ˆ

Protokół z dnia 31.03.2006r.

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Protokół z dnia 31.03.2006r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XLIX/06
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 31 marca 2006 roku

Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra , odbyły się w sali obrad Urzędu Gminy przy ul.Dąbrowskiego 41, początek obrad godz. 9 3o. Obrady zostały poprzedzone uroczystym otwarciem Urzędu Gminy , którego dokonał ks. infułat Mieczysław Marszalik.
Obrady XLIX Sesji Rady Gminy Zielona Góra otworzył Przewodniczący Rady Gminy Zenon Rabęda.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy przywitał przybyłych na dzisiejsze obrady gości w osobach , Pana Krzysztofa Romankiewicza- Starostę Powiatu Zielonogórskiego, Pana Waldemara Michałowskiego- Komendanta Miejskiej Straży Pożarnej, Panią Krystynę Sokołowską – Prezesa Spółdzielni Pracy LUBUSZ , Pana Janusz Żółądkiewicza- Prezesa Zielonogórskiego Przedsiębiorstwa Spółdzielczego Samopomoc Chłopska, Pana Mariusza Zalewskiego – Wójta Gminy wraz z kierownictwem Urzędu i pracownikami, Radnych Powiatu, Pana Stanisława Szorka – wykonawcę remontu budynku Urzędu, Pana Henryka Widawskiego - inspektora nadzoru, Dyrektorów szkół i jednostek organizacyjnych, Panie i Panów Sołtysów, mieszkańców Gminy,Panie i Panów Radnych.

Ad.2.
Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 15 radnych na stan 15 radnych .
Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że w stosunku do porządku obrad podanego jest w zawiadomieniach, nie ma zmian, nie mniej jednak spytał czy ktoś z radnych nie zgłasza zmian.
Zmian nie zaproponowano.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Przewodniczący Rady Gminy, poinformował że sala jest nagłośniona, w związku z tym każdy kto zechce zabrać głos proszony jest o podejście do mikrofonu, głosy z sali nie będą protokołowane.
Następnie Przewodniczący Rady powiedział, że w związku z tym iż goście chcieli by zabrać głos a z uwagi na obowiązki służbowe nie mogą zostać z nami dłużej proszą o głos.
Pan Krzysztof Romankiewicz – powiedział że szczerze „zazdrości” obiektu jaki teraz ma Urząd, budynek jest bardzo ładny, niech jak najdłużej i najlepiej służy mieszkańcom gminy. Na zakończenie Starosta wręczył Panu Wójtowi i Przewodniczącemu Rady Gminy „upominki”.
Ad.4
Przewodniczący Rady Gminy , zwrócił się z zapytaniem do Sekretarza czy ma lub ktoś z radnych zgłosił uwagi do treści protokołu z przebiegu ostatniej Sesji Rady Gminy.
Sekretarz obrad, poprosił o przyjęcie protokołu ostatniej Sesji Rady Gminy informując że nie wnosi uwag, uwag nie zgłosił tez nikt z radnych..
Protokół został przyjęty jednogłośnie.

Ad.5
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że w okresie od ostatnij Sesji uczestniczyłem, w dniu 7 marca- w spotkaniu z grupą mieszkańców Przylepu i biskupem z okazji wizyty duszpasterskiej biskupa Pawła Sochy w parafii Przylep, 10 marca – uczestniczyłem w konkursie recytatorskim szkół podstawowych zorganizowanym przez szkołę podstawową w Przylepie,w dniu 12 marca - grupa radnych i pracowników urzędu brała udział w turnieju piłki nożnej halowej o puchar Wojewody Lubuskiego, 16 marca – odbyło się posiedzenie prezydium rady i przewodniczących stałych komisji w sprawie spraw organizacyjnych,w dniu 20 marca- nastąpiło przekazanie przez Wójta i Panią Skarbnik sprawozdania z wykonania budżetu za 2005 rok i skierowanie go do wszystkich radnych ,w dniu 24 marca –uczestniczyłam w spotkaniu z grupą mieszkańców wsi Jeleniów w sprawie skargi na firmę Stelmet, w dniu 29 marca- uczestniczyłam w posiedzeniu stałych komisji rady, w dniach 23 i 30 marca- pełniłem stały dyżur w Urzędzie. Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są do niego pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli informację Przewodniczącego.
Ad.6.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Wójta o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał.
Panie Przewodniczący !! Wysoka Rado !!
Od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało wydanych łącznie 11 zarządzeń z zakresu:
-realizacji zadań przysługujących organowi prowadzącemu placówki oświatowe , wydano 3 zarządzenia w sprawach:
zatwierdzenia aneksu do arkusza organizacyjnego PSP Przylep, PSP w Ochli oraz ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie oraz specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznane.
  • realizacji uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata – wydano 5 zarządzeń które dotyczyły :
  • nieodpłatnego nabycia na rzecz Gminy Zielona Góra nieruchomości
    położonej w Nowym Kisielinie / plac zabaw dla dzieci – od Agencji Nieruchomości Rolnej/,
  • sprzedaży nieruchomości położonej w Jeleniowie / 2 działki – zabudowa mieszkaniowa/,
  • sporządzenia i ogłoszenia wykazu nieruchomości położonej w Jeleniowie przeznaczonych do sprzedaży w drodze przetargu,
  • sprzedaży nieruchomości gruntowej położonej w Przylepie / powiększenie istniejących działek/.
  • sporządzenia i ogłoszenia wykazu nieruchomości oznaczonych numerami działek 751/18 o pow. 73 m2 i 751/19 o pow.93 m3 położonych w Przylepie przeznaczonych do sprzedaży w drodze bez przetargowej,
  • z zakresu Infrastruktury Technicznej - wydano 1 zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej na wykonanie naprawy dróg gruntowych.
Wydano także 2 zarządzenia w sprawach:
  • powołania komisji do sprawdzenia stanu przestrzegania zakazów wprowadzonych w związku z zagrożeniem wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków,
  • zatwierdzenia instrukcji bezpieczeństwa pożarowego dla budynku administracyjno- biurowego Urzędu Gminy Zielona Góra w Zielonej Górze przy ul. Generała Jarosława Dąbrowskiego.
Ponadto w okresie tym uczestniczyłem w :
  • w dniu 4 marca w otwarciu biblioteki w Peitz oraz zebraniu wiejskim we wsi Zatonie,
  • w dniu 7 marca w uroczystościach związanych z wizytą duszpasterską w szkole w Przylepie,
  • w dniu 9 marca w otwarciu Targów Edukacji w Urzędzie Marszałkowskim,
  • w dniu 10 marca uczestniczyłem w Konkursie Recytatorskim zorganizowanym przez PSP Przylep,
  • w dniu 11 marca w zebraniu sprawozdawczo – wyborczym OSP Zawada i zebraniu wiejskim we wsi Jarogniewice,
  • w dniu 22 marca w spotkaniu w Jarogniewicach ,
  • w dniu 23 marca odbyła się narada dyrektorów,
  • w dniu 24 marac odbyło się spotkanie przedstawicieli Stelmetu i Starostwa z udziałem mieszkańców Jeleniowa,
  • w dniu 26 marca uczestniczyłem w imprezie zorganizowanej przez Muzeum Etnograficzne w Ochli – Kaziuki,\
  • w dniu 27 marca – w Sesji Sejmiku Wojewódzkiego,
  • w dniu 28 marca odbyły się posiedzenia Komisji Rady,
  • w dniu 29 marca uczestniczyłem w Sesji Powiatu,
  • w dniu 30 marca uczestniczyłem w Konferencji na temat Ochrony Środowiska w Urzędzie Marszałkowskim .
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania do Pana Wójta.
Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli sprawozdanie .
Ad.7
1/
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z zapytaniem do Pani Skarbnik czy w stosunku do projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy nastąpiła jakaś zmiana.Pani Skarbnik powiedziała, że nastąpiła jedynie zmiana kwalifikacji działu, w którym otrzymamy z miasta dotację na odrestaurowanie kamienia pamiątkowego w Krępie. Przewodniczący Rady spytał czy są może pytania do projektu.
Pytań nie zgłoszono .
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji o wyrażenie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że Komisja Oświaty i Kultury nie wydała opinii, 1 osoba była za, 1 przeciw i 1 wstrzymała się od głosu.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym / E.Jawosrka/ i 2 wstrzymujących się /H.Wysocka i M.Jargas/ - Uchwała Nr XLIX/298/06.
Ad.8
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z prośbą do Pani Zabłockej o przedstawienie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w roku 2005.
Pani D.Zabłocka –przewodnicząca Komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych odczytała sprawozdanie/ sprawozdanie w załączeniu /.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania, odnośnie sprawozdania.
Pytań nie zgłoszono.
 
PRZERWA
Ad.9

Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z prośbą do radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że mieszkańcy Drzonkowa wnioskuję o przestawienie pojemników na śmieci spod „dużego” sklepu w okolice przystanku MZK.
Druga sprawa to jeden z mieszkańców również Drzonkowa- prosi aby utwardzić zjazd z ulicy Rycerskiej na Rekreacyjną.
Trzecia sprawa to przeniesienie przystanku MZK przy starej szkole w inne miejsce ,ponieważ tam gdzie szie obecnie znajduje jest bardzo wąska droga.
Radny P.Przespolewski- spytał kiedy będą ustawione pojemniki na selektywną zbiórkę odpadów w małych miejscowościach Radna R.Jantarska na ręce Przewodniczącego Rady Gminy, złożyła wniosek Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w sprawie ulicy Podolskiej w Raculi.
Radna W.Litecka- powiedziała że mieszkańcy pytają, kto ma sprzątać śmieci które są porozrzucane przy śmietnikach, ponadto prosi aby na przyszłą zimę było więcej pojemników z piaskiem. Następnie radna poprosiła o wystąpienie do Zarządu Dróg w sprawie oświetlenie wyjazdu do Raculi od strony Zielonej Góry tzw. kocich oczek.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że na kilku Sesjach składała interpelacje o ustawienie lustra przy wyjeździe z ul. Cisowej.Otrzymałam pismo z Zarządu Dróg wraz ze zdjęciem informujące że lustro zostało zawieszone, jest tylko jeden problem a mianowicie lustro nie spełnia swojej roli, szkoda było czasu na robienie zdjęć kiedy lustro nie spełnia swojej roli, w lustrze nie widać samochodów nadjeżdżających z Raculi, a taki miał być cel lustra.
Radny M.Soppa- zaproponował wystąpienie z Urzędu do odpowiednich instytucji prowadzących roboty z pasach drogowych aby po zakończeniu inwestycji doprowadzali drogi do pierwotnego stanu, chodzi tu Ochlę, gdzie kładziono sieć gazociągową .
Ad.10
Wójt zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Rady Gminy, aby od przyszłej Sesji punkt porządku obrad „Interpelacje i zapytania radnych” umieścić na początku sesji.
Następnie oświadczył , że na ostatniej sesji nie złożono żadnej interpelacji ani wniosku.
Przewodniczący Rady Gminy odpowiedział że wniosek o przeniesienie punktu interpelcje, omówi prezydium rady.
Ad.11
1/
Mieszkaniec Drzonkowa zwrócił się do radnej R.Jantarskiej.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Pana o przedstawienie się podejście do mikrofonu.
Pan powiedział że nazywa się Starosta i odpowiedział że to nie czasy komuny by miał mówić przy mikrofonie.
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył, że wystąpienie nie będzie zaprotokołowane.
2/
Radna powiatu Jadwiga Oziemkowska- na wstępie powiedziała że jest jej bardzo miło iż może uczestniczyć w obradach sesji w nowej siedzibie Urzędu Gminy.
W imieniu radnych powiatu chciałaby pogratulować szczególnie panu Wójtowi i wszystkim pracownikom a także radnym .Następnie Pani radna zaprosił do współpracy , przy organizacji „białej soboty” podczas festynu zaplanowanego na dzień 13 maja br .Swój udział zadeklarował już dr Szcząchor i dr. Tatarynowicz udział potwierdziła również Pani dyrektor szkoły Jolanta Jasińska.,oraz Wójt i Pan Starosta. W związku z tym że „biała sobota” mogła by mieć charakter ogólno gminny, to prosi o podanie jakie wsie by uczestniczyły by zorganizować dowóz mieszkańców, w tym celu radna podała swój numer telefonu by zgłaszać jej chętnych.
3/
Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk – mieszkanka wsi Raculi, zwróciła się do Przewodniczącego Rady Gminy, Wójta Gminy i Wysokiej Rady, mówiąc że zanim przejdzie do meritum sprawy, chciałaby odnieść się do wypowiedzi Pan Starosty Romankiewicza na wstępie odnośnie budynku w którym tutaj jesteśmy. Pan Starosta Romankiewicz bardzo ciepło powiedział, że budynek będzie służył mieszkańcom gminy, tak bym chciała ale w większości będzie służył na co dzień urzędnikom na czele z Panem Wójtem , a mieszkańcy będą korzystać z tego sporadycznie. Należy ubolewać że dopiero po 34 latach doczekaliśmy się własnego budynku, o tych sprawach mówiłam już wielokrotnie, ( proszę o uspokojenie niektórych- Przewodniczący odpowiedział właśnie to zrobiłem), o tych sprawach mówiłam już wiele lat temu , ubolewałam nad kosztami jakie żeśmy ponosili, my mieszkańcy tejże gminy za dzierżawienie obiektów, być może mam taką nadzieję że te koszty mniejsze i zostaną te pieniądze przesunięte dla mieszkańców, dla mieszkańców gminy, czy na Raculę Panie radny Smoter czy na Zawadę , to nie wiem.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że proszę się zwracać Przewodniczącego i rozmawiać przez stół prezydialny, a nie zwracać się bezpośrednio do radnego.
Pani Sawczuk odpowiedziała ,że cały czas przewodniczącego widzi , bo jak mówią niektórzy ma oczy dookoła głowy.
Jeśli chodzi o wypowiedź Pana Wójta o wysokość ustawienia mikrofonu, to myślę że jesienne wybory jakoś to uregulują. Następnie powiedziała że chciałaby teraz przejść do meritum sprawy którą to chce z tego miejsca jeszcze raz zasygnalizować, nie chciałabym cytować słów państwa radnych , ja wiem że to jest temat niewygodny, państwo radni na jednej z Sesji powiedzieli cytuję „ już się chce żygać” , ja przepraszam że powoduję swoimi wypowiedziami takie nieprzyjemne dla organizmu ludzkiego , niemniej jednak jestem zobowiązana ustosunkować się do opłaty adiacenckiej i partycypacyjnej , bowiem to ludzie się domagają (ja proszę Panie Przewodniczący o przywołanie co niektórych do ciszy),chciałaby aby mój głos był słyszany a zwłaszcza dla mieszkańców którzy przyjechali i chcą ten temat słyszeć, także uprzejmie proszę.
Przewodniczący Rady podziękował również uprzejmie, będę się starał.
Więc proszę państwa, szanowni mieszkańcy Raculi, temat opłat adiacenckich wraca jak bumerang , i na dzisiejszy dzień kiedy przychodzicie do mnie z zapytaniem , czy należy płacić czy nie płacić ja nie umiem powiedzieć dlatego że sprawa jest cały czas w toku, wszystkie urzędy jakie są w Polsce zostały o tym poinformowane , rozmawiałam niedawno z ministrem , przed wczoraj tzn. z pełnomocnikiem ministra Polaczka tj. ministerstwo budownictwa i infrastruktury, gdzie otrzymałam ustną odpowiedź, że od półtora roku nie można naliczać opłat adiacenkich, mam otrzymać to potwierdzenie na piśmie, dlatego też proszę należy jeszcze poczekać, a decyzja należy do każdego inydywidualnie. Drodzy Państwo ludzie otrzymają wezwania do zapłaty, ludzie mają zajęte hipoteki , a pytam Pana Wójta , a co z nadpłatami. Wczoraj informuje mnie mieszkanka Raculi, z ulicy Grabowej, że opłatę tzw. partycypacyjną zapłaciła w wysokości 1115 zł, a opłata adiacencka dla niej wyniosła 600 zł, różnica 500 zł, czyli więcej zapłacili niż decyzja o opłacie adiacenckiej, nie otrzymali zwrotu różnicy 500 zł. Proszę się ustosunkować Panie Wójcie ,bo gdzieś te pieniądze powinny być do zwrotu dla ludzi .Następnie proszę Panie Wójcie uprzejmie na zadane przeze mnie pytanie odpowiedzieć na piśmie , jak tutaj słyszałam Panie Przewodniczący że zostaje to wszystko nagrywane nie będę zmuszona powielać swoich pytań na piśmie. Jako mieszkanka jestem zainteresowana i ciekawa ile wyniósł remont tego obiektu, w którym się znajdujemy , doszły do mnie słuchy, nigdy nie powielam dlatego będą bardzo usatysfakcjonowana jeżeli Pan to potwierdzi , wiem że w budżecie na remont przeznaczonych było około 1 mln , doszły mnie słuchy że na remont poszło ok. 2 mln zł, tak że jeżeli ta informacja jaka otrzymałam jest niewłaściwa, proszę o sprostowanie. Dalej chciałabym wiedzieć jako podatki płacący wcale nie małe podatki Panie Wójcie ile w ogólne nas podatników wyniósł koszt tego obiektu.
Kiedy zwróciłam się niedawno trzy dni temu telefonicznie do urzędnika urzędu gminy z pytaniem bo była mowa na którejś z sesji czy oddano 3 czy 5 ha i zwróciłam się o wyjaśnienie nie udzielono mnie takiej informacji, narażono mnie na koszt ok. 15 minut rozmowy telefonicznej i nie otrzymałam informacji, dlaczego złamano art. 11 b ustawy o samorządzie gminnym , działalność gminy powinna być jawna. Urzędniczka skierowała mnie z tym pytaniem do Pana Wójta ja tym pytaniem nie chciałam Panu zawracać głowy, nie powiem niższej części ciała. Dalej wczoraj przyniesiono mnie decyzje gdzie tzw. opłata adiacencką urząd gminy obciążył rolnika , o ile się orientuję w przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami art.145, wyraźnie mówi, że rolników nie można obciążać tzw. opłatami . Na zakończenie chciałabym powiedzieć nie będę tu z tego miejsca mówić o sprawach mieszkańców Raculi naszej ukochanej wsi a powiem tym razem o Ochli. Ostatniej niedzieli była impreza w Ochli tzw. Kaziuki, wieś Ochla powinna być wizytówką naszej gminy, drodzy państwo, szanowny Panie Przewodniczący ,drodzy państwo radni , impreza zwołała setki ludzi pomimo
niesprzyjającej aury , ci ludzie tonęli w błocie, zobaczyłam radnego Pana Soppę który zamiast gumowców założył oficerki, myślałam że jeździ na koniu .
Czy nie należało by Panie Wójcie te nieszerokie dróżki jakoś utwardzić, organizujemy i nie tylko my tyle imprez na terenie Muzeum i uważam że jako wizytówka powinno to być priorytetem , wstyd, ja się wstydziłam , kiedy nadeszłam i Pan były wójt Uglik, wyraził słowa witam Pani Antonino , przechodzień przechodził i mówił , tylko nie nazywaj Pani tego ( nie powiem dalej) epitetami, ja szybko uciekłam , a on wiązankę epitetów po adresem byłego wójta podał, nawet nie starałam się tego słuchać co powiedział pod adresem byłego wójta, przypuszczam że to się odnosiło właśnie do nawierzchni tychże dróg, dlatego też na zakończenie Panie Wójcie, gratuluje, przyłącze się Życzeń, proszę o podanie kosztów budynku i życzę przyjemnego urzędowania, sukcesów, bo nie wiadomo jak się los i życie potoczy dalej.
Pan Roman Kosiński- mieszkaniec wsi Nowy Kisielin, na wstępie powiedział że nie zgadza się z dwoma twierdzeniami, pierwszym dotyczącym ewentualnej zmiany jaka może być w wyborach jesiennych, to jest pierwsza sprawa bo jak stare porzekadło mówi jak długo piłka w grze tak, długo nie wiadomo jaki jest wynik, i druga sprawa to jak jeden z panów mówił tutaj o dietach to nie jest prawdą iż radni otrzymują dietę w wysokości 1584 zł, taką dietę otrzymuje tylko 8 radnych, pozostali otrzymują większe lub znacznie większe , jednym uzasadnień odnośnie podwyżki diet, było to że radni korzystaja do swojej działalności nawet z 3 gazet , gdyby tak było i tylko radni wysyłali kupony do rankingu gminy „gmina na 6”, nasza Gmina nie była by na ostatnim miejscy bo miała by przynajmniej 15 głosów, w ostatnim czasie odbyło się w Nowym Kisielinie zebranie wiejskie, o jakim kontakcie radnego mówimy skoro nie uczestniczył on w nim .
Wracając do sprawy „wody” w Raculi, i opłat parytcypacyjnch oraz ostatnich opłat adiacenckich to musimy się zastanowić nad przyczyna tego stanu rzeczy i wyjaśnić problemy.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że co zebrań wiejskich to jak tylko radni są zapraszani to zawsze w nich uczestniczymy, dlaczego radny z Nowego Kisielina nie uczestniczył w zebraniu myśli, że radny wyjaśni tą przyczynę.Co do wody w Raculi że trzeba coś zmienić , to już zostało zmienione to jest sprawa przeszła tego już nie ma.
Przewodniczący Rady Gminy , udzielił głosu Pani Antoninie Ambrożewicz- Sawczuk, która poprosiła jeszcze o głos .
Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk –powiedziała że w ferworze walki zapomniałam jeszcze o sprawie, o której należy powiedzieć , Szanowny Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, szanowni mieszkańcy i zebrani, 9 marca 2006 roku , do Rady Gminy wpłynęło pismo od Pana Wojewody, który to Pan Wojewoda otrzymał skargę mieszkańców wsi Racula z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w tym że piśmie Pan Wojewoda podaje, że skarga była zasadna, że Złamano, naruszono przepis art. Takiego to a takiego kodeksu postępowania administracyjnego , nie będę tu cytowała całego pisma, dalej podaje się że przy załatwieniu tejże skargi Pan Wojewoda nakazuje, ponadto cytuję „ uchwała bowiem Rada Gminy jako organ kolegialny we wszystkich sprawach należących do jej właściwości podejmuje uchwały,ponadto uchwała powinna zawierać uzasadnienie , uchwały wraz z uzasadnieniem jako zawiadomienie o sposobie rozpatrzenia skargi , winna otrzymać skarżąca” podane tu jest nazwisko Pani Czesławy Bugały , jako adres do korespondencji, bo skargę podpisało wiele, wiele mieszkańców. Szanowni Państwo, po przeczytaniu dnia 27 marca artykułu, na łamach Gazety Lubuskiej, który to wyartykułował obecny tutaj na tej sali Pan redaktor Matyszczyk , zadzwoniłam natychmiast do Pana Przewodniczącego Rabędy, i mówię jak Pan Wojewoda pogroził tylko palcem i cisło się na usta pytanie, tylko którym , ale z kultury bycia nie zapytam.Kiedy przekonywałam szanownego Pana Przewodniczącego czy będzie uchwała, stanowisko w rozmowie telefonicznej było jednoznaczne, że takiej uchwały nie będzie, na koniec powiedział że jeszcze raz wszystko sprawdzi i podejmie stosowane działania. Ubolewam że nazwano nas Kargulem i Pawlakiem, komedia była ładna ale nieadekwatna do mieszkańców Raculi sądziłam że na dzisiejszej Sesji doczekam się w scenariuszu Sesji, że będzie uchwała na ten temat, nie doczekałam się .Panie Przewodniczący czas leci, 9 marca był chyba miesiąc do załatwienia sprawy ja również nad tym ubolewam, że nie jest respektowany głos ludzi, głos podatnika, dzięki którym to podatnikom jesteśmy tutaj, macie państwo uposażenia czy należy tak człowieka lekceważyć , czy naprawdę wam sprawy człowieka są aż tak dalece obce, to się nad tym głęboko zastanawiam, ja zacytuję słowa , jednego z profesorów który powiedział „ że władza deprawuje” ale czy żeby aż w takim stopniu, Panie Wójcie, Panie Przewodniczący o to nie podejrzewam, i myślę że do tematu Pan lada dzień wróci i odnośnie tego nakazu podejmie Pan odpowiednie kroki, i tym razem dziękuje uprzejmie, myślę że nie będą więcej zabierała głosu .
Przewodniczący Rady Gminy podziękował za wystąpienie.
Pani Emilia Kretowicz – biuro partii Samoobrony powiedziała że na dzisiejszą Sesję przyszła specjalnie z powodu takiego, że chciała zobaczyć reakcję radnych na wystąpienie Pana Starosty z Raculi. Oświadczyła że osobiście nie dziwi jej fakt, iż Pan Starosta tak krzyczał, dziwi mnie tylko to że Państwa to dziwi. Ci ludzie przez 30 lat płacili za ziemię, mieszkali , uprawiali ją a teraz kiedy matka nie żyje, w momencie kiedy sprawa trafiła do sądu to tak właśnie zostali potraktowani przez gminę , gdzie są radni Drzonkowa , dlaczego nikt z radnychz nie wstał i nie spytał o co chodzi.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że bardzo przeprasza ale Pan nie chciał wyjaśnić o co mu chodzi i my tego nie wiemy nie znamy sprawy.
Pani Kretowicz- spytała dlaczego radni nie znają sprawy ta spraw była w sądzie, gdzie są radni, dlaczego nikt się nie zapytał tego człowieka o czym on mówi, teraz mnie o to pytacie? Dlaczego nikt z państwa się nie zapytał o co człowiekowi chodzi, Pan Panie Uglik i Pan Panie Przewodniczący byliście w stanie tylko go uspokajać, proszę nie mówić, nie krzyczeć, tylko , że ja się też teraz denerwuje.
Przewodniczący Rady Gminy , zwrócił się z prośba do Pani Kretowicz- aby na niego nie krzyczała.
Radna Grażyna Moszkowicz- powiedziała że już na ostatniej Sesji zgłosiła wniosek że na Sesji nie ma być żadnych wystąpień partyjnych.
Pani Kretowicz- powiedziała że prosi aby spytać się Pana Starosty dlaczego poszedł do wszystkich instytucji tylko nie do gminy.Państwo szukacie teraz wszystkich argumentów , które mogły by was wybronić przed tym iż przyszedł mieszkaniec i coś mówi a nikt nie zareagował na to co mówi, ale jak ja mówię to wszyscy państwo na to reagują, możecie sobie państwo mówić że to jest kampania wyborcza, że jest to próba wypłynięcia.
Przewodniczący Rady Gminy, podkreślił że to nie jest wiec ale obrady Sesji.
Pani Kretowicz- odpowiedziała że jak Przewodniczący i Państwo krzyczeli na tego Pana to mógł być wiec, jak Pan Uglik krzyczał to mógł być wiec a teraz kiedy ona mówi to nie. Był ojciec Pana Starosty, ale bał się wystąpienia i opuścił obrady. Państwo źle reagują na moja osobę tylko dlatego że jestem z Samoobrony.
Przewodniczący Rady Gminy powiedział ,że wystąpienia Pana Starosty dotyczyło dotyczyło złego podziału działki.
Radna G.Moszkowicz- radną jest już drugą kadencje, ale nie przypomina sobie aby Pan Starosta z jakimkolwiek problemem się do niej zgłosił .
Pan E.Uglik , zgłosił formalny wniosek aby na przyszłość radnym powiatu nie przysyłać zaproszeń na „jarmarki” bo taka jest dzisiejsza Sesja , Rada Gminy nie jest od załatwiania prywatnych spraw, a sprawa Pana Starosty jest sprawą prywatną, jak byłem przeciwny powstaniu agencji antykorupcyjnej to od dzisiaj jestem, radnym nie wolno zajmować się prywatnymi sprawami, radni maja tworzyć prawo gminy, radnych nie może rozliczać pojedynczy mieszkaniec, radnych rozliczą wyborcy i Pan Kosiński najlepiej o tym wie, za swoją pracę został rozliczony i dziś przychodzi prawić morały niech się sam umoralni a później będzie prawił morały, dlatego też jak już powiedziałem na wstępie , jeżeli Sesje będą się zamieniać w jarmarki po co marnować czas. Na kampanie wyborczą wynajęcie sali kosztuje, tutaj jest za darmo i można sobie krzyczeć do woli, publika też jest .Co do dróg w Ochli to są one dobre, tu się znowu wyciąga drogi prywatne, i zwraca się do Wójta o ich naprawę, gdzieś tam w muzeum i położyć asfalt między chatami drewnianymi, jak wtedy to muzeum będzie wyglądało.
Pan R.Kosiński- powiedział że były wójt ma dużo do powiedzenia, najlepszym tego przykładem jest to że został odwołany i zapomniał za co został odwołany, Rada oceniła jego pracę.
Radny Powiatu K.Sroczyński- jako dyrektor Gimnazjum w Drzonkowie zwrócił się z prośbą o naprawę drogi pomiędzy Barcikowicami Małymi a Dużymi oraz między Barcikowicami a Kiełpinem, na drodze tej już trzykrotnie został uszkodzony autobus.
Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk, powiedziała że nie wie czy w muzeum drogi są prywatne, jeżeli tak, to z Urzędu można zmobilizować właścicieli do naprawy dróg.
Radny M.Soppa- drogi są w muzeum takie jakie są nie mogą być inne , bo to jest muzeum.
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z zapytaniem do Wójta, czy odpowie na pytania.
Wójt odpowiedział, że nie odpowie na piśmie.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że co do pisma z 9 marca, gdzie stwierdziłem że Wojewoda „pogroził palcem”, to oświadcza że był to palec wskazujący, poczym odczytał ostatnie akapity pisma „wskazując na stwierdzone nieprawidłowości wnoszę o podjęcie działań by w przyszłości nie powtórzyły się i aby przepisy Kpa dotyczące rozpatrywania skarg były przez radę gminy przestrzegane”.Ja się przyznałem do winy, popełniliśmy błąd ale będziemy chcieli go naprawić. Na Komisjach pismo było przeanalizowane , projekt uchwały jest już przygotowany, uchwała będzie podjęta na kolejnej Sesji.
Przewodniczący Rady Gminy ogłosił o godz, 11 55 zamknięcie XLIX Sesji Rady Gminy Zielona Góra .

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-05-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-05-08 19:29:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-05-08 19:29:22
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-05-08 19:29:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2202 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »