ˆ

Protokół z dnia 25.05.2006r.

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Protokół z dnia 25 maja 2006 roku

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr LI /06
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 25 maja 2006 roku
Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra , odbyły się w sali obrad Urzędu Gminy przy ul.Dąbrowskiego 41, początek obrad godz. 10.00.

Obrady LI Sesji Rady Gminy Zielona Góra otworzył Przewodniczący Rady Gminy Zenon Rabęda.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy przywitał przybyłych na dzisiejsze obrady gości w osobach Pana Mariusza Zalewskiego – Wójta Gminy wraz z kierownictwem Urzędu i pracownikami, Radnego Powiatu, dyrektorów szkół i jednostek organizacyjnych, Panie i Panów Sołtysów, mieszkańców Gminy, Panie i Panów Radnych.
Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 14 radnych na stan 15 radnych .
Ad.2
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że w stosunku do porządku obrad podanego w zawiadomieniach, nie ma zmian, nie mniej jednak spytał czy ktoś z radnych nie zgłasza zmian.
Zmian nie zaproponowano.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy , powiedział że w związku z nieobecnością sekretarza zwrócił się do radnych czy mają uwagi do treści protokołu z przebiegu ostatniej Sesji Rady Gminy.
Nikt z radnych nie wniósł uwag.
Protokół został przyjęty przy 1 głosie wstrzymującym się / G.Moszkowicz/.
Ad.4.
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że w okresie międzysesyjnym podejmował działania na rzecz Rady i tak :
  • w dniu 2 maja uczestniczyłem w obchodach święta Ochotniczych Straży Pożarnych oraz we Mszy Św. w intencji strażaków,
  • w dniu 9 maja-uczestniczyłem w Turnieju szkół podstawowych w zakresie czytelnictwa w Zawadzie
  • w dniu 11 maja w Szkole Podstawowej w Starym Kisielinie odbyły się eliminacje powiatowe szkół powiatu zielonogórskiego w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym
  • uczestniczyłem również w turnieju „poznajemy unię europejską”,
  • w dniu 13 maja- uczestniczyłem w „Targach Końskich” zorganizowanych przez Muzeum Etnograficzne w Ochli,
  • w dniu tym w Zawadzie odbyła się majówka, połączona z „Białą Niedzielą”,
  • w dniu 16 maja w Starym Kisielinie nastąpiło posadzenie dębu papieskiego,
  • w dniu 17 maja odbyło się posiedzenie prezydium, na którym przygotowano projekty uchwał na dzisiejszą Sesję,
  • w dniu 20 maja uczestniczyłem w święcie bibliotekarza oraz biesiadzie rodzinnej przygotowanej przez radę sołecka wsi Racula,
  • w dniu 21 maja wziąłem udział w zawodach wędkarskich i mini festynie w Krepie,
  • w dniu 23 maja uczestniczyłem w posiedzeniach dwóch komisji tj. Budżetu i Oświaty,
  • w dniu 24 maja uczestniczyłem w posiedzeniu Komisji Polityki Socjalnej  i Praworządności.
  • ponadto w czwartki pełniłem stałe dyżury w Urzędzie , jeżeli po wakacjach nadal na dyżury nikt nie będzie przychodził zostaną one zawieszone..
Przewodniczący Rady Gminy spytał, czy są do niego pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Informacja została przyjęta.
Ad.5
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy o przedstawienie sprawozdania z realizacji uchwal Rady w okresie międzysesyjnym.
Od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało wydanych łącznie 10 zarządzeń z zakresu:
  • realizacji uchwały budżetowej z zakresu gospodarki finansowej- wydano 4 zarządzenie–w tym 2 dotyczące zmiany układu wykonawczego budżetu Gminy na 2006 r, zmiany planu dochodów i wydatków w budżecie gminy na 2006 rok związanych z wprowadzonymi zmianami dotacji celowej przekazywanych z budżetu państwa oraz zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rzadowej oraz innych zadań zleconych gminie.
  • z zakresu Infrastruktury Technicznej - wydano 4 zarządzenia w sprawach:
    -powołania komisji przetargowej na budowę oświetlenia ulicznego na osiedlu domków jednorodzinnych we wsi Drzonków, przy drodze na Kiełpin,
    -powołania komisji przetargowej na remont budynku biblioteki gminnej /II etap/ we wsi Kiełpin,
    -powołania komisji przetargowej na prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów na terenie Gminy Zielona Góra,
    -powołania komisji przetargowej na wykonanie elewacji budynku SP i G w Drzonkowie
Wydano także 2 zarządzenia w sprawach:
  • powołania komisji do oceniającej oferty złożone na otwarty konkurs ofert, oraz zmiany składu osobowego komisji przetargowej na dostawę sprzętu komputerowego.
Ponadto w okresie tym :
  • w dniu 3 maja –uczestniczyłem w obchodach święta 3 maja w Zielonej Górze oraz festynie zorganizowanym przez Mazeum Etnograficzne w Ochli,
  • w dniu 4 maja uczestniczyłem w uroczystościach związanych z obchodami Gminnego Dnia Strażaka,
  • w dniu 9 maja – uczestniczyłem w zorganizowanym przez Bibliotekę Gminną konkursie czytelniczym,
  • w dniu 13 maja, uczestniczyłem w Festynie połączonym z „białą sobotą” w Zawadzie,
  • w dniu 16 maja uczestniczyłem w posadzeniu „dębu Papieskiego” w Starym Kisielinie,
  • w dniu 18 maja odbyły się w Urzędzie marszałkowskim Targi Innowacji, ponadto odbyło się spotkanie z gośćmi z Neuzelle na zaproszenie PSP Przylep,
  • w dniu tym odbyło się też spotkanie w sprawie remontu kościoła w Zatoniu,
  • w dniu 19 maja nastąpiło odsłonięcie kamienia pamiątkowego Otto Mulscha w Krepie,
  • w dniu 20 maja uczestniczyłem w majówkach w Zawadzie /zorganizowanej w ramach programu Szkoła Marzeń/, oraz w Raculi i Starym Kisielinie,
  • w dniach 22 i 23 maja uczestniczyłem w zjeździe Wójtów i Burmistrzów w Grabiczu.,
  • w dniu 24 maja uczestniczyłem w posiedzeniu komisji .
Informacyjnie Wójt powiedział ,o imprezach i konkursach jakie odbyły się w ostatnich dniach,. następnie poinformował że jest już wyrok Sądu w sprawie pobierania opłat partycypacyjnych- orzeczeniem Sądu opłaty były pobierane zgodnie z prawem, wyrok jest ostateczny. Jeżeli nadal będą pisma czy pytania odnośnie zasadności pobierania opłaty partycypacyjnej, nie będą na ten temat już udzielane żadne odpowiedzi czy wyjasnienia.
Na ostatnim zjeździe Wojtów i Burmistrzów omówiono projekt budowy szlaku konnego , prowadził by on od Ochli, przez Drzonków ,Przylep do Krepy.
Następnie Wójt poinformował o realizacji „projektu młodzież” przez młodzież z Łężycy, spotkanie w tej sprawie odbyło się 21 maja.
Dalej Wójt poinformował o zmianie godzin pracy Urzedu od 1 czerwca br- Urząd będzie pracował w poniedziałki od 8 00 do 1600 w pozostałe dni od 7 30 do 15 30 .
Informacyjnie Wojt podał ,że na dzień27 sierpnia 2006 roku zaplanowano organizacje Dożynek Gminnych, które w tym roku odbędą się w Przylepie.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli sprawozdanie .
Na obrady Sesji przybył radny Mieczysław Soppa.
Ad.6
Przewodniczący Rady Gminy spytał , czy zostały udzielone odpowiedzi na zapytania i interpelacje radych z poprzedniej sesji.
Wójt odpowiedział ,że tak na piśmie.
Ad.7
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do radnych o zgłaszanie interpelacji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że na ostatniej Sesji zgłosiła interpelację w sprawie zmiany miejsca ustawienia pojemników na śmieci, ze wskazaniem gdzie mają być ustawione. Zostały one przestawione ale w inne miejsce, obecne ich ustawienie zostało odebrane, jako złośliwość, teraz staja koło „starej” szkoły gdzie jest bardzo wąska droga, ponadto kawałeczek dalej na osiedlu tez stoją pojemniki, dlatego prosi aby przestawić je w inne miejsce.
Radny J.Smoter- powiedział ,że jest już prawie czerwiec a w Zawadzie nadal niema równiarki, a drogi powinny być już równane drugi raz.
Radna W.Litecka- w imieniu działaczy sportowych spytała czy na przyszłą sesję mogli by zaprezentować radnym wizję sztucznej murawy boiska, uważam że chyba mają takie prawo, chcieli też wiedzieć a ja nie pamietam czy w budżecie są zabezpieczone środki na boisko trawiaste, z jakiego źródła będzie pochodziła woda do podlewania boiska. Dalej radna poprosiła o sprawdzenie czy w trakcie realizacji „projektów unijnych” można zmieniać zadanie. Jednocześnie poprosiła o rozważenie możliwości zaciągnięcia kredytu na budowę boiska sztucznego przez szkołę czy radę szkoły, i żeby wszystkie ekipy sportowe spłacały kredyt.
Radna G.Moszkowicz- poprosiła o udzielenie odpowiedzi na piśmie, czy poszło pismo do WOSiR-u i Urzędu Marszałkowskiego o uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie ośrodka , jeżeli pismo było wysłane to czy poszło ono przed rozpoczęciem budowy kanalizacji .
Ad.8
1/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że pierwszy projekt uchwały dotyczy szczegółowych zasad i trybu umarzania należności pieniężnych przypadających Gminy i jej jednostkom organizacyjnym, do których nie stosuje się przepisów ustawy- Ordynacja podatkowa, udzielania innych ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych.Projekt uchwały był omówiony na posiedzeniach komisji, zmiana uchwały dotyczy jedynie zmiany podstawy prawnej.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie przy .
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie wstrzymującym się uchwała Nr L/ 304 /06.
2/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że kolejny obrad projekt uchwały dotyczy wezwania mieszkanki Gminy Zielona Góra do uchylenia uchwał. Przewodniczący dodał że Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk wezwała Radą Gminy do uchylenia uchwał Rady z rok 1992 i 2004 dotyczących partycypacji w kosztach budowy wodociągu. Projekt tej uchwały był szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji, nie mniej jednak Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi.
Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja
projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Radna W.Litecka- powiedziała że Pani Sawczuk w wezwaniu napisała o unieważnieniu uchwał , a w uchwale jest zapis „uchylenie” sprawdziłam w słowniku i są to dwa różne znaczenia słów.
Pani Radca Prawny wyjaśniła, że Rada Gminy nie może unieważnić uchwały, nieważność może orzec jedynie organ nadzoru w ciągu 30 dni od daty podjęcia uchwały po tym okresie może to zrobić jedynie sąd.. Nam przepisy pozwalają jedynie na uchylenie uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy sa jeszcze pytania. Więcej pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym /W.Litecka/ Uchwała Nr LI/ 305 /06.
3/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że kolejny projekt uchwały dotyczy również wezwania do uchylenia uchwały, tym razem dotyczy to uchwały z poprzedniej sesji, Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk wzywa Radę Gminy do unieważnienia uchwały Nr L/303/06 dotyczącej rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono .
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym /W.Litecka/- Uchwała Nr LI/ 306/06.
4/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział ,że dwa następne projekty uchwał dotyczą skarg. Pierwsza z nich to skarga na działalność Wójta Gminy, złożona przez Pana Mariana Suchockiego, obecnie już nie żyjący dotycząca zwrotu działki lub wypłaty odszkodowania za grunt będący obecnie drogą, problem szczegółowo omówiony był na posiedzeniach komisji, niemniej jednak, Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono .
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.- Uchwała Nr LI/ 307 /06.
5/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział ,że ostatni dzisiaj projekt uchwałydotyczy skargi na działania Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wójta Gminy. Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że Pan Edward Babiński złożył skargę na Wójta Gminy , że nie zadziałał w sprawie zmiany opiekunki jego ojcu, .szczegółowo problem był też omówiony na posiedzeniach komisji. Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania Radna G.Moszkowicz- powiedziała że w ostatnich dniach została poproszona o pomoc w zmianie opiekunki. Odbyło się nawet spotkanie Pana Edwarda z opiekunką ojca, ustalono na nim że opiekunka „ otrzyma” innego podopiecznego a GOSP „znajdzie” Panu Kazimierzowi Babińskiemu „nową” opiekunkę. Jeżeli to nie „uzdrowi” sytuacji to wycofamy się, ponieważ podstawą tej sytuacji jest konflikt rodzinny. Sprawa trafiła już do gazety, zaangażowane są w ta sprawę już prokuratura i policja.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt
uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 2 głosach przeciwnych / E.Jaworska, G.Moszkowicz/ i 2 wstrzymujących się - Uchwała Nr LI/.308./06.
Ad.9
Przewodniczący Rady Gminy powiedział że na ostatniej Sesji został zgłoszony wniosek radnej E.Jaworskiej, o zbadanie przydziału mieszkania jednemu z mieszkańców gminy , nie będą wymieniał jego nazwiska. Wniosek skierowany był do Komisji Polityki Socjalnej, Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności.
W nawiązaniu do tego wniosku radna W.Litecka jako przewodnicząca komisji złożyła pismo w tej sprawie pismo ze swoją sugestią, więc poprosiłem Panią Radcę o opinię. Wg opinii to Rada Gminy musi zająć stanowisko , która komisja ma zająć się sprawą.
Wg wnioskodawcy sprawą miała zająć się komisja Praworządności i ja ten wniosek podtrzymuje.
Czy są pytania w tej sprawie.
Radna W.Litecka- powiedziała, że jest autorką pisma , zaczęłam interesować się sprawą, i zastanawiam się czy jest sens zbadania szczegółowo sprawy, bo są wśród nas osoby, które bezpośrednio uczestniczyli w przydziale tego lokalu, więc mogą sprawę wyjaśnić.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że nie ważne jest kto przydzielał lokal, jest wniosek o zbadanie sprawy i musimy go zrealizować.
Radna W.Litecka, powiedziała że nie zgadza się z tym aby komisja badała sprawę, bo są osoby które sprawę mogą nam już dzisiaj wyjaśnić.
Przewodniczący Rady Gminy spytał, kto z radnych jest za tym aby sprawę zbadała Komisji.
Za zleceniem było 12 osób, 1 była przeciw /W.Litecka/ i 2 wstrzymujące / H.Wysocka , M.Soppa/.
Przewodniczący Rady Gminy spytał, kto jest za tym aby sprawą zajęła się Komisja Praworządności.
Za wyjaśnieniem sprawy przez Komisję Praworządności było 12 osób.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że był zgłoszony wniosek aby przygotować wniosek do prokuratury , w sprawie znieważania radnych i Wójta
Gminy, to chce poinformować że przygotowywane są materiały w tej sprawie, jak wniosek będzie gotowy to radni zostaną z nim zapoznani.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że Pan Barta rzekomo miał obrazić mieszkańców Gminy, po przesłuchaniu taśmy, oświadcza że słowa są „mocne” ale nie obrażające.
Dalej Przewodniczący Rady Gminy , odczytał pismo Pana Józefa Nogłego, dotyczące zwrotu nadpłaty podatku z tytułu podatku od nieruchomości.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał również pismo WSA , którzy odrzucił skargę Pana J.Nogłego .
Ad.9
1/

Pani Irena Kociszewska- mieszkanka wsi Raculi, na wstępie powiedziała że swoje wystąpienie zacznie nietypowo , bo przypomnieniem o starcie w wyborach samorządowych, podkreślając jednocześnie że jest człowiekiem czynu. Oświadczyła że czynnie uczestniczy w życiu gminy, a jako nauczyciel pracując z młodzieżą staram się ocalić od zapomnienia dziedzictwo kulturowe. Następnie oświadczyła ,że wracając do celu wystąpienia, to pewna grupa osób mieszkańców Raculi chytrze obmyśliła strategię działania, przygotowując skargę na działania Wójta. Otóż dwie mieszkanki Gminy Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk oraz Pani Ryszarda Celuch, odwiedziły mnie kiedyś z listą prosząc o złożenie podpisu pod petycja o budowę dróg, nie wspominając o tym iż lista ta zostanie podłączonado skargi jaką „komitet” przesyłał miedzy innymi na ręce Pana Premiera. Uważa iż jest to sfałszowanie dokumentu pod którym rzekomo podpisało się tyle osób.
Nie podjęłam jeszcze decyzji czy wystąpię do sądu o zniesławienie czy zgłoszę sprawę do zbadania przez prokuraturę / wystąpienie w załączeniu/ .
2/
Pan Wojciech Bortnowski, mieszkaniec wsi Jeleniów powiedział że od 30 stycznia toczy się sprawa dotycząca uciążliwości funkcjonowania Firmy „Stelmet” sprawy dla mieszkańców bardzo uciążliwej. Po spotkaniu jakie się odbyło 26 marca w Urzędzie w którym uczestniczył również przedstawiciel „Stelmetu” , do 30 kwietnia „ „Stelmet” miał zająć stanowisko w sprawie zminimalizowania uciążliwości związanych z działalnością Firmy, dzisiaj jest już 25 maja a „Stelmet” milczy. Dotarliśmy do dokumentów , które działają na korzyść mieszkańców, uważa że powinna zostać powołana komisja do zbadania tego wszystkiego co związane jest z powstawaniem firmy , jakie są przyczyny tego, że ten pan w ogóle nie reaguje na żadne pisma czy umowy. W czerwcu ma ruszyć jakaś nowa działalność firmy, na dzień dzisiejszy jest tam „gołe” pole. Firma otoczona jest stertami śmieci , są to jakieś odpadki z działalności firmy.
Rada Gminy ma przecież takie uprawnienia by ograniczyć uciążliwości związane z hałasem oraz samochodami firmy i przywołać Pana Bieńkowskiego do porządku.
Kiedy Pan Bieńkowski spodziewa się kontroli działalność firmy staje się „cichsza”. Firma działa od 16 lat , podejrzewa że od środków chemicznych jakie są w firmie używane zostanie skażona gleba i woda. Jeleniów to malutka miejscowość więc funkcjonowanie takiej firmy jest bardzo uciążliwe, zwłaszcza hałas i zapylenie.
3/
Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk –mieszkanka wsi Racula powiedziała , że po raz kolejny występuje na Sesji .Na gorąco ustosunkuje się do wypowiedzi czy recytacji Pani polonistki ze szkoły w Drzonkowie, odebrałam tą wypowiedź jako kampanie wyborczą prowadzoną dla obecnego i być może przyszłego Pana Wójta , ja tego z serca życzę wygranej i w dniu dzisiejszym kiedy przylatuje Papież , Pani kieruje pod moim adresem tak ciężkie oskarżenia i powiada Pani że kocha ludzi i nie zjadając się, tak proszę Pani nas życie zjada. Chciałabym Panią poinformować, że koleżanka o której Pani wspominała a której nazwiska nie będą wymieniać mieszkanka Raculi jedna i druga założyły komitet tzw. protestacyjny , moja rola była tam marginesowa, jak Pani może zauważyła , zwróciły się do mnie aby je podwieść samochodem , pismo przewodnie było i zbierały podpisy .Chcę Panią poinformować że na skargę otrzymaliśmy odpowiedź od Prezesa Rady Ministrów , gdzie zasadność skargi uznał za prawidłową i wskazał tryb postępowania.
Przewodniczący Rady Gminy, oświadczył że Pani Kociszewska mówiła o nadużyciu zaufania, bo nie podpisywała się pod skargą a tam jej podpis widnieje.
Następnie Pani A.Ambrożewicz- Sawczuk, Urząd Wojewódzki również uznał że skarga jest zasadna.
Przewodniczący Rady Gminy, po raz kolejny oświadczył że Pani Kociszewskiej chodzi o to że jej podpis jest pod skargą, a ona skargi nie podpisywała.
Pani A.Ambrożewicz – Sawczuk powiedziała, że skoro Przewodniczącv uniemożliwia jej wypowiedzi, to bardzo dziękuje ale nie będzie jej kontynuowała w stosunku do swojej przedmówczyni. Odnośnie moich dwóch pism wezwań , to pismo pierwsze wpłynęło do Urzędu Gminy 21 kwietnia, czyli powinno być załatwione zgodnie ze wskazaniem Wojewódzkiego i art. 237 kpa nie później jak w ciągu miesiąca, został zatem przekroczony termin odpowiedzi, więc będę zmuszona odwołać się do wyższej instancji. Sprawa mogła by być załatwiona w ciągu dwóch miesięcy, ale skarżąca winna wtedy otrzymać uzasadnienie a tak się nie stało, otrzymałam jedynie pismo że sprawa będzie załatwiona na Sesji. Panie Przewodniczący, czytał Pan że mieszkanka Gminy zwróciła się o uchylenie uchwał, ja zwróciłam się o unieważnienie uchwał i tak jak radna Pani Litecka zacytowała słownik języka polskiego ja również do niego sięgnęłam, a dlaczego napisałam o unieważnienie , gdyż w piśmie o którym wspominałam Prezes Rady Ministrów napisał że należy wezwać Radę Gminy do unieważnienia uchwał. Następnie Pani Sawczuk zwróciła się do Pani Radcy Prawnej, że ma najnowszy wyrok Sądu Administracyjnego, gdzie pisze się że nie obowiązuje mieszkańców rok cytuję Przewodniczący Rady Gminy dotyczyły to ościennej gminy Świdnica, „sąd odmówił rozpatrzenia ponieważ nie miał zaskarżonych uchwał, podaje od podjęcia zaskarżonych uchwał minął rok, jednak należy zauważyć że ,sporne uchwały należy zaliczyć do aktów prawa miejscowego ograniczenia czasowe wynikające z art. 94 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym nie mają w tym wypadku uzasadnienia”, czyli nas ludzi nie obowiązuje jakikolwiek termin , o ile mi wiadomo do 10 lat można dochodzić swoich praw. Przykro mi bardzo a zwłaszcza w dzisiejszym dniu, zamierzałam w ogóle nie przyjeżdżać, na tą że sesję z uwagi na to że mam dość już obelg , trudno mi się samej bronić, stoję sama przed tak wysokim i szerokim gremium, to nie tak „nie zjadajmy się” ja jestem zjadana prawie przez wszystkich tu obecnych, teraz kieruję pytanie do Pana Wójta i proszę o odpowiedź na piśmie co z hałdami ścinek asfaltowymi , które zalegają na obszarze dzikiego boiska przy ul.Witosa. Jakiś czas temu pytałam naszego sołtysa co z tymi ścinkami, odpowiedział mnie że będzie utwardzana ul. Witosa, kiedy zejdą śniegi, kiedy podłoże się utwardzi , myślę szanowny Panie Wójcie że już czas, niech młodzież a jest jej dość dużo korzysta z tego boiska. Także moja gorąca prośba o zajęcie się tym tematem.
Następnie Pani Sawczuk , zwróciła się z zapytaniem do Wójta , czy naprawdę nie leży mu na sercu dobro człowieka, czy naprawdę Gmina by się zawaliła , żeby oddać ludziom pieniądze jakie wpłacili na budowę wodociągu, część ludzi zapłaciło ale wiele nie, jak więc czują się ci, którzy zapłacili, przepraszam za brzydkie słowo , nazywając tych ludzi w tym i mnie frajerką, że zapłaciłam . Mnie się wydaje tak jak powiedział to Pan na łamach Gazety Lubuskiej, że Gmina się nie zawali, budynek teraz jest piękny będzie służył i Panu i nam wiele , wiele lat bo jak powiedziałam na wstępie życzę Panu wygrania wyborów , i kiedy wysupłał Pan czy znalazł Pan milion osiemset tysięcy złotych na remont budynku , to myślę że zwrot opłat partycypacyjnych, nie wiem ile to może być ale gdzieś była mowa o ośmiuset tysiącach , i dziękuje uprzejmie .
4/
Pan Sadowski, mieszkaniec wsi Jeleniów , powiedział że jak mówił sąsiad tez chciałby nawiązać do sprawy „Stelmetu”, wg ustawy o ochronie środowiska, funkcjonowanie firmy, nie spełnia wymogów w niej określonych, chodzi tu o hałas, zapylenie , śmieci i odpady poprodukcyjne. Ostatnio w Jeleniowie policja kontrolowała prędkość jazdy samochodu. lecz była to akcja jednorazowa. Mieszkańcy uważają że Jeleniowem rządzi „Stelmet”. Mieszkańcy są zdesperowani jeżeli w ciągu miesiąca sytuacja nie ulegnie poprawie , „pójdziemy” dalej .
5/
Pan Robert Krysek- mieszkaniec wsi Jeleniów – na wstępie powiedział że celem mieszkańców nie jest likwidacja firmy „Stelmet” , bo to i dla gminy było by bardzo źle, kiedy straciła by dochody z tytułu podatków, ale co do obecnego funkcjonowania firmy będziemy konsekwentni w dążeniu do zmniejszenia uciążliwości jej działania i tego co z firmą będzie się działo w przyszłości. W tym celu wystosujemy stosowne pismo , z prośbą o podjęcie uchwały ograniczające działanie firmy w dni wolne od pracy , godzinach nocnych, ograniczenia hałasu i ruchu samochodów.
6/
Radca Prawny – wyjaśniła że Pani A.Ambrożewicz że sprawa wezwania to nie skarga aby musiała być rozpatrzona w ciągu 30 dni , a więc zapis Kpa nie ma tu zastosowania. Różnica pomiędzy unieważnieniem a uchyleniem polega na tym, iż unieważnienie uchwały może orzec jedynie organ nadzorczy lub sąd, Rada Gminy uchwały unieważnić nie może , może jedynie uchwałę uchylić.
7/
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że chciała by odnieść do dwóch spraw, pierwsza to propozycja zatrudnienia Pani Sawczuk jako drugiego prawnika w Urzędzie, druga spraw to radna zwróciła się do mieszkańców Jeleniowa , by sprawę „Stelmetu” zgłosić do ochrony środowiska, co do nielegalnego wysypiska śmieci, to sprawą niech się zajmie Straż Gminna, oczekuje że na następnej Sesji , Straż zda relacje co zostało zrobione w tym kierunku..
8/
Radny H.Walczak – powiedział że chciałby prosić o wyrażenie zgody na podzielenie wystąpienia na dwie części, jedna dotycząca Jeleniowa a druga jak wróci Pani Sawczuk. Otóż problem jaki przedstawili mieszkańcy
Jeleniowa to problem wielowątkowy , nie taki prosty do rozwiązania .Jest za tym aby powołać zespół składający się z radnych, pracowników urzędu, mieszkańców Jeleniowa, który zebrał by materiały i przedstawił by to wszystko, wówczas z urzędu wystąpiono by o uregulowanie pewnych spraw, taki jest mój formalny wniosek, proszę też o udzielenie głosu po powrocie Pani Antoniny Ambrożewicz- Sawczuk.
9/
Radny J. Śnieżko – powiedział, że odnośnie Jeleniowa to czy są jakieś skażenia czy były robione jakieś próby czy badania , bo nawet dzieci w przedszkolu  bawią się zabawkami z impregnowanego drewna.
10/
Przewodniczący Rady Gminy ,powiedział że Pani Antonina wypowiadała się na różne tematy, ale na temat „wyłudzenia” podpisu od Pani Kociszewskiej ,to odpowiedzi Pani nie otrzyma , bo to nie ja to koleżanka. Dodał ,że Pani Antoninie nie przemawiają ani Urząd Wojewódzki ani SKO ani wyrok sądowy, Pani ma swój tok myślenia i swoją sprawiedliwość. Dlatego musimy ją polubić i pokochać taka jaka jest.
11/
Radny P.Przespolewski – podziękował za otwarcie świetlicy terapeutycznej w Zatoniu, uczęszcza do niej 25 dzieci , przebywają w świetlicy 4 godziny dziennie.
12/
Radny T. Borek- w imieniu organizatorów zaprosił wszystkich zebranych na festyn, który odbędzie się 3 czerwca na boisku przyszkolnym.
13/
Pan K.Sroczyńsaki – dyrektor PG w Drzonkowie – powiedział że chciałby wrócić do sprawy boiska, cieszymy się bardzo że się tak dzieje z tym, że chciałbym aby się państwo zastanowili czy koszty utrzymania boiska trawiastego będą o wiele wyższe w przyszłości niż koszt budowy teraz boiska o sztucznej murawie .
Dlatego bardzo prosi o policzenie ile będzie kosztowało utrzymanie boiska naturalnego i czy w ogóle da się boisko trawiaste utrzymać w takim stanie aby
mogło z niego korzystać wielu , wielu młodych ludzi. Z doświadczeń kolegów którzy maja przy szkołach boiska, wynika że w dobrym stanie boiska trawiastego nie da się utrzymać.
14/
Przewodniczący Rady Gminy – zwrócił się z prośba do dyrektora szkoły o przedłożenie dokumentów , które będą w stanie przekonać radnych , do tego że sztuczna murawa będzie lepsza niż naturalna boisko szkolne ma słuzyc tylko dzieciom jako teren rekreacyjny .
15/
Dyrektor PSPw Przylepie Pan W.Dejnega, powiedział że nawiązując do współpracy z Niemcami to , chciałby poinformować że uczniowie PSP w Przylepie, dwukrotnie spotkali się z uczniami z Niemiec, należy pochwalic dzieci że tak dobrze opanowały język niemiecki, że nie potrzeba im tłumaczy, dzieci niemieckie z pobytu w Polsce były bardzo zadowolone.
16/
Z-ca dyrektora PG w Przylepie Pan P.Grabiec - powiedział że uczniowie Gminazjum w Przylepie także czynnie współpracują z uczniami z Niemiec, takie spotkanie miało miejsce ostatnio w dniach 5-9 maja.
17/
Przewodniczący Rady Gminy ,przywitał Przewodniczącego Rady Miasta Pana Stanisława Domaszewicza.
18/
Przewodniczący Rady Gminy – powiedział , że Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk zarzuciła iż nie dotrzymujemy terminów, otóż nie jest to prawdą, bo osobiści pokwitowała pismo o sposobie załatwienia sprawy, wiec niestety ale termin odpowiedzi jeszcze nie minął.
19/
Pan Krysek mieszkaniec wsi Jeleniów – powiedział że w nawiązaniu do powołania zespołu, to uważa że jest to bardzo dobry pomysł.
20/.
Przewodniczący Rady Gminy , co do powołania komisji , to musimy sprawę wyjaśnić, dlatego tez prosi o cierpliwość.
21/
Radna G.Moszkowicz - powiedziała że jeżeli będzie powołana komisja to zgłasza swoją kandydaturę na jej członka, bo dobro ludzi powinno być na pierwszym miejscu.
22/
Radny H.Walczak – pomimo tego iż Antonina nie wróciła na salę obrad apeluje aby Pani Sawczuk nie nazywała się już „sumieniem gminy” lecz „drożdżami”.
Przewodniczący Rady Gminy ogłosił o godz, 12 30 zamknięcie LI Sesji Rady Gminy Zielona Góra .

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-07-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-07-05 17:07:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-07-05 17:38:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-07-05 17:38:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2258 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »