „Regulami-nem”, określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Zielona Góra.
§ 3.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
  1. Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Zielona Góra,
  2. Radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy Zielona Góra,
  3. Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku - należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Zielona Góra, Zastępcę Wójta Gminy Zie-lona Góra, Sekretarza Gminy Zielona Góra, Skarbnika Gminy Zielona Góra oraz Kierownika Referatu Urzędu Gminy Zielona Góra,
  4. Zespole – należy przez to rozumieć Zespół ds. Społecznych, Przedsiębiorczości i Promocji,
  5. Komendzie Straży – należy przez to rozumieć Komendę Straży Gminnej,
  6. Referacie lub kierowniku referatu - należy przez to rozumieć również samo-dzielne stanowisko lub Zespół.
§ 4.
  1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
  2. Siedzibą Urzędu jest miasto Zielona Góra.
Rozdział II
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU
§ 5.
  1. Urząd jest aparatem pomocniczy Wójta, realizującym zadania wynikające ze spra-wowania przez Wójta funkcji organu wykonawczego Gminy.
  2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków do należytego wyko-nywania zadań Gminy w tym:
    1) zadań własnych,
    2) zadań zleconych,
    3) zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozu-mienia z organami administracji rządowej,
    4) zadań publicznych powierzonych Gminie na podstawie porozumienia z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
§ 6.
Do zadań Urzędu należy w szczególności:
  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwał Rady, materia-łów niezbędnych do podejmowania i wydawania decyzji administracyjnych, po-stanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych,
  2.  kontaktowanie się z mieszkańcami Gminy, administracją samorządową, rzą-dową i sołectwami,
  3. przygotowanie i wykonywanie budżetu Gminy,
  4. planowanie zadań rzeczowych i wydatków dotyczących zadań stanowiska lub komórki organizacyjnej i składanie sprawozdań z realizacji tych zadań i wy-datków,
  5. zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady Gminy, po-siedzeń jej Komisji,
  6. prowadzenie zbioru przepisów gminnych oraz ich udostępnianie (także w for-mie elektronicznej), a także stała i bieżąca ich aktualizacja,
  7. realizowanie obowiązków i uprawnień pracodawcy.
Rozdział III
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7.
 
  1. Pracą Urzędu kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika.
  2. W przypadku dłuższej nieobecności Wójta lub niemożności wykonywania przez niego obowiązków, jego zadania wykonuje Zastępca.
  3. Zastępca wykonuje zadania powierzone przez Wójta, w tym kieruje i sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Zespołu, a w czasie nieobecności Sekreta-rza wykonuje jego zadania.
§ 8.
Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, odpowiada za organizację pra-cy Urzędu oraz wykonuje inne zadania określone przepisami lub wynikające z upo-ważnień i poleceń Wójta.
§ 9.
  1. Skarbnik sprawuje obsługę finansową - księgową budżetu Gminy, kieruje pracą Referatu Gospodarki Finansowej oraz sprawuje nadzór nad realizacją planów jednostek organizacyjnych i pomocniczych Gminy.
  2. W przypadku nieobecności Skarbnika lub nie możliwości wykonywania przez niego zadań, jego obowiązki wykonuje Zastępca Skarbnika.
§ 10.
  1. W skład Urzędu wchodzą komórki organizacyjne, stanowiska i samodzielne sta-nowiska o następujących nazwach i symbolach:
    1) Referat Gospodarki Finansowej – RGF,
    2) Referat Gospodarki Gruntami – RGG,
    3) Referat Infrastruktury Technicznej – RIT,
    4) Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych – ROO,
    5) Zespół ds. Społecznych, Przedsiębiorczości i Promocji – ZSPP,
    a) stanowisko ds. społecznych i promocji,
    b) stanowisko ds. realizacji programów rozwojowych Gminy i spraw spo-łecznych,
    c) stanowisko ds. przedsiębiorczości,
    6) Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy – RG,
    7) Radca prawny – RP,
    8) Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej – KG,
    9) Komenda Straży Gminnej – KSG,
    10) Stanowisko ds. Kadr – K,
    11) Stanowisko ds. Oświaty – OŚW,
    12) Stanowisko ds. Informatyki – INF.
  2. Strukturę organizacyjną Urzędu przedstawia schemat organizacyjny stanowiący za-łącznik do zarządzenia.
Rozdział IV
PODZIAŁ ZADAŃ I KOMPETENCJI
§ 11.
  1. Wójt wykonuje czynności wynikające z pełnienia funkcji organu wykonawczego Gminy.
  2. Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
    1) reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
    2) nadzór nad realizacją budżetu,
    3) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem
    4) sprawowanie funkcji kierownika Urzędu i podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowa-nia tych czynności,
    5) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec kierowników jed-nostek organizacyjnych,
    6) wydawanie decyzji administracyjnych,
    7) wydawanie zarządzeń, udzielanie upoważnień i pełnomocnictw, w zakresie swoich kompetencji,
    8) gospodarowanie mieniem komunalnym
    9) udzielanie odpowiedzi na skargi dotyczące pracowników Urzędu i podległych jednostek organizacyjnych,
    10) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytanie radnych,
    11) przyjmowanie petentów w ramach skarg i wniosków,
    12) zapewnianie przestrzeganie prawa przez wszystkich pracowników,
    13) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu oraz ogól-ny nadzór, nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników czynności kancelaryjnych,
    14) realizacja zadań szefa Obrony Cywilnej Gminy,
    15) uczestniczenie w realizacji zadań w zakresie zarządzania kryzysowego.
§ 12.
Do zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
  1. wykonywanie zadań powierzonych przez Wójta w ramach zakresu czynności, udzielonych upoważnień i pełnomocnictw,
  2. zastępowanie Wójta i Sekretarza w razie ich nieobecności lub wynikających z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta lub Sekretarza Gminy,
  3. kierowanie i bieżący nadzór nad realizacją zadań powierzonych Zespołowi ds. Społecznych, Przedsiębiorczości i Promocji,
  4. nadzór i koordynacja zadań wynikających ze Strategii Rozwoju Gminy Zielona Góra i Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Zielona Góra,
  5. koordynacja i nadzór nad opracowywaniem i realizowaniem projektów w ramach finansowania środkami zewnętrznymi krajowymi i środkami pochodzącymi ze źródeł zagranicznych, w tym z budżetu Unii Europejskiej,
  6. nadzór i koordynacja zadań związanych z funkcjonowaniem BIP pod względem poprawności merytorycznej, zakresu tematycznego, terminowości, aktualizacji i zabezpieczenia danych,
  7. prowadzenie i koordynowanie zadań w ramach informatyzacji stanowisk pracy w Urzędzie.
§ 13.
Do zadań Sekretarza Gminy należy:
  1. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Urzędu,
  2. organizowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne stanowiska pracy dotyczących spraw organizacyjnych Urzędu,
  3. występowanie z wnioskiem do Wójta w sprawach zmian w Regulaminie Orga-nizacyjnym Urzędu,
  4. opracowywanie zakresów czynności dla samodzielnych stanowisk pracy i kie-rowników referatów,
  5. sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem kontroli wewnętrznej w Urzędzie i kontroli zewnętrznej prowadzonej przez Urząd,
  6. nadzór w zakresie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, w tym jednolitego rzeczowego wykazu akt, a także KPA,
  7. udział w przygotowywaniu projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta ,
  8. czuwanie nad prawidłowym tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzę-du, w tym udzielaniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz skargi i wnioski składane przez petentów do Urzędu
  9. inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników, prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem, kształceniem i dokształcaniem pracowników,
  10. uczestniczenie w realizacji zadań w zakresie obronności kraju oraz zarządzania kryzysowego,
  11. współpraca ze stanowiskiem ds. kadr w zakresie prowadzenia spraw kadrowo-osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych
    w oparciu o politykę kadrową przyjętą przez Wójta,
  12. nadzór nad realizacją zadań przypisanych statutem Gminnemu Ośrodkowi Po-mocy Społecznej,
  13. monitorowanie i koordynowanie zadań wynikających z realizacji ustawy o sys-temie oświaty.
§ 14.
Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
  1. pełnienie funkcji Głównego Księgowego w Urzędzie,
  2. kierowanie pracą Referatu Gospodarki Finansowej,
  3. koordynowanie i wykonywanie zadań w zakresie przygotowania projektu uchwały budżetowej Gminy zgodnie z procedurami i terminami ustalonymi przez Radę,
  4. prowadzenie bieżącej analizy gospodarki finansowej Gminy i informowanie Wójta o realizacji budżetu,
  5. nadzorowanie wykonywania zadań określonych w ustawie o rachunkowości,
  6. nadzorowanie i kontrolowanie gospodarki finansowej referatów, jednostek or-ganizacyjnych Gminy i jednostek pomocniczych oraz współdziałanie w tym za-kresie z Komisją Rewizyjną Rady Gminy,
  7. opiniowanie projektów aktów prawnych i innych dokumentów niosących skutki finansowe dla budżetu Gminy, a w przypadkach określonych prawem składanie kontrasygnaty,
  8. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, ZUS oraz innymi organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie finansów publicznych,
  9. sporządzanie planu finansowego i układu wykonawczego dochodów i wydat-ków budżetu oraz ich zmian w trakcie roku budżetowego,
  10. sporządzanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych do realizacji Gminie odrębnymi ustawami oraz ich zmian w okresie realizacji budżetu,
  11. przedstawianie projektów limitów wydatków na wieloletnie programy inwesty-cyjne,
  12. przedstawianie propozycji przeznaczania nadwyżek budżetowych oraz określa-nie źródeł finansowania deficytu budżetowego wraz z opracowywaniem odpo-wiednich analiz i opinii ich dotyczących,
  13. opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie zaciągania kredytów i pożyczek oraz udzielania gwarancji i poręczeń,
  14. uczestniczenie w procesie legislacyjnym uchwalania budżetu Gminy, w tym współdziałanie z poszczególnymi Komisjami Rady w zakresie prac związanych z przygotowaniem budżetu oraz jego realizacją,
  15. sporządzanie sprawozdań budżetowych jak również opracowywanie informacji półrocznej o przebiegu wykonania budżetu oraz sprawozdania rocznego z wy-konania budżetu zgodnie z zakresem i formą przyjętymi przez Radę,
  16. określanie procedur planistycznych i terminów ich realizacji dla jednostek orga-nizacyjnych,
  17. nadzorowanie realizacji wykonywania umowy zawartej z bankiem obsługującym budżet Gminy,
  18. opracowywanie zasad rachunkowości, gospodarki majątkiem trwałym, inwenta-ryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie oraz kontroli wewnętrznej.
§ 15.
Do zadań wspólnych Kierowników referatów, w zakresie powierzonych spraw nale-ży:
  1. przygotowywania projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta wraz z uza-sadnieniem,
  2. przygotowywanie materiałów (informacje, analizy, programy, dokumentacje, itp.) obejmujących zakres działań Referatu,
  3. wnikliwe i terminowe załatwianie spraw i interesantów,
  4. przygotowywanie i prowadzenie spraw wynikających ze stosowania KPA,
    a przede wszystkim przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,
  5. wnikliwe rozpatrywanie skarg i wniosków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
  6. przestrzeganie przepisów bhp i p. poż.,
  7. współpraca z Sekretarzem w zakresie zapewnienia właściwego funkcjonowania Urzędu oraz organizacji obsługi interesantów
  8. współpraca ze Skarbnikiem w zakresie planowania i realizacji zadań ujętych
    w budżecie Gminy,
  9. przygotowywanie i ewidencja akt i rejestrów itp. oraz ich przekazywanie do ar-chiwum Urzędu,
  10. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publiczneja w szczególności przekazywanie informacji do BIP
  11. przestrzeganie zasad określonych w ustawie o ochronie informacji niejawnych i ustawie o ochronie danych osobowych,
  12. stosowanie przepisów ustawy Prawo o zamówieniach publicznych,
  13. organizowanie pracy i podział zadań dla podległych pracowników – kierowanie
    i nadzór nad właściwym wypełnianiem obowiązków,
  14. przygotowanie podlegających zatwierdzaniu przez Wójta, zakresów czynności podległym pracownikom, oraz organizowanie zastępstw na stanowiskach,
  15. prowadzenie kontroli wewnętrznej i kontroli zewnętrznej w zakresie meryto-rycznie prowadzonych spraw przez referat.
Rozdział V
ZADANIA REFERATÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD URZĘDU GMINY
§ 16 .
Do zakresu działania Referatu Gospodarki Finansowej należy:
  1. obsługa wykonywania budżetu Gminy,
  2. prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy
  3. prowadzenie ewidencji i rozliczeń zaciągniętych przez Gminę kredytów i poży-czek oraz udzielonych gwarancji i poręczeń,
  4. przekazywanie środków finansowych, zgodnie z przyjętymi zasadami, dyspo-nentom środków budżetowych,
  5. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawy Ordynacja podatkowa w tym:
    a) przygotowywanie decyzji w zakresie zobowiązań podatkowych,
    b) ewidencja dochodów podatkowych,
  6. prowadzenie ewidencji i windykacji dochodów własnych Gminy wg tytułów prawnych i terminów realizacji,
  7. prowadzenie rachunkowości gminnych funduszy celowych,
  8. prowadzenie ewidencji wydatków UG zgodnie z przyjętym planem finanso-wym,
  9. przygotowywanie analiz z realizacji budżetu Gminy dla potrzeb organów Gmi-ny, organów państwowych oraz sprawozdawczości budżetowej,
  10. przygotowywanie analiz i opinii dla organów Gminy w sprawie udzielania ulg, odraczania, umarzania i rozkładania na raty opłat i innych należności stanowią-cych dochody Gminy,
  11. kontrolowanie i prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych przez referaty oraz jednostki organizacyjne Gminy,
  12. prowadzenie ewidencji księgowej mienia komunalnego,
  13. prowadzenie ewidencji podatku VAT i rozliczanie się z tego tytułu z urzędem skarbowym,
  14. prowadzenie ewidencji udziałów i akcji w spółkach prawa handlowego oraz od-setek i dywidend od kapitałów wniesionych do spółek,
  15. udział w pracach komisji przetargowych dotyczących zbywania mienia Gminy oraz udzielania zamówień publicznych,
  16. wykonywanie obsługi kasowej,
  17. prowadzenie obsługi finansowo- płacowej urzędu gminy,
  18. prowadzenie ewidencji oraz windykacji grzywien nakładanych w drodze man-datu karnego przez strażników straży gminnej zgodnie z obowiązującym rozpo-rządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
  19. kontrola dokumentów księgowych, umów i porozumień pod względem formal-no-rachunkowym oraz zgodności z obowiązującymi przepisami prawa finanso-wego i przyjętymi zasadami wewnętrznymi,
  20. współdziałanie z organami administracji rządowej, samorządowej, instytucjami kontroli i nadzoru oraz bankami w zakresie prowadzonych spraw
  21. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu, w tym:
    a) przygotowywanie projektów powiadomienia GIIF o podejrzeniu wprowadze-nia do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegal-nych lub nieujawnionych źródeł,
    b) przeprowadzenie szkoleń pracowników jednostki w zakresie niezbędnym
    do prawidłowego wykonywania zadań, jako jednostki współpracującej z GIIF,
    c) nadzór nad przestrzeganiem zasad zawartych w instrukcji w sprawie przeciw-działania wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pocho-dzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł,
    d) okresowa analiza zapisów rejestru powiadomień GIIF o podejrzanych wpro-wadzeniach do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących
    z nielegalnych bądź nieujawnionych źródeł, w celu ustalenia ich wzajemnych powiązań i przedstawienie raportu.
§ 17 .
 
Do zakresu działania Referatu Infrastruktury Technicznej należy:
  1. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Prawa Budowlanego i ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a w szczególności:
    a) przygotowywanie projektów uchwał w sprawach planów zagospodarowania przestrzennego,
    b) opracowywania projektów decyzji ustalających warunki zabudowy, o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
    c) współdziałanie z organami nadzoru budowlanego,
    d) realizacja zadań związanych z ochroną zabytków,
  2. opracowywanie projektów postanowień opiniujących zgodność proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego,
  3. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszka-niowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego,
  4. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o gospodarce komunalnej, a w szcze-gólności :
    a) nadzór i koordynacja nad zadaniami realizowanymi przez zakład budżetowy
    w zakresie obsługi komunalnej Gminy,
    b) koordynowanie spraw z zakresu ustalania cen i opłat za usługi komunalne
    o charakterze użyteczności publicznej świadczone na rzecz mieszkańców,
    c) sporządzania projektów uchwał regulujących zasady i tryb korzystania
    z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,
    d) współdziałanie z właściwymi jednostkami w sprawach z zakresu komunikacji lokalnej i łączności,
  5. prowadzenie spraw wynikających z ustaw : Prawo o ochronie środowiska, o odpa-dach, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o ochronie zwierząt, o in-spekcji weterynaryjnej, o inspekcji ochrony środowiska, inspekcji sanitarnej,
    a w szczególności:
    a) opracowywanie gminnego programu ochrony środowiska,
    b) realizowanie zadań związanych z utrzymaniem porządku i czystości na terenie Gminy poprzez uporządkowanie gospodarki odpadami, utrzymania w czysto-ści dróg i chodników, utrzymania terenów zielonych, itp.,
    c) umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów oraz posesji.
    d) prowadzenie zadań inwestycyjnych w zakresie ochrony środowiska,
  6. realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo energetyczne,
  7. prowadzenie spraw z zakresu infrastruktury technicznej, w tym realizacja zadań inwestycyjnych
  8. realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym, ustawy Prawo
    o ruchu drogowym, ustawy o drogach publicznych
  9. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych w zakre-sie objętym działalnością Urzędu.
§ 18.
Do zakresu działania Referatu Gospodarki Gruntami należy:
  1. realizacja zadań wynikających z ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych oraz ustawie o gospodarce nieruchomościami, ustawy o przekształceniu prawa użytko-wania wieczystego w prawo własności nieruchomości, a w szczególności:
    a) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami sta-nowiącymi gminny zasób, w tym sprzedaż gruntów, oddawanie ich
    w użytkowanie wieczyste, najem, dzierżawę, użyczenie czy w trwały zarząd,
    b) realizacja spraw związanych z wykonywaniem, ograniczeniem lub przeniesie-niem praw do nieruchomości, w tym dotyczących podziału nieruchomości lub wywłaszczenia,
    c) opracowywanie decyzji w sprawach podziału gruntów,
    d) prowadzenie ewidencji analitycznej gruntów,
    e) ustalanie udziału w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej- wo-dociągowej,
  2. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
    o nasiennictwie, o ochronie roślin, o przeciwdziałaniu narkomanii, o zwalczaniu chorób zakaźnych ,
  3. realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo wodne, ustawy o zbiorowym zaopa-trzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
  4. prowadzenie ksiąg gospodarstw,
  5. realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo łowieckie, poprzez współdziałanie z organizacjami i instytucjami prowadzącymi przedmiotowe sprawy zgodnie
    ze swoją działalnością statutową,
  6. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o lasach oraz ustawy o ochronie przy-rody, w tym:
    a) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów,
    b) przygotowanie projektów rozstrzygnięć w zakresie wprowadzenia form ochro-ny przyrody,
  7. prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa miejscowości i obiektów fizjograficz-nych oraz numeracji nieruchomości, w tym:
    a) prowadzenie spraw i przygotowywanie propozycji dotyczących ustalania nazw ulic, placów publicznych, miejscowości i charakteru jednostek osadniczych położonych na terenie Gminy,
    b) prowadzenie i uzupełnianie map z miejscowościami i ulicami,
    c) ustalanie numeracji nieruchomości z zachowaniem odpowiednich procedur.
§ 19.
Do zakresu działania Referatu Spraw Obywatelskich i Obronnych należy:
  1. realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobi-stych, w tym:
    a) prowadzenie ewidencji ludności z zachowaniem dyscypliny meldunkowej,
    b) wydawanie dowodów osobistych,
    c) wprowadzanie numerów identyfikacyjnych PESEL,
  2. realizacja zadań w zakresie określonym ustawą o izbach rolniczych oraz przygo-towywania obsługi wyborów do władz – samorządowych, parlamentarnych, pre-zydenckich oraz obsługi referendum w tym :
    a) prowadzenie stałych rejestrów wyborców,
    b) współdziałanie z biurem wyborczym w zakresie prowadzenia spraw tech-niczno-kancelaryjnych i prowadzenia archiwum,
  3. przygotowywanie pod względem organizacyjnym wyborów ławników,
  4. realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony,
    w tym:
    a) przeprowadzenie rejestracji przedpoborowych i przygotowanie dokumen-tacji do przeprowadzenia poboru na terenie Gminy,
    b) prowadzenie akcji kurierskiej,
    c) prowadzenie akcji ogólnego ostrzegania,
    d) realizacja zadań na wypadek ,,W”,
    e) organizowanie drużyn OC na wypadek klęsk żywiołowych,
  5. prowadzenie spraw z zakresu współdziałania Gminy z organami Policji, Straży Gminnej i organami sprawiedliwości, w tym:
    a) kontroli nad realizacją dyscypliny meldunkowej,
    b) przestrzegania ładu i porządku publicznego,
    c) wykonywanie przez Gminę przekazywanych do realizacji wyroków sądów,
  6. prowadzenie spraw bhp i p. poż. na rzecz Urzędu, w tym:
    a) realizowanie zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
    b) prowadzenie instruktażu ogólnego z zakresu bhp i ochrony p. poż.,
    c) prowadzenie dokumentacji wypadków w drodze do i z pracy,
    d) organizowanie i koordynowanie okresowych badań profilaktycznych,
  7. zapewnienie technicznych i materialnych warunków funkcjonowania Urzędu oraz realizacja spraw wynikających z ustawy o zakładowym zasobie archiwal-nym i archiwach:
    a) obsługa kancelaryjno-techniczna Urzędu,
    b) gospodarowanie środkami rzeczowymi, drukami, formularzami oraz pro-wadzenie magazynu materiałów biurowo gospodarczych,
    c) prowadzenie prenumeraty i rozdzielnictwa wydawnictw promulgacyjnych oraz czasopism i prasy codziennej dla potrzeb Urzędu,
    d) prawidłowe zabezpieczenie obiektu przed włamaniem i kradzieżą,
    e) załatwianie spraw związanych z zamawianiem i wykonywaniem pieczątek, pieczęci urzędowych i tablic,
  8. realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o zgromadzeniach, ustawy
    o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz ustawy o bezpie-czeństwie imprez masowych,
  9. prowadzenie spraw z zakresu administrowania pomieszczeniami Urzędu Gminy,
    w tym:
    a) przygotowywanie umów w zakresie eksploatacji budynku i przestrzeganie realizacji ich postanowień,
    b) czuwanie nad zabezpieczeniem w budżecie środków na utrzymanie Urzę-du,
    c) zabezpieczenie stanowisk pracy w materiały i urządzenia niezbędne
    do wykonywania pracy,
    d) utrzymanie ładu i czystości w pomieszczeniach budynku Urzędu,
    e) współdziałanie z Referatem Gospodarki Finansowej w zakresie prawidło-wej gospodarki środkami trwałymi i nietrwałymi w Urzędzie,
    f) nadzór nad prawidłową eksploatacją technicznego sprzętu biurowego oraz przygotowywanie umów na konserwację, serwis ww. sprzętu oraz sieci elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej,
    g) prowadzenie spraw z zakresu informacji wizualnej oraz informacji kiero-wanych do publikatorów,
    h) współdziałanie w zakresie prawidłowej gospodarki środkami i materiałami, przeznaczonymi na prawidłowe działanie stanowisk pracy w Urzędzie.
    i) organizacja i nadzór nad pracą Sekretariatu Wójta i Biura Podawczego Urzędu.
Rozdział VI
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZADAŃ SAMODZIELNYCH STANOWISK PRACY
§ 20.
Do zakresu działania Radcy Prawnego należy obsługa prawna Urzędu, w tym:
  1. opiniowanie pod względem formalno - prawnym projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
  2. parafowanie umów i porozumień zawieranych z innymi podmiotami
  3. udzielanie pomocy prawnej w związku ze stosowaniem kodeksu postępowania administracyjnego,
  4. sporządzanie opinii prawnych na pisemnie złożony wniosek w zakresie spraw prowadzonych przez Urząd,
  5. opiniowanie pod względem formalno - prawnym decyzji pracodawcy wynikają-cych ze stosowania kodeksu pracy,
  6. udzielanie porad i konsultacji prawnych dla potrzeb Urzędu i Rady Gminy,
  7. wydawanie opinii w sprawach zawarcia ugody majątkowej i umorzeń wierzytel-ności,
  8. udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,
  9. wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi i administra-cyjnymi.
§ 21.
Do zakresu działania Stanowiska obsługi Rady Gminy należy:
  1. przygotowywanie pod względem organizacyjno-technicznym posiedzeń Rady i Komisji,
  2. kompletowanie materiałów, w tym projektów uchwał i innych dokumentów na po-siedzenie Rady i Komisji,
  3. protokołowanie obrad sesji, posiedzeń Komisji, zebrań i spotkań organizowanych przez Radę oraz Komisje,
  4. prowadzenie rejestru uchwał Rady i Komisji,
  5. prowadzenie rejestrów wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
  6. prowadzenie pod względem organizacyjno-technicznym spraw jednostek pomoc-niczych Gminy - sołectw, w tym obsługa kancelaryjno - techniczna narad i szkoleń sołtysów,
  7. obsługa techniczna wyborów do samorządów lokalnych – współdziałanie z orga-nami sołectw,
  8. prowadzenie zbiorów przepisów gminnych, udostępnianie do powszechnego użyt-ku w siedzibie Urzędu oraz wprowadzanie do BIP-u,
  9. przygotowywanie spraw związanych z konsultacjami społecznymi,
  10. przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę oraz przekazywanie ich do archiwum,
  11. prowadzenie rejestru korespondencji wpływającej do Przewodniczącego Rady Gminy oraz przygotowywanie odpowiedzi,
  12. prowadzenie spraw osobowych radnych i sołtysów,
  13. współpraca z jednostkami pomocniczymi i ich organami w zakresie organizowania imprez kulturalno – sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym,
  14. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem honorowego obywatelstwa Gmi-ny.
§ 22.
Do zakresu działania Stanowiska ds. Kadr należy:
  1. prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek or-ganizacyjnych w tym:
    a) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych,
    b) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Wójta,
    c) przygotowywanie procedur związanych z konkursami na obsadzanie stano-wisk pracy,
    d) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu oraz ewidencji składanych wniosków emerytalno - rentowych,
    e) przygotowywanie projektów planów urlopów,
    f) realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie informacji niejawnych.
  2. współpraca w zakresie obsługi systemu komputerowego ,,Płatnik’’,
  3. realizacja projektów w zakresie przeciwdziałania bezrobociu - współpraca z Po-wiatowym Urzędem Pracy i innymi organizacjami zajmującymi się tym proble-mem,
  4. realizowanie zadań wynikających z opieki nad praktykantami i stażystami,
  5. prowadzenie ewidencji, szkoleń, kursów i innych form dokształcania realizowa-nych przez pracowników Urzędu,
  6. prowadzenie spraw socjalnych pracowników
  7. pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, w tym:
    a) sprawowanie nadzoru nad Kancelarią Tajną,
    b) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
    c) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych,
    d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
    o ochronie tych informacji,
    e) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
    f) opracowywanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,
    g) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
§ 23.
Do zakresu działania stanowiska ds. Oświaty należy:
  1. prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Gminy jako organu prowadzą-cego placówki oświatowe, w tym:
    a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez dyrektorów funkcji administratorów obiektów,
    b) prowadzenie spraw związanych z organizacją placówek oświatowych,
  2. prowadzenie spraw wynikających z Karty Nauczyciela, w tym:
    a) przygotowywanie dokumentów związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczycieli,
    b) prowadzenie spraw w zakresie kształcenia i dokształcania nauczycieli,
  3. prowadzenie spraw w zakresie ochrony zdrowia ludności, w tym organizacja opieki zdrowotnej,
  4. przyjmowanie wniosków i ofert o dofinansowanie z budżetu gminy zleconych za-dań własnych innym podmiotom z dziedziny edukacji i wychowania,
  5. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych
    w sprawach przyznawania stypendiów uczniom,
  6. prowadzenie zbioru przepisów prawnych dotyczących oświaty, w tym zbiorów wewnętrznych aktów prawnych placówek oświatowych (statuty, regulaminy orga-nizacyjne szkół i przedszkoli).
§ 24.
Do zakresu działania Komendanta Gminnego Ochrony Przeciwpożarowej należy:
  1. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej, w tym:
    a) zapewnienie koniecznych warunków, umożliwiających działalność ratowniczą w krajowym systemie ratowniczo-gaśniczym,
    b) podejmowanie działań w zakresie wyposażenia, utrzymania, wyszkolenia i zapewnienia gotowości bojowej ochotników straży pożarnej,
  2. koordynowanie prac związanych z zaopatrzeniem w wodę do zewnętrznego ga-szenia pożarów,
  3. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o stanie klęski żywiołowej, a w szczególności spraw związanych z funkcjonowaniem Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
  4. prowadzenie spraw z zakresu realizacji planu operacyjnego ochrony przed po-wodzią.
§ 25 .
Do zakresu działania Komendanta Straży Gminnej należy:
  1. zapewnienie prawidłowego działania Straży i kierowanie jej działalnością poprzez planowanie, organizowanie i koordynowanie zadań wynikających
    z obowiązujących przepisów, a w szczególności:
    a) poprzez współpracę z referatami, samodzielnymi stanowiskami Urzędu Gminy i jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie merytorycznego ich działania,
    b) opracowywanie i realizację planów pracy i planów kontroli,
    c) współdziałanie z Policją i jednostkami Straży Pożarnej,
  2. nakładanie grzywien w drodze mandatów karnych oraz prowadzenie ich ewidencji,
  3. organizowanie pracy strażników – prowadzenie dziennika zgłoszeń i przydzielanie zadań do realizacji,
  4. prowadzenie dokumentacji dotyczącej korespondencji zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
  5. przygotowywanie dla Rady Gminy i Wójta sprawozdań, analiz oraz bieżących informacji z realizowanych zadań.
§ 26.
Do zadań Stanowiska ds. Informatyki należy:
  1. opracowywanie i wdrażanie kompleksowego programu informatyzacji i kompute-ryzacji Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych,
  2. kierowanie pracami dotyczącymi wykorzystania komputerów w Urzędzie,
  3. analizowanie potrzeb Urzędu w zakresie systemów informatycznych
  4. dbanie o nowoczesność rozwiązań planowanych do zastosowania w Urzędzie i spójność z modelem przyjętym w administracji rządowej,
  5. określanie i nadzór nad przestrzeganiem w Urzędzie standardów oraz parametrów sprzętu i oprogramowania, opiniowanie zakupów i inwestycji w tym zakresie,
  6. obsługa systemu informatycznego w Urzędzie - administrowanie siecią kompute-rową,
  7. instalowanie, konfigurowanie i konserwacja urządzeń komputerowych, oraz wszelkiego oprogramowania w Urzędzie, załatwianie spraw serwisu i gwarancyj-nych,
  8. koordynacja i nadzór nad przygotowywaniem założeń do programów, projekto-wanie, zakup i wdrażanie systemów aplikacyjnych,
  9. nadzór legalności stosowanego oprogramowania i właściwego zabezpieczenia da-nych (archiwizacja danych, kontrola antywirusowa itp.),
  10. współdziałanie w organizacji szkoleń informatycznych,
  11. udzielanie pracownikom wszelkiej pomocy związanej z pracą ze sprzętem i opro-gramowaniem komputerowym,
  12. zakup sprzętu i oprogramowania informatycznego,
  13. pełnienie funkcji "administratora systemu" w myśl przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych,
  14. realizacja zadań związanych z techniczną obsługą serwisów internetowych Urzę-du,
  15. ujednolicanie i standaryzacja oprogramowania wdrażanych i eksploatowanych systemów informatycznych oraz ich wersji technicznych,
  16. opracowywanie regulaminów dotyczących eksploatacji sprzętu i oprogramowań,
  17. podejmowanie działań związanych z pozyskiwaniem środków europejskich w za-kresie realizacji zadań Urzędu,
  18. redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej,
  19. koordynacja oraz nadzór nad wymianą informacji pomiędzy Urzędem a innymi podmiotami,
  20. udzielanie pomocy w sprawach informatycznych gminnym jednostkom,
  21. koordynacja i unifikacja procesów związanych z finansowaniem i zakupem sprzętu informatycznego dla jednostek, o których mowa w pkt 20,
  22. realizacja zadań należących do Użytkownika systemu e-CMS jako administratora umieszczającego dane w Biuletynie Informacji Publicznej, w tym:
    a) wprowadzanie informacji do BIP,
    b) uzupełnianie i aktualizacja baz danych,
    c) zabezpieczanie danych przetworzonych,
    d) archiwizacja danych,
    e) kontakt z zarządcą serwera, na którym funkcjonuje baza BIP Gminy,
  23. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych, w tym:
    a) przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu przetwarzania danych osobowych,
    b) podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w sys-temie zabezpieczeń.
Rozdział VII
ZADANIA ZESPOŁU DS. SPOŁECZNYCH, PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
I PROMOCJI
§ 27
  1. Do zakresu działania Stanowiska ds. społecznych i promocji należy:
    1) prowadzenie spraw z zakresu przepisów ustawy o pożytku publicznym i wolonta-riacie, w tym opracowywanie i realizacja programu współpracy z organizacjami pożytku publicznego,
    2) współdziałanie z jednostkami realizującymi zadania z zakresu upowszechniania kultury poprzez wspólne planowanie i organizowanie imprez okolicznościowych (kalendarz imprez) przy współudziale samorządów lokalnych i innych jednostek działających na terenie Gminy,
    3) prowadzenie spraw z zakresu sportu i kultury fizycznej w tym prowadzenie ewi-dencji obiektów i urządzeń sportowo-rekreacyjnych użyteczności publicznej,
    4) prowadzenie działań w zakresie promocji i organizacji turystyki i wypoczynku,
    5) inicjowanie, koordynowanie i prowadzenie spraw związanych z kontaktami za-granicznymi poprzez: opracowywanie programów spotkań, przygotowywania sce-nariuszy i uczestnictwo w wyjazdach zagranicznych,
    6) współpraca ze stowarzyszeniami gmin w tym:
    a) przygotowywanie kalendarza imprez o zasięgu przygranicznym,
    b) podtrzymywanie kontaktów z byłymi mieszkańcami Gminy w ramach re-alizowania małych projektów przygranicznych ze środków unijnych,
    7) współpraca z mediami, kontakty z prasą i telewizją w zakresie promocji Gminy,
    8) nadzór nad stroną internetową Gminy w zakresie jej aktualizacji, zebrania i przy-gotowania materiałów do publikacji internetowej,
    9) przygotowywanie publikacji i prezentacji medialnej o Gminie w formie folderów, przewodników, albumów zdjęciowych, zeszytów okolicznościowych, kronik itp.
§ 28.
Do zakresu działania Stanowiska ds. realizacji programów rozwojowych Gminy i spraw społecznych należy:
  1. prowadzenie, koordynowanie i monitorowanie spraw związanych z realizacją
    i sprawozdawczością planów rocznych i wieloletnich opracowywanych na pod-stawie uchwał Rady i zarządzeń Wójta, a w szczególności uchwały w sprawie Strategii Rozwoju Gminy Zielona Góra, uchwały w sprawie Planu Rozwoju Lo-kalnego Gminy Zielona Góra oraz uchwały w sprawie programu „Odnowa Wsi oraz Zachowanie i Ochrona Dziedzictwa Kulturowego”,
  2. prowadzenie rejestru wniosków w ramach projektów realizowanych z funduszy strukturalnych oraz monitorowanie harmonogramów ich realizacji,
  3. współpraca w zakresie przygotowania i realizacji projektów dofinansowywanych przez Euroregion w tematach społeczno-kulturalno-oświatowych,
  4. wykonywanie zadań wynikających, z zastrzeżeniem § 29 pkt 4, z ustawy o wy-chowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o prze-ciwdziałaniu narkomanii, w tym:
    a) współuczestniczenie w opracowywaniu Gminnego Programu Profilaktyki
    i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Programu Przeciwdziałania Narkomanii,
    b) współpraca z zakładami opieki zdrowotnej, sądami, prokuraturą, policją, strażą gminną, szkołami, organizacjami pozarządowymi, kościołami i innymi insty-tucjami w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholi-zmowi oraz narkomanii,
    c) obsługa techniczno – kancelaryjna Gminnej Komisji Rozwiązywania Proble-mów Alkoholowych,
    d) prowadzenie spraw dotyczących kontroli punktów sprzedaży napojów alkoho-lowych na terenie Gminy Zielona Góra w zakresie przestrzegania ustawy
    o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
    e) prowadzenie spraw dotyczących prowadzenia świetlic socjoterapeutycznych na terenie gminy.
§ 29.
Do zakresu działania Stanowiska ds. przedsiębiorczości należy:
  1. realizowanie zadań wynikających z ustaw regulujących prowadzenie działalności gospodarczej, w tym:
    a) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
    b) przygotowywanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodar-czej,
  2. współpraca z Krajowym Rejestrem Sądowym,
  3. informowanie Referatu GF o zmianach w ewidencji działalności gospodarczej mogących mieć wpływ na powstanie zaległości podatkowych,
  4. prowadzenie zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i prze-ciwdziałaniu alkoholizmowi, między innymi:
    a) przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
    b) naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń, o których mowa w pkt 4 lit. a,
  5. prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  6. kierowanie kancelarią tajną w Urzędzie,
  7. realizacja zadań wynikających z ustawy o usługach turystycznych.
Rozdział VIII
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 30.
Pracownicy ponoszą odpowiedzialność za prawidłowe wykonywanie zadań i obo-wiązków określonych zakresem czynności, a przede wszystkim za:
  1. zgodność z prawem opracowywanych decyzji,
  2. dokładną znajomość i prawidłowe stosowanie przepisów prawa,
  3. właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów,
  4. przestrzeganie terminów załatwiania spraw,
  5. prowadzenie dokumentacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
§ 31.
  1. Kierownicy referatów odpowiadają przed Wójtem za realizację zadań powierzo-nych niniejszym Regulaminem, oraz za prawidłowe wykonywanie czynności wynika-jących z indywidualnego zakresu czynności.
  2. Zakresy czynności dla samodzielnych stanowisk pracy i kierowników referatów za-twierdza Wójt na wniosek Sekretarza.
  3. Zakresy czynności dla podległych pracowników w ramach swoich referatów opraco-wują kierownicy i na ich wniosek zatwierdza Wójt.
  4. W przypadku załatwiania spraw leżących w kompetencji kilku referatów lub samo-dzielnych stanowisk pracy koordynującym jest referat lub samodzielne stanowisko pracy, do którego właściwości należy ostateczne załatwienie sprawy. W sprawach spornych co do właściwości referatu rozstrzyga Wójt.
§ 32.
Za prawidłowe wykonywanie zadań realizowanych przez referat odpowiada Kie-rownik referatu, za Zespół - Zastępca Wójta a za Komendę – Komendant Straży:
  1. ponosząc odpowiedzialność za organizację pracy, merytoryczną działalność oraz dyscyplinę pracy,
  2. ponosząc odpowiedzialność za terminowe załatwianie spraw oraz sprawną i uprzejmą obsługę petentów,
  3. przygotowując propozycję odpowiedzi na skargi i wnioski,
  4. sprawując kontrolę wewnętrzną.
§ 33.
  1. Planowanie pracy w Urzędzie ma charakter zadaniowy – służy sprecyzowaniu zadań nałożonych na poszczególne komórki organizacyjne oraz wytyczeniu i koordy-nacji przedsięwzięć zmierzających do realizacji tych zadań. Podstawę planowania działalności Urzędu stanowią zadania nie mające charakteru czynności rutynowych
    i powtarzalnych lecz zadania wynikające z uchwał Rady i zarządzeń Wójta.
  2. Plany pracy sporządzane są w formie harmonogramów zawierających tematy i ter-miny realizowanych zadań, podlegających zatwierdzeniu przez Wójta.
  3. Harmonogramy, o których mowa w ust. 2 mogą być zmieniane w ciągu roku w formie aneksów.
  4. Za realizację planów pracy odpowiadają Kierownicy referatów.
§ 34.
W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna w stosunku do pracowników Urzędu i kontrola zewnętrzna w stosunku do jednostek organizacyjnych Gminy. Ce-lem kontroli jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez po-szczególnych pracowników i jednostki organizacyjne.
§ 35.
Kontrola zewnętrzna prowadzona jest zgodnie z planem kontroli opracowywanym przez Kierowników referatów i zatwierdzanym przez Wójta.
§ 36.
Wójt, może podjąć decyzję w sprawie przeprowadzenia kontroli nie objętej planem,o którym mowa w § 35.
§ 37.
Kierownicy referatów prowadzą między innymi kontrolę w zakresie przestrzegania zarządzeń Wójta, regulaminu pracy, realizacji zadań określonych zakresem czynności dla poszczególnych pracowników.
§ 38.
Z każdej kontroli sporządza się protokół, który powinien określać fakty stanowiące podstawę do oceny referatu lub kontrolowanego w badanym okresie. Protokół
z kontroli podpisuje kontrolowany i kontrolujący.
§ 39.
Wystąpienia pokontrolne kierowane są do kontrolowanych w terminie 14 dni od daty podpisania protokółu.
§ 40.
Sekretarz Gminy prowadzi działalność kontrolną w zakresie przestrzegania dyscy-pliny pracy, stosowania instrukcji kancelaryjnej, załatwiania interesantów .
§ 41.
Dokumentacja kontroli, o której mowa w § 40, określającą jej zakres, prowadzona jest w zeszycie kontroli.
§ 42.
Skarbnik Gminy sprawuje kontrolę w zakresie gospodarki finansowej prowadzonej przez jednostki organizacyjne i jednostki pomocnicze gminy. Szczegółowy zakres
i sposób prowadzenia tej kontroli reguluje oddzielne zarządzenie Wójta.
§ 43.
Ewidencję protokółów kontroli zewnętrznych prowadzonych przez Urząd jak i re-jestr kontroli przeprowadzanych w Urzędzie przez organ kontroli zewnętrznej pro-wadzi Sekretarz Gminy, który także nadzoruje realizację wydanych przez te organy zaleceń pokontrolnych.
ZASADY PRZYJMOWANIA, EWIDENCJOWANIA ORAZ ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW
§ 44 .
 
  1. Petenci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są przez Wójta Gminy w wyznaczonym dniu tygodnia i w określonych godzinach.
  2. Petenci w sprawie skarg i wniosków są przyjmowani przez Sekretarza, Kierow-ników referatów oraz pozostałych pracowników w każdym dniu, w godzinach pracy Urzędu.
  3. Przyjmowanie, rozpatrywanie, załatwianie oraz rejestrowanie skarg i wniosków napływających do Urzędu koordynuje Sekretarz, który:
    1) czuwa nad terminowym załatwianiem skarg i wniosków,
    2) prowadzi bieżącą kontrolę przyjmowania, rejestrowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków,
    3) dokonuje okresowych ocen.
  4. Centralny rejestr skarg i wniosków, prowadzony w Sekretariacie Urzędu, zawie-ra:
    1) liczbę porządkową,
    2) datę przyjęcia,
    3) nazwisko i imię oraz adres zgłaszającego,
    4) przedmiot,
    5) nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie,
    6) obowiązujący termin,
    7) datę faktycznego załatwienia skargi lub wniosku,
    8) sposób załatwienia,
    9) informację – kogo powiadomiono o załatwieniu,
    10) numer teczki i nazwę komórki organizacyjnej załatwiającej sprawę.
  5. Pracownik po otrzymaniu skargi lub wniosku wpisuje je do ewidencji skarg i wniosków samodzielnego stanowiska, oraz rejestruje w centralnym rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez Sekretariat.
  6. Skargi i wnioski powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, a w przypadkach wymagających postępowania wyjaśniającego w terminach ustawowych.
  7. Skargę lub wniosek skierowany do Urzędu niezgodnie z jego właściwością po zarejestrowaniu w rejestrze centralnym należy niezwłocznie, nie później niż
    w terminie 7 dni przekazać właściwemu organowi lub instytucji zawiadamiając o tym zainteresowanego.
  8. Postępowanie w sprawie załatwienia skargi lub wniosku normuje kodeks postę-powania administracyjnego.
PRZYGOTOWYWANIE ZARZĄDZEŃ I INNYCH DOKUMENTÓW
DO PODPISU WÓJTA
§ 45.
 
  1. Projekty zarządzeń i innych pism przygotowuje właściwy merytorycznie Kierow-nik Referatu, co potwierdza parafą.
  2. Zarządzenie wymaga:
    1) uzasadnienia, które sporządza projektodawca aktu,
    2) uzgodnienia z Kierownikami Referatów, jeśli zawiera zadania z ich właściwo-ści,
    3) parafy radcy prawnego,
    4) parafy Skarbnika, jeśli wywołuje skutki finansowe.
  3. Po uzyskaniu podpisu Wójta, zarządzeniu:
    1) wydanemu przez Wójta jako organ w sprawach działalności Gminy wynikają-cych z przepisów nadaje się numer cyframi arabskimi i rejestruje w rejestrze prowadzonym w Sekretariacie Urzędu, prowadzącym zbiór zarządzeń Wójta jako organu Gminy,
    2) wydanemu przez Wójta jako kierownika Urzędu w sprawach związanych z funkcjonowaniem Urzędu nadaje się numer cyframi rzymskimi i rejestruje
    w rejestrze prowadzonym przez Sekretarza Gminy, prowadzącym zbiór zarzą-dzeń wewnętrznych.
  4. Referat – projektodawca, przekazuje kopie zarządzeń zainteresowanym referatom lub jednostkom organizacyjnym.
  5. W przypadku gdy zarządzenie lub inny dokument dotyczy zagadnień z różnych dzie-dzin, Wójt wyznacza Kierownika Referatu wiodącego.
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 46. 1.
Wójt podpisuje:
  1. decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu zadań administracji publicznej,
    2) zarządzenia,
    3) korespondencję z organami administracji rządowej, samorządowej i innymi pod-miotami w zakresie działań statutowych gminy,
    4) odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz parlamentarzystów,
    5) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące działalności pracowników i referatów oraz gminnych jednostek organizacyjnych,
    6) dokumenty wynikające ze sprawowania funkcji kierownika zakładu pracy,
  2. Zastępca Wójta podpisuje dokumenty i pisma w sprawach:
    a) należących do kompetencji Zastępcy Wójta,
    b) załatwianych z upoważnienia Wójta, w tym decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
  3. Sekretarz podpisuje dokumenty, w ramach udzielonego przez Wójta upoważnienia.
  4.  Skarbnik Gminy podpisuje decyzje administracyjne w ramach udzielonego upoważ-nienia przez Wójta.
  5. Kierownicy referatów podpisują decyzje administracyjne w ramach udzielanego upo-ważnienia przez Wójta.
  6. Inspektorzy podpisują decyzje administracyjne w ramach udzielonego upoważnienia przez Wójta.
ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW I OBIEGU DOKUMENTÓW
W URZĘDZIE
§ 47.
 
  1. Bezpośrednią obsługę interesantów prowadzą:
    1) Biuro Podawcze i Sekretariat Urzędu, które mają za zadanie przyjmować
    i wydawać dokumenty, kierować interesantów do właściwych rzeczowo re-feratów oraz udzielać pełnej i wyczerpującej informacji o sposobie załatwie-nia spraw w Urzędzie,
    2) kierownicy referatów oraz pracownicy merytorycznie prowadzący dany
    zakres spraw.
  2. Przyjmowanie interesantów odbywa się codziennie przez cały czas pracy Urzędu.
  3. Przyjmowanie interesantów w Urzędzie odbywa się z zachowaniem wszelkich zasad kultury, służenia interesantowi fachową informacją i poradą oraz sprawnym i zgodnym z prawem załatwieniem przedmiotowej sprawy. Każdy pracownik Urzędu obowiązany jest udzielić informacji interesantowi o tym kto i gdzie zała-twia sprawy, które interesują pytającego.
§ 48.
  1. Korespondencję przyjmuje Biuro Podawcze i Sekretariat Urzędu a po jej zaewi-dencjonowaniu, przekazuje Wójtowi, a w razie jego nieobecności Z-cy Wójta lub Sekretarzowi do dekretacji.
  2. Przejrzaną i zadekretowana korespondencję przychodzącą Sekretariat rozdziela –zgodnie z dekretacją.
  3. Poszczególne referaty i stanowiska pracy kwitują odbiór korespondencji - podpi-sem.
  4. Bezpośrednio po otrzymaniu sprawy pracownik ma obowiązek zarejestrowania jej w „spisie spraw” i nadania jej odpowiedniego „znaku sprawy”.
  5. Obieg korespondencji poufnej i zastrzeżonej określa odrębna instrukcja.
  6. Zarządzenia wewnętrzne, informacje i zawiadomienia podawane są pracownikom do wiadomości w formie pisemnej przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń bądź obiegiem.
  7. Szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określa in-strukcja kancelaryjna stanowiąca załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Mini-strów z dnia 22 grudnia 1999 r w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz.1319 z późn. zm).

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-12-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-12-29 23:41:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-12-30 00:30:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-02-14 09:10:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1949 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

ZARZĄDZENIE Nr V/06

Akapit nr 1 - brak tytułu

ZARZĄDZENIE Nr V/06

Wójta Gminy Zielona Góra
z dnia 24 maja 2006 roku
w sprawie wprowadzenia dnia wolnego od pracy w Urzędzie Gminy Zielona Góra.

Na podstawie art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), zarządza się co następuje:

§ 1.
W celu umożliwienia godnego przeżycia wizyty Jego Świątobliwości Papieża Benedykta XVI w Rzeczpospolitej Polskiej, ustalam dzień 26 maja 2006 r. (piątek) dniem wolnym od pracy w Urzędzie Gminy Zielona Góra.
§ 2.
Wykonanie zarządzenia powierza się Zastępcy Wójta Gminy Zielona Góra.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-05-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-05-24 18:40:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-05-24 18:40:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-02-14 09:10:37
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1770 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »