ˆ

Regulaminu naboru kandydatów na wolne stanowiska

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Regulaminu naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Zielona Góra oraz wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zarządzenie Nr VI/06
Wójta Gminy Zielona Góra
z dnia 10 sierpnia 2006 r.

w sprawie regulaminu naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Zielona Góra oraz wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

Na podstawie art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 3a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.) zarządza się co następuje:
§ 1.
Wprowadzam regulamin naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze oraz wolne stanowiska kierowników gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych, zwany dalej "regulaminem".
I. Postanowienia ogólne
§ 2.
Regulamin określa procedury naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w tym na wolne kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Zielona Góra oraz wolne stanowiska kierowników gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych.
§ 3.
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Zielona Góra,
Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Zielona Góra,
Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Zielona Góra,
wolnym stanowisku urzędniczym - należy przez to rozumieć wolne stanowiska, określone w § 2 niniejszego Regulaminu,
Komisji - należy przez to rozumieć Komisję Rekrutacyjną,
kandydatach - należy przez to rozumieć kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, którzy biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym,
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.).
II. Rozpoczęcie procedury rekrutacji
§ 4.
  1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt z własnej inicjatywy lub opierając się na informacjach przekazanych przez Sekretarza lub kierownika komórki organizacyjnej w formie pisemnego wniosku.
  2. Wniosek wraz z projektem opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy przygotowuje właściwy merytorycznie kierownik referatu w porozumieniu z inspektorem ds. kadr.
  3. Projekt opisu stanowiska powinien zawierać w szczególności:
    1) nazwę stanowiska i miejsce w strukturze organizacyjnej,
    2) określenie głównych zadań wykonywanych na danym stanowisku,
    3) określenie odpowiedzialności,
    4) inne cechy określające indywidualny charakter danego stanowiska.
  4. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Wójta powoduje rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze.
III. Przebieg procedury rekrutacyjnej
§ 5.
 
Przebieg procedury rekrutacyjnej obejmuje następujące etapy naboru:
  1. ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,
  2. powołanie Komisji Rekrutacyjnej,
  3. przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
  4. wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych,
  5. ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, określone w ogłoszeniu o naborze,
  6. selekcja końcowa kandydatów - rozmowa kwalifikacyjna,
  7. sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze,
  8. podjęcie decyzji o zatrudnieniu na dane stanowisko urzędnicze,
  9. ogłoszenie wyników naboru.
IV. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
§ 6.
Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.

§ 7.
Wójt może także zdecydować o umieszczeniu ogłoszenia, o którym mowa w § 6 na łamach prasy lokalnej.
§ 8.
Ogłoszenie o naborze kandydatów na wolne stanowisko winno zawierać:
nazwę i adres jednostki, określenie stanowiska urzędniczego, określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe, wskazanie wymaganych dokumentów, określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

V. Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 9.
  1. W celu dokonania oceny formalnej dokumentów złożonych zgodnie z ogłoszeniem o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze, Wójt w drodze odrębnego zarządzenia powołuje Komisję Rekrutacyjną.
  2. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
    Wójt lub Zastępca Wójta - przewodniczący Komisji,
    Sekretarz Gminy - członek Komisji,
    stanowisko ds. kadr - członek Komisji,
    Kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie - członek Komisji.
  3. Jeżeli ogłoszenie dotyczy naboru na stanowisko kierownika referatu, samodzielne stanowisko pracy bądź kierownika jednostki organizacyjnej, w skład Komisji wchodzą osoby wymienione w ust. 2 pkt 1-3.
  4. Wójt może powołać w skład Komisji, o której mowa w ust. 2 i 3, dodatkowo inne osoby posiadające odpowiednie przygotowanie merytoryczne mające znaczenie dla właściwej oceny kandydata.
  5. W skład Komisji nie może wchodzić osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby, która złożyła ofertę, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
§ 10.
Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze.
VI. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 11.
Po ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym.
§ 12.
Na dokumenty aplikacyjne składają się dokumenty, określone w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
VII. Określenie zadań i przebieg pracy Komisji Rekrutacyjnej
§ 13.
  1. Prace Komisji odbywają się na posiedzeniach zwoływanych przez jej przewodniczącego.
  2. Komisja podejmuje czynności jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej połowa jej składu.
§ 14.
  1. Prace Komisji przebiegają dwuetapowo.
  2. W pierwszym etapie Komisja analizuje dokumenty aplikacyjne, złożone przez kandydatów celem porównania danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu i dokonuje wstępnej selekcji kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
  3. W wyniku wstępnej selekcji, o której mowa w ust. 2:
    1) kandydaci, którzy spełnili warunki formalne, zostają zakwalifikowani do drugiego etapu naboru,
    2) listę kandydatów spełniających wymagania formalne, Komisja przekazuje Wójtowi i umieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej,
    3) lista, o której mowa w pkt. 2, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego,
    4) lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru,
    5) kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu naboru, zostają zaproszeni w terminie 7 dni przed posiedzeniem Komisji do udziału w dalszym postępowaniu,
    6) kandydaci, których aplikacje nie spełniły warunków formalnych, zostaną powiadomieni odrębnym pismem.
  4. W drugim etapie selekcji, Komisja przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną, której celem jest weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz zbadanie predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków, a także posiadanej wiedzy na temat zadań powierzonych jednostce samorządu terytorialnego oraz pragmatyki pracowników samorządowych.
  5. Komisja podczas rozmowy kwalifikacyjnej dokonuje indywidualnej oceny kandydata, przyznając punkty w skali od 0 do 10.
§ 15.
Po zakończeniu obydwu etapów prac Komisja sporządza protokół, który zawiera elementy określone w ustawie.
 
§ 16.
Wynik postępowania rekrutacyjnego oraz protokół przeprowadzonego naboru zatwierdza Wójt.
§ 17.
Informację o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
VIII. Postanowienia końcowe
§ 18.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych i innych ustaw oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie.
§ 19.
Wykonanie zarządzenia powierza się Zastępcy Wójta Gminy Zielona Góra.
§ 20.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 sierpnia 2006 r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-08-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-08-16 18:51:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-08-16 18:52:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-08-16 18:52:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3884 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »