ˆ

Protokół z dnia 28.04.2006r.

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Protokół z dnia 28.04.2006r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr L /06
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 28 kwietnia 2006 roku
Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra , odbyły się w sali obrad Urzędu Gminy przy ul.Dąbrowskiego 41, początek obrad godz. 10.00

Obrady L Sesji Rady Gminy Zielona Góra otworzył Przewodniczący Rady Gminy Zenon Rabęda.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy przywitał przybyłych na dzisiejsze obrady gości w osobach Panów komandatów, W.Michałowskiego i D.Djaków, Pana Mariusza Zalewskiego – Wójta Gminy wraz z kierownictwem Urzędu i pracownikami, Radnych Powiatu, dyrektorów szkół i jednostek organizacyjnych, Panie i Panów Sołtysów, mieszkańców Gminy, Panie i Panów Radnych.
Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 14 radnych na stan 15 radnych .
Ad.2
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że w stosunku do porządku obrad podanego w zawiadomieniach, nie ma zmian, nie mniej jednak spytał czy ktoś z radnych nie zgłasza zmian.
Zmian nie zaproponowano.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy , zwrócił się z zapytaniem do Sekretarza czy ma lub ktoś z radnych zgłosił uwagi do treści protokołu z przebiegu ostatniej Sesji Rady Gminy.
Sekretarz obrad, poprosił o przyjęcie protokołu ostatniej Sesji Rady Gminy informując że nie wnosi uwag, uwag nie zgłosił tez nikt z radnych..
Protokół został przyjęty przy 2 głosach wstrzymujących się / J.Smoter i G.Moszkowicz/.
Ad.4.
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że w okresie międzysesyjnym podejmował działania na rzecz Rady i tak :
  • w dniu 02.04.2006 odbyła się msza święta w Jarogniewicach. Msza w intencji Jana Pawła II z okazji pierwszej rocznicy śmierci. (wójt, wiceprzewodniczący)
  • w dniu 02.04.2006 ogłoszenie wyników i wręczenie nagród i dyplomów za najpiękniejszą palmę wielkanocną.
Wcześniej odbyła się ocena tych prac.
  • w dniu 06.04.2006 uczestniczyłem w zebraniu wiejskim w Zawadzie.
  • w dniu 08.04.2006 uczestniczyłem w spotkaniu w punkcie bibliotecznym w Starym Kisielinie, gdzie artystka plastyk wystawiła swoje prace o tematyce wielkanocnej.
  • w dniu 21.04.2006 odbyło się Prezydium Rady, podczas którego przygotowano materiały do dzisiejszej sesji.
  • w dniu 23.04.2006 w punkcie bibliotecznym w Kiełpinie, odbył się występ dzieci w sztuce o tematyce wielkopostnej,, Męka Pana Jezusa”
  • w dniu 24.04.2006 wziąłem udział w posiedzeniu Sejmiku Wojewódzkiego w części wręczenia odznaczeń., podczas którego miałem przyjemność odebrać wyróżnienie Lubuskiego Laura Oświaty w kategorii samorządy, były to tylko dwa wyróżnienia. , Laur Oświaty w tej kategorii otrzymało też Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Wsi Drzonków.
  • w dniu 25.-27.04.2006 uczestniczyłem w posiedzeniach stałych Komisjach Rady, gdzie opiniowane były dzisiejsze projekty uchwał oraz zapoznawaliśmy się z korespondencją jaka nadeszła w okresie międzysesyjnym.
  • w dniu 26.04.2006 uczestniczyłem w sesji Rady Powiatu, była to sesja absolutoryjna.
Ponadto w czwartki pełniłem stałe dyżury w Urzędzie. Tym razem z pomocą wiceprzewodniczących, którzy w czasie mojej nieobecności pełnili dwa dyżury tj.
P. Barta i P. Walczak.
Przewodniczący Rady Gminy spytał, czy są do niego pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Informacja została przyjęta
Ad.5
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy o przedstawienie sprawozdania z realizacji uchwal Rady w okresie międzysesyjnym.
Od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało wydanych łącznie 14 zarządzeń z zakresu:
  • realizacji uchwały budżetowej z zakresu gospodarki finansowej- wydano 2 zarządzenia– które dotyczyły zmiany układu wykonawczego budżetu Gminy na 2006 r oraz zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie na 2006 rok.
  • realizacji zadań przysługujących organowi prowadzącemu placówki oświatowe , wydano 2 zarządzenia w sprawach:
    zatwierdzenia aneksów do arkusza organizacyjnego dla PSP w Ochli ,
  • realizacji uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata – wydano 6 zarządzeń które dotyczyły :
  • sprzedaży nieruchomości położonej w Ochli ,
  • sporządzenia i ogłoszenia wykazu nieruchomości gruntowej oznaczonej Nr dz.358/5 położonej w Ochli przeznaczonych do sprzedaży w drodze przetargu ograniczonego,
  • sprzedaży nieruchomości gruntowej położonej w Ochli .
  • sporządzenia i ogłoszenia wykazu nieruchomości gruntowych oznaczonych numerami działek 1668, 1660, 1658, 1017/1 położonych w Ochli przeznaczonych do sprzedaży w drodze bez przetargowej,
  • sprzedaży nieruchomości gruntowej położonej w Jeleniowie.
  • sporządzenia i ogłoszenia wykazu nieruchomości gruntowych oznaczonej numerem działeki 86 położonej w Jeleniowie przeznaczonych do sprzedaży w drodze bez przetargowej,
  • z zakresu Infrastruktury Technicznej - wydano 2 zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej na wykonanie warstwy ścieralnej z masy mineralno - asfaltowej na ulicy Szkolnej we wsi Drzonków, oraz opracowania projektu remontu obiektu świetlicy w Krepie
Wydano także 2 zarządzenia w sprawach:
  • powołania komisji przetargowych na dostawę sprzętu komputerowego i dostawę materiałów biurowych.

Ponadto w okresie tym uczestniczyłem w :
  • w dniu 4 kwietnia 2006- odbyło się zebranie wiejskie w Raculi,
  • w dniu 6 kwietnia br - zebranie wiejskie w Zawadzie,
  • w dniach 6 i 7 kwietnia br - przegląd teatrzyków przedszkolnych w Zawadzie,
  • w dniu 21 kwietnia br- Prezydium,
  • w dniu 21 kwietnia br – Sesja Sejmiku Samorządowego – wręczenie Lubuskiego Lauru Oświaty,Laur oświaty to najważniejsze wyróżnienie w naszym wojwództwie, w dziedzinie oświaty, my jako jedyna Gmina go otrzymaliśmy, a więc świadczy to o wysokim poziomie oświaty w naszej Gminie,
  • w dniu 21 kwietnia odbyło się walne zgromadzenie Spółki „Zielonogórskie Wodociągi”
  • w dniu 24 kwietnia br – konkurs „czysty las” zorganizowany przez PSP Stary Kisielin,
  • w dniach 25 – 26 –27 kwietnia br uczestniczyłem w posiedzeniach komisji,
  • w dniu 26 kwietnia br –konkurs „bezpieczny w ruchu drogowym” zorganizowany przez PSP Stary Kisielin,
  • w dniu `27 kwietnia br – spotkanie w przedszkolu w Nowym Kisielinie.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania do Pana Wójta.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała ,że Wójt zapomniał jeszcze powiedzieć o przeglądzie artystycznym dzieci , który odbył się w Raculi.
Wójt podziękował, za zwrócenie uwagi, dodał że odbyło się w tym czasie też kilka konkursów w szkołach , dodał tez że uczniowie Gimnazjum w Drzonkowie są mistrzami Polski w tenisie stołowym.
Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli sprawozdanie .
Na obrady Sesji przybyła radna Hanna Wysocka.
Ad.6
Przewodniczący Rady Gminy spytała , czy zostały udzielone odpowiedzi na zapytania i interpelacje radych.
Wójt odpowiedział ,że tak na piśmie.

Ad.7
Radna E.Jaworska- powiedziała że zgłosiła się do niej grupa mieszkańców wsi  Racula, która jest zbulwersowana tym że Pani Antonina Sawczuk twierdzi że wypowiada się i reprezentuje mieszkańców wsi Racula , osoby te nie składały i nie dały upoważnienia dla Pani Sawczuk, więc nie życzą sobie aby w ich imieniu występowała , osoby te mają również pytanie czy Pani Antonina może się pochwalić lub przedstawić co Pani zrobiła na rzecz miejscowości Racula lub na rzecz mieszkańców, osobiście od 8 lat członek rady sołeckiej od 4 lat radna , ani razu nie przypomina sobie aby Pani Sawczuk przyszła i spytała w czym można pomóc. Pani Sawczuk oprócz postawy roszczeniowej gdzie Pani tylko żąda, rozlicza ,przychodzi na imprezy na które się ludzi napracują przygotowując je , to nigdy Pani nie spytała w czym pomóc , więc bardzo proszę aby Pani osiągnięcia jakie Pani ma.
Radna W.Litecka- oświadczyła że nadal nie ma ogłoszeń na słupach na temat sesji, prosi również o posprzątanie piasku po zimie, następnie radna powiedziała że radni są radnymi gminy a nie danej miejscowości więc uważa że radni powinni uczestniczyć w zebraniach wiejskich , podobnie jak w zebraniach powinni uczestniczyć strażnicy gminni.
Ad.8
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Waldemara Michałowskiego komendanta Miejskiej Straży Pożarnej o przedstawienie informacji o ochronie przeciwpożarowej na terenie Gminy.
Pan W.Michałowski przedstawił informację / informacja w załączeniu./ Na zakończenie Pan Michałowski, podziękował Wójtowi Gminy za współpracę i wspieranie jednostek OSP.
Przewodniczącv Rady spytał czy są pytania.
Radna W.Litecka- oświadczyła że Straże OSP jest bardzo potrzebne, żeby tylko były właściwie doceniane.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała ,że na Straży Zawodowej w ubiegłym roku bardzo się zawiodła, zgłosiła „ogień” w lesie, i dowiedziała się że może sama go zgasić, sprawa została rozwiązana przez OSP Racula, za co chciała by podziękować.
Radna H.Wysocka- spytała czy w przypadku połączenia z miastem, jednostki OSP nadal będą funkcjonować.
Pan W.Michałowski- odpowiedział że na pewno tak, na zachodzi w dużych miastach ,które maja dzielnice, każda dzielnica na swoją Straż Pożarną.
Przewodniczący Rady Gminy, podziękował Panu Waldemarowi Michałowskiemu za wystąpienie.

Ad.9
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośba do Pana Dariusz Djaków Komendanta III Komisariatu Policji o przedstawienie informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku na terenie Gminy.
Pan D.Djaków, szczegółowo omówił stan bezpieczeństwa oraz ładu i porządku publicznego na terenie Gminy, a także występująca przestępczość.
Po wystąpieniu Komendanta Przewodniczący Rady Gminy spytał, czy są pytania.
Radna H.Wysocka- spytała czy to prawda że Przylep jest najbardziej niebezpieczną miejscowością na terenie Gminy, w zakresie przejść dla pieszych, taka informacja była prawdopodobnie podana w telewizji, czy aby ten stan poprawić nie można by było na całej długości ulicy 22 lipca ustawić ograniczenia prędkości do 40 km/godz.
Komendant, powiedział że zorientuje się czy jest możliwe ustawienie znaku ograniczenia prędkości.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Komendanta Straży Gminnej o przedstawienie sprawozdania z działań podjętych przez Straż Gminną.
Pan Jarosław Biernacki, odczytał sprawozdanie z pracy Straży Gminnej /sprawozdanie w załączeniu/.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania do Komendanta.
Pytań nie zgłoszono.
Wójt podziękował Komendantom za wystąpienia i złożenie sprawozdań.
PRZERWA

Ad10 
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy o przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy.
Na wstępie Pan Wójt powiedział, że o ile na poprzedniej Sesji myślał , że zainteresowanie mieszkańców sprawami istotnymi dla gminy jest autentyczne, tak dziś wiadomo że tylko sprawy sensacyjne i osobiste są ważniejsze, niż sprawy gminy.
Wójt Gminy Mariusz Zalewski— szczegółowo przedstawił radnym sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2005 / sprawozdanie w załączeniu/.
Po omówieniu sprawozdania Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, o odczytanie wniosku Komisji skierowanego do RIO o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy za 2005 rok.
Radny M.Soppa- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, odczytał wniosek Komisji /wniosek w załączeniu/.
Następnie Wójt Gminy odczytał, uchwałę Nr 212/06 RIO w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2005 /uchwała w załączeniu/.
Dalej Przewodniczący Rady Gminy odczytał uchwałę Nr 211/06 RIO w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej / uchwala w załączeniu/.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt  uchwały zaopiniowała pozytywnie przy 1 głosie przeciw i 1 wstrzymującym  się .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie przy 1 głosie przeciwnym.
Przewodniczący Rady Gminy, odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za rok 2005, poczym spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Uchwała została podjęta przy 12 głosach za, 2 przeciwnych / E.Jaworska,W.Litecka / i 1 wstrzymującym się / G.Moszkowicz/ - uchwała Nr L/299/06.

Ad.11
1/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że zgodnie z przyjętym porządkiem obrad pierwszy projekt uchwały dotyczy zmiany uchwały w sprawie wieloletniego programu inwestycyjnego w Gminie Zielona Góra na lata 2004-2013.
Projekt tej uchwały był bardzo szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji, nie mniej jednak Przewodniczący Rady spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym / E.Jawosrka/ i 2 wstrzymujących się /H.Wysocka i M.Jargas/ - Uchwała Nr L/300/06.
2/
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z zapytaniem do Pani Skarbnik czy w stosunku do projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy nastąpiła jakaś zmiana. Pani Skarbnik powiedziała, że nie projekt jest taki jak omówiony na komisjach.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie , przy 1 głosie przeciwnym .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym / E.Jaworska/ i 1 wstrzymujących się /H.Wysocka / - Uchwała Nr L/301/06.

3/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział ,że projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze, był podobnie jak dwie poprzednie uchwały, szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji, niemniej jednak, Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono .
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie , przy 1 głosie przeciwnym .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie , jednocześnie zgłaszając wniosek aby informacje poszerzyć o zapis prognozy długu publicznego w związku z wprowadzanymi w ciągu roku zmianami budżetowymi oraz podanie środków obrotowych zakładów budżetowych na początek i koniec okresu sprawozdawczego .
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie poprawki.
Pani Skarbnik, odczytała projekt uchwały w zakresie naniesienia poprawki.
Poprawka została przyjęta przy 1 przeciwnym i 1 wstrzymującym się. Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym / E.Jawosrka/ - Uchwała Nr L/302/06.
4/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział ,że ostatni dzisiaj projekt uchwały został przygotowany wspólnie z Komisja rewizyjną, szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji, niemniej jednak, Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są uwagi. Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie przy 2 głosach przeciwnych.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały.
Radny M.Jargas- spytał czy uzasadnienie do uchwały było skonsultowane z Radcą Prawnym.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że projekt jest podpisany przez Radcę więc na pewno, Pani Radca się zapoznała.
Pani Radca , zapoznała się z uzasadnieniem , zostało ono opracowane na podstawie pisma przekazanego w tej sprawie do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Przewodniczący Rady Gminy spytał , czy odpowiedź satysfakcjonuje radnego.
Radny M.Jargas- odpowiedział że tak.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 2 głosach przeciwnych / W.Litecka i B.Szała/ - Uchwała Nr L/303/06.
Ad. 12
1/
Radny Piotr Przespolewski – zwrócił się z prośbą do Prezydium Rady, o  przygotowanie projektu uchwały w oparciu o ustawę z dnia 23 lipca 2006  roku o ochronie zabytków / Dz.U.Nr 162 poz.1568/ , która to ustawa
dopuszcza udzielenie dotacji z budżetu gminy prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków , art. 77 tej ustawy zawiera wykaz prac jakie mogą być realizowane zgodnie z wymogami ustawy, bez takiej uchwały nie możemy dotować naszych zabytków.
2/
Radna E.Jaworska zgłosiła formalny wniosek, na ręce Komisji Polityki Socjalnej, Zdrowia Praw Człowieka i Praworządności, o zbadanie pod względem formalno- prawnym przydziału dla syna Pani Antoniny Ambrożewicz- Sawczuk lokalu mieszkalnego w Starym Kisielinie ze wskazaniem czy nie
było to aby wymuszone.
3/
Pan K.Sroczyński – powiedział z okazji zbliżającego się Dnia Strażaka w imieniu Zarządu Gminnego OSP zaprosił wszystkich zebranych na sali do wzięcia udziału w uroczystej Mszy Św., która odbedzie się dnia 2 maja o godz. 1700 , w kościele we wsi Sucha, po tym odbędzie się majówka na terenie „domku myśliwskiego” w Ługowie. Następnie powiedział ,że w związku z tym iż była dzisiaj omawiana sprawa bezpieczeństwa przeciwpożarowego uważa , że sprawozdanie powinien zdać również Komendant Gminny P.Poż. Ponadto Pan Sroczyński, ponowił prośbę o wyrównanie drogi miedzy Barcikowicami a Kiłpinem.
4/
Pani Antonina Ambrożewicz – Sawczuk, na wstępie powiedziała że z całą odpowiedzialnością nie chciałaby uczestniczyć w wojnie, jaka wywołała w tej sali radna Pani Elżbieta Jaworska . Nie mogę przejść obojętnie prawie że obok „oskarżeń” mojej osoby, chciałabym widzieć listę tych osób, którzy zwrócili się do radnej Pani Elżbiety Jaworskiej zwrócili się z pretensją że występuję w ich imieniu , oświadczam Panie Przewodniczący , Panie Wójcie że w większości przypadków występuję w imieniu własnym , natomiast w niektórych pismach podpisanych nazwiskami komitetu jaki się otworzył, piszemy „my mieszkańcy”,
chciałabym wyjaśnić szanownej Radzie i gościom że mamy podpisy 198 mieszkańców wsi Racula i jeśli piszemy my mieszkańcy to w imieniu 198 osób. Chciałabym również wyjaśnić, że nie wiem dlaczego , nie wiem dlaczego podkreślam to, mieszkańcy wsi Racula a ostatnimi czasy nie tylko mieszkańcy wsi Racula również innych wsi, zwracają się do mnie z prośbą o wyjaśnienie różnych spraw, miedzy innymi to mieszkańcy wsi Zatonie, stało się to po moim artykule w Gazecie Lubuskiej gdzie podpisałam się imieniem i nazwiskiem. Kiedy mówię do ludzi zwracających się do mnie ze sprawami , że są radni i kieruje ich do radnych z tymi sprawami, to słyszę zdania których nie będę tutaj przytaczać odnośnie radnych i dlatego też chcąc ludziom pomóc zwracam się z prośbą do urzędników , ostatnio o pomoc poprosiłam Pana Wójta Bogucewicza za co z tego miejsca chcę mu serdecznie podziękować w imieniu matek dzieci, które się do mnie zwróciły i w imieniu własnym o odwrotne załatwienie sprawy . Jeszcze raz podkreśłam , że nie wiem dlaczego się ludzie do mnie zwracają, przykro mi bardzo Panie Wójcie , że podsumował Pan między innymi moją osobę również , stwierdzając, że nie wiem dlaczego ale nie ma zainteresowania mieszkańców sprawami działalności urzędu gminy , budżetu itd. jak Pan widzi jestem prawie na każdej sesji, telefon mój dzwoniący był od syna , informuje Państwa, że 4 dni temu odebrałam go ze szpitala , upadł trzeźwy, krwiak mózgu ponownie, także pytanie Pani Jaworskiej odnośnie zasady przyznania dla mojego syna chorego człowieka mieszkania jest jednocześnie w tym temacie podważeniem decyzji i oskarżeniem Pana Wójta, ja z tego miejsca chciałabym powiedzieć że owszem tak się stało , trudno odpowiadać czasem za dzieci mają obciążenie genetyczne,był pijącym człowiekiem , na mieszkanie czekałam 5 lat , które było zdewastowaną ruderą , koszt remontu i kupna mieszkania wyniósł 25 tys zł, dlatego zapewne nikt nie chciał go przyjąć tego podkreślam tylko z nazwy mieszkania. Chciałabym jeszcze raz pokreślić i zwrócić się do Pani radnej Jaworskiej, którą prywatnie darzę sympatią ,że nie Pani oceniać moja osobę , natomiast ja mam prawo bo jest Pani osobą publiczną i działalność radnych mam prawo oceniać, to tyle na wstępie.
Panie Przewodniczący, Panie Wójcie przyszło mi wyciągnąć asa z rękawa. Państwo radni podejmujecie dzisiaj uchwałę że skarga jest niezasadna, ja dziękuje dla radnego Pana Jargasa ,że jako jedyny odważył się zadać pytanie i uzasadnienie tej uchwały skontrolowała Pani Radca Prawna, chciałabym Państwa poinformować, 12 kwietnia osobiście zwróciłam się, nie w imieniu mieszkańców ale w imieniu własnym jako Antonina Ambrożewicz- Sawczuk z pytaniem do Pana Wojewody Marka Asta, czy w świetle obowiązujących przepisów , które znam i ustaw ogólnopolskich , nowelizacji tych ustaw mam na myśli ustawę z 1997 roku jest zasadne obciążanie mieszkańców tzw. opłata adiacencką, zwróciłam się z tym pytaniem również do Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Otrzymuję w pierwszej kolejności odpowiedź od Pana Wojewody na moje nazwisko Pani Antonina Ambrożewicz – Sawczuk, nie będę całego pisma czytać by nie zajmować czasu , zacytuje tylko co dla nas mieszkańców zwodociągowanej wsi jest bardzo ważne a mianowicie „ nowelizacje powyższych weszły w życie z dniem 22 września 2004 roku , a zatem o ile opłaty adiacenckie o których pisze Pani w swoim piśmie zostały ustalone na podstawie przepisu obowiązujących przed w/w nowelizacją czyli przed 22 września 2004 co mieszkańców Raculi nie dotyczy, przez nowelizację ustawy o gospodarce nieruchomościami ich zasadności nie podważa treść załączonego artykułu , natomiast wszystkie decyzje o opłatach adiacenckich, które miały miejsce po 22 września 2004 roku ,są ustalone bezprawnie „, proszę bardzo jest to pismo , wydaje mnie się że co prawnik to inaczej interpretuje prawo, z upoważnienia wojewody lubuskiego Pani Teresa Kaczmarek –Dyrektor Wydziału Prawa i Nadzoru, czyli w dalszym ciągu tkwicie państwo w błędzie uchwalając i tym razem uchwałę, która jest niezgodna z ustawa jaka obowiązuje i tym razem proszę Państwa jako mieszkanka Antonina Ambrożewicz- Sawczuk zwrócę się o jej unieważnienie ale pierw do państwa z taką prośbą się zwrócę, powołując się między innymi na to pismo, bo nie chciałam informować Państwa wcześniej, bowiem błąd zrobiłam kiedy poinformowałam Przewodniczącego Rady Gminy odnośnie pierwszego pisma że należy sprawę załatwić uchwałą , jak przedtem na poprzedniej sesji informowałam, że rozmowa trwała ponad 20 min i przekonałam Pana Przewodniczącego , że należy podjąć uchwałę , była to rozmowa z mojego prywatnego telefonu na prywatny telefon Pana Przewodniczącego. Dalej proszę Państwa chciałabym jeszcze, być może ja wiem że wśród Państwa 15 radnych nie ma prawników, ja wiem że opieracie swoją pracę swoje uchwały na podstawie opinii prawnika zatrudnionego w tymże urzędzie , dlaczego są takie opinie Pani Radcy nie umiem powiedzieć, pytanie należy do Państwa. Powołała się Pani Radczyni na jakiś wyrok, ja również jestem w posiadaniu najnowszego wyroku WSA w Gorzowie, który uważa że skarga jest zasadna, że sporne uchwały naruszały w istocie przepisy prawa, kwestionowane w skardze opłaty mają bowiem cechy jednostronnej narzuconej mieszkańcom daniny publicznej, zostały wprowadzone przy wykorzystaniu władztwa publicznego .Czy Państwo myślicie, czy Państwo uważacie Panie Przewodniczący, Panie Wójcie, szanowna Rado, jest mi z tego miejsca bardzo przykro że dbacie o swoje a nie o ludzka sprawę, jeżeli było by to zgodnie z litera prawa , to czy Sawczukowa podnosiła by te kwestię , tak samo proszę Państwa kiedy ku memu zdziwieniu otrzymuje decyzję o podatku od nieruchomości i nie wiem skąd się wzięło, bo byłam na tej Sesji kiedy Państwo uchwalali – podnosili ręce , o 120 zł wyższy podatek ,pytam dlaczego , kiedy pytam mieszkańców czy wszyscy maja wyższy podatek mówią że nie, wyjaśniałam ta sprawę kilka dni temu z podatkami i faktycznie nie , ale uważam że jeżeli coś się komuś podnosi winna być pierw wydana decyzja i w tej sprawie proszę Panstwa szanowni Państwo Radni, już się wypowiedziało Samorządowe właśnie w sprawie tego tematu , Samorządowe Kolegium Odwoławcze 12 kwietnia 2006 roku, i uchyla decyzję Pana Wójta odnośnie tego podatku. Proszę bardzo mogę dać do wglądu. Dlatego zanim Wysoka Rado, mamy pretensję do broniącego się człowieka , należy zważyć czy my występujemy przeciwko niemu zasadnie , wydaje mi się że każdy człowiek ma prawo się bronić kiedy się jego atakuje co również z tego miejsca zrobiłam w odniesieniu do Pani radnej Elżbiety Jaworskiej , jeszcze raz ja Panią darzę wielką sympatią , dlaczego mnie Pani atakuje, za to że chcę żyć i próbuję się bronić. Dziękuję uprzejmie.
Przewodniczący Rady Gminy- powiedział, ustosunkuje się do niektórych tematów , i tak że potwierdza że mieszkańcy Gminy nie interesują się sprawami Gminy , skoro na ponad 15 tys. mieszkańców w obradach uczestniczą 2 osoby tak więc Pan Wójt miał prawo tak powiedzieć. Ma Pani wątpliwości, że Pani Radna Jaworska się pyta, każdy może mieć wątpliwości , ma takie prawo, dlatego publicznie zadała takie pytanie i chciałaby na nie otrzymać odpowiedź, nie widzę powodów żeby się dziwić że ktoś mnie się pyta w mojej sprawie. Następnie mówi Pani ze otrzymała Pani pismo , które Pani cytowała podpisane przez Panią Teresę Kaczmarek, Pani Kaczmarek z racji nadzoru , sprawdza wszystkie nasze uchwały, które są podjęte i jeśli są złe są zwracane do poprawki, w tych sprawach o których Pani poruszyła nie mieliśmy żadnych uwag. Co do podjętej uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi , to nie Pani mnie przekonała lecz Radca Prawny , która stwierdziła że taka forma będzie właściwa, to że w składzie Rady nie ma radcy prawnego to o tym zdecydowali mieszkańcy, w poprzedniej kadencji jeden z radnych był radcą prawnym , ale nasze uchwały nie były wtedy lepsze niż teraz .
Spraw podatku , który Pani poruszyła to Pani sprawa osobista, jeżeli został źle naliczony to należy to zgłosić do wyjaśnienia . Odnośnie opłat adiacenckich i partycypacji w kosztach budowy wodociągu, to jedynym wyjściem jest skierowanie sprawy z powództwa cywilnego do sądu.
Radny Piotr Przespolewski – powiedział że w imieniu mieszkańców wsi Zatonie i Barcikowice, jestem oburzony artykułem w Gazecie Lubuskiej ,a który to Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk wypowiada się że opłata partycypacyjna została tylko nałożona mieszkańcom Raculi, ja chciałbym Pani powiedzieć , i przypuszczam że Pan redaktor się pomylił że chodzi o opłatę adiacencką nie partycypacyjną, opłatę partycypacyjna mieszkańcy Zatonia wszyscy wnieśli i również mieszkańcy Barcikowic, mój osobisty wkład wynosił 950 zl i 600 zl za wykonanie przyłącza, a więc żeby móc korzystać z wodociągu zapłaciliśmy ponad 1500 zł , także proszę na drugi raz jeżeli nie autoryzuje Pani artykułu , to proszę następnym razem sprostować artykuł .
Radna G.Moszkowicz- oświadczyła że Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk , obraża radnych i robi z nas wielkich głupków, że nic nie potrafimy, ja przeczytałam Pani „pismo” , ale Pani czyta tylko to co Pani odpowiada.
Pani Antonia Ambrożewicz- Sawczuk- powiedziała że chciałaby się ustosunkować do wypowiedzi Pana radnego Przespolewskiego, trzeba umieć czytać artykuły , mowa w nim była o opłacie adiacenckiej , natomiast odnośnie pisma które dala radnej Moszkowicz do przeczytania, to zaprasza ja do siebie do domu na Witosa 32, to da do przeczytania nowelizację ustawy. Trudno mi odpowiadać za innych mieszkańców, co do sołtysa to nie wszystkich stać na kupno gazety, a wczoraj o 2000 nie było ogłoszenia na słupie o sesji, dlatego też Panie Przewodniczący nie każdy jak Sawczukowa naraża się na koszty i dzwoni pytając kiedy jest Sesja.
Przewodniczący Rady, powiedział że faktycznie jest to problem, też sprawdza czy zawiadomienia wiszą.
Wójt w nawiązaniu do pkt.7 -interpelacje i zapytania, to wnioski które były zgłoszone w tym punkcie np. do Komisji, powinny być zgłoszone właśnie w pkt.7. Następnie Wójt powiedział ,że co do wniosku radnej Liteckiej aby w zebraniach uczestniczyli straznicy , to nie ma żadnych przeszkód by tak nie było, w najbliższym czasie spotkam się z sołtysami bo weszła ostatnio jakaś dziwna moda w życie , że urząd nie jest powiadamiany o zebraniach, dzisiaj np. dowiedział się o dwóch zebraniach .
Następnie Wójt wyjaśnił, że podatek ustalany jest w formie decyzji administracyjnej, to co dzieje się obecnie w kilku miejscowościach to są decyzje wydawane na podstawie zmian dokonanych przez Starostwo Powiatowe dokonuje zmian kwalifikacji gruntów na niektórych działkach , nasz podatek jest inny na grunty budowlane i inny na grunty rolne, zdecydowana większość przyjmuje zmianę , bo jeżeli dom stał na polu a teraz grunt zakwalifikowany jest jako działka budowlana to podatek jest inny. Decyzja jaka była pokazana to Kolegium ją uchyliło do ponownego rozpatrzenia , decyzja będzie ponownie rozpatrzona ale decyzja będzie dokładanie taka sama, będzie tylko w inny sposób przygotowana tzn. podatnik będzie zaproszony do urzędu gdzie zostaną mu okazane wszystkie dokumenty na podstawie których wydana jest decyzja, w przeciągu 2 miesięcy wydawane jest 6 tys decyzji, z czego odwołuje się 1 , gdybym miał wszystkich zaprosić do urzędu i każdemu tłumaczyć to decyzje wydawane by były przez 2 lata.
Radny J.Barta – powiedział że już 5 kadencji przyjeżdża do gminy, w tym 3 jako radny, nie było jeszcze tak jak teraz że nie chce się człowiekowi do gminy jechać, kiedyś można było porozmawiać doradzić się, a teraz co, wszystkich boli że radni biorą duże pieniądze , ale stało się tak i teraz nie zmienimy tego. Następnie radny zwrócił się do Pani Sawczuk, dlaczego mieszkańcy Łężyc, Zawady, Krepy płacili za wodę a Pani mieszkanka Racula ma nie płacić, ma Pani mieszkanie za darmo, rentę za darmo , brat korzysta w opieki społecznej z naszych funduszy, a Pani ciągle mało i mało. Najbardziej zmartwiała mnie dzisiaj jedna rzecz jak mówiła Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk – „sumienie gminy” to wszyscy pootwierali gęby i się patrzyli a jak Wójt referował poważna rzecz cały budżet przez 4 lata to wszyscy gadali nie można było nawet uciszyć ja nie wiem co to jest , i to wszyscy panowie dyrektorzy, Pani Sawczuk bez przerwy miny robiła takie, że tylko nagrać , podobnie jak ktoś z radnych coś referuje to też , to wszystko jest śmiechu warte. Co do wody to należy powiedzieć prawdę, za wodę musicie państwo płacić , a obrażać nas to ja się teraz pytam Pana Przewodniczącego, na wszystkich komisjach padł wniosek aby Raculę podać do sądu za obrażanie radnych , co Pan w tym kierunku zrobił.
Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk- powiedziała, że dwie sesje wstecz prosiłam Pana Przewodniczącego Zenona Rabędę i zwracałam uwagę , że nikt inny nie ma prawa nazywania mnie „sumieniem gminy” jak tylko ja i redaktor Katarzyna Borek. Nie widzę proszę Pana , na tej sali czy jeszcze na Sienkiewicza Pan stwierdził że dobrze, że nigdy więcej a to się powtarza , po drugie o jakich rentach Pan mówił , proszę się określić precyzyjnie , Pani Z-co Przewodniczącego Panie Barta. Ja mam rentę 620 zł, za 25 lat pracy, maja diagnoza brzmi angina pektori serca i nadciśnienie tętnicze ,chodzę z apteka dlatego torebkę mam taka wypchaną. Odnośnie syna to nie życzę nikomu na tej ziemi aby ktoś dźwigam taki krzyż jaki ja dźwigam i oby Pana dzieci Panie Barta , żyły do końca świata i cieszyły się zdrowiem jak mało kto. Dziękuje bardzo.
Radny J.Barta- zwrócił się do Pani Sawczuk czy zaprzeczy że eksmitowała syna z własnego domu , jeszcze w ubiegłej kadencji krzyczała Pani na wójta Uglika, by dał Pani mieszkanie.
Przewodniczący Rady Gminy – odczytał pisma jakie wpłynęły w ostatnim okresie do Rady Gminy, są to miedzy innymi dwie skargi.
Radna G.Moszkowicz- skoro wpływa tyle skarg . może zatrudnimy rzecznika .
Radna R.Jantarska – zaprosiła wszystkich obecnych do Zawady na „Białą sobotę” oraz Majówkę , poprosiła również radnych o pomoc w dowozie mieszkańców do Zawady.
Przewodniczący Rady Gminy ogłosił o godz, 13.50 zamknięcie L Sesji Rady Gminy Zielona Góra

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-05-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-05-30 20:44:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-05-30 21:00:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-05-30 21:00:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2336 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »