ˆ

Protokół z dnia 15.12.2005r.

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Protokół z dnia 15.12.2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XLV/05
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 15 grudnia 2005 roku

Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra , odbyły się w sali obrad Urzędu Gminy Zielona Góra, przy ul. Sienkiewicza 9, początek obrad godz. 10.00 .
Obrady XLV Sesji Rady Gminy Zielona Góra otworzył Przewodniczący Rady Gminy Zenon Rabęda.
Następnie przywitał przybyłych na dzisiejsze obrady : Pana Mariusza Zalewskiego Wójta Gminy Zielona Góra, Pana Ireneusza Bogucewicza-Z-cę Wójta, Panią Elżbietę Łuczak- Kumorek- Skarbnika Gminy, Panią
Komendanta III Komisariatu Policji, mieszkańców gminy, dyrektorów plcówek oświatowych, Panie i Panów sołtysów, Panie i Panów radnych .

Ad.2.
Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 14 radnych na stan 15 radnych .
Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że w stosunku do zawiadomień, porządek nie ulega zmianie, niemniej jednak Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są propozycje zmiany porządku obrad.
Radni zmian nie zaproponowali.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie .
Ad.4
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że w związku z nieobecnością Sekretarza ,zwrócił się z zapytaniem do radnych czy ma ktoś uwagi do treści protokołu z przebiegu ostatniej Sesji Rady Gminy. Radni uwag nie zgłosili.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił o przegłosowanie przyjęcia protokołu ostatniej Sesji Rady Gminy.
Protokół został przyjęty przy 1 głosie wstrzymującym się /G.Moszkowicz/.
Ad.5
Przewodniczący Rady Gminy , powiedział że w okresie od ostatniej Sesji Rady Gminy uczestniczył:
w dniu 3 grudnia
  • na „Festiwalu” ekologicznym w Gimnazjum w Przylepie,
  • w posiedzeniu prezydium, podczas którego zostały przygotowane dzisiejsze uchwały
  • w dniu 8 grudnia w posiedzeniu jednej komisji.,
  • w dniu 12 grudnia w spotkaniu na którym omówiono uroczystą końcową sesję, która odbędzie się 30 grudnia,
  • w dniu 14 grudnia w konferencji –„Plusy i minusy Unii”.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są do niego pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli informację Przewodniczącego.
Na obrady sesji przybył radny M.Soppa.
Ad.6.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Wójta o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał.
Wójt powiedział, że od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało wydanych łącznie 6 zarządzeń z zakresu:
  • realizacji uchwały budżetowej z zakresu gospodarki finansowej- wydano 1 zarządzenie– które dotyczyło zmiany układu wykonawczego budżetu Gminy na 2005 r.
  • realizacji zadań przysługujących organowi prowadzącemu placówki oświatowe , wydano 2 zarządzenia w sprawach:
    -  zatwierdzenia aneksu do arkusza organizacyjnego GPP z/s w Przylepie na rok szkolny 2005/ 2006,
    - zmiany zarządzenia w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie oraz specjalności i form kształcenia, na które dofinansowania jest przyznane.
  • realizacji uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata – wydano 3 zarządzenia które dotyczyły :
    - sporządzenia i ogłoszenia wykazu lokalu mieszkalnego Nr 4 przeznaczonego do sprzedaży znajdującego się w budynku przy ul. Zatorze 13 w Starym Kisielinie wraz ze stosownym udziałem w gruncie oznaczonym Nr 240/32 0 pow.3048 m 2 ,
    - sprzedaży lokalu mieszkalnego Nr 4 przeznaczonego do sprzedaży znajdującego się w budynku przy ul. Zatorze 13 w Starym Kisielinie wraz ze stosownym udziałem w gruncie oznaczonym Nr 240/32 0 pow.3048 m 2 / dla dotychczasowego najemcy/,
    - nieodpłatnego nabycia na rzecz Gminy Zielona Góra nieruchomości położonej w Łężycy / działka pod pętlę autobusową od Agencji Nieruchomości Rolnej.
Ponadto od ostatniej Sesji uczestniczyłem :
  • w dniu 1 grudnia br – w Świdnicy oddanie nowych pomieszczeń gimnazjum i nadanie szkole imienia „Jana Pawła II”,
  • w dniu 2 grudnia – w oddaniu „nowego” oddziału banku
  • w dniu 3 grudnia w Jarmarku Bożonarodzeniowym w Neuzelle,
  • w dniu 5 grudnia – w Urzędzie Lubuskim odbyło się spotkanie pt. „Lubuskie szanse”
  • w dniach 7 i 8 grudnia odbyły się posiedzenia komisji,
  • w dniu 8 grudnia uczestniczyłem również w rozprawie sądowej,
  • w dniu 9 grudnia w Zaborze – „Ruszamy do gwiazd”,
  • w dniu 14 grudnia – w Urzędzie Marszałkowskim uczestniczyłem w spotkaniu „Unijne plusy i minusy” .
Wójt informacyjnie powiedział, że do Norweskiego Mechanizmu Finansowego zgłoszono 1380 wniosków. Mechanizm ma do dyspozycji 175 mln EURO, a złożone wnioski opiewają na kwotę 1 300 000 000 EURO.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są jeszcze pytania do Pana Wójta.
Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli sprawozdanie .
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że w związku z tym , iż dyrektor Nijaki na pilne sprawy służbowe a chciałby złożyć oświadczenie ,udzielił mu głosu.
Pan Ireneusz Nijaki, na wstępie powiedział, że dyrektorzy szkół podpisując pismo jakie złożył na ostatniej Sesji Pan Sroczyński, nie byli zorientowani , o co dokładnie chodzi. Pan Sroczyński wprowadził dyrektorów w błąd, dlatego chciałby w imieniu dyrektorów przeprosić.
Podpisując pismo nie było naszą intencja zburzenie wypracowanych przez radnych decyzji .
Ad.7
1/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że pierwszy projekt uchwały dotyczy zmiany budżetu gminy na 2005 rok.
Pani Skarbnik, powiedziała że w stosunku do projektu jaki otrzymali radni, dzisiejszy jest inny , w dziale „gospodarka i ochrona środowiska” zwiększa się dochody i wydatki o kwotę 90 tys zł.Srodki te otrzymaliśmy od Agencji Własności Rolnej, z przeznaczeniem na remont mieszkań komunalnych. Tak więc budżet zmieniamy o kwotę 128.425 zł.Pozostałe zmiany są tzw. czyszczące. Następnie Pan Skarbnik odczytała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady spytał czy są może pytania do projektu.
Pytań nie zgłoszono .
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy radni, życzą sobie przerwę na wydanie opinii o zmianie budżetu.
Radni powiedzieli, że tak.
PRZERWA
Przewodniczący Rady Gminy poprosił Przewodniczących Komisji Stałych Rady Gminy o przedstawienie opinii komisji .
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że opinia Komisji Oświaty i Kultury jest pozytywna .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie-Uchwała Nr XLV/ 269 /05.
2/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że następny projekt uchwały dotyczy budżetu gminy na 2006 rok, a więc jest to dla nas najważniejszy dokument.
Wójt Gminy, powiedział że jest to dokument, który zrodził się na obserwacji mijającej kadencji, wieloletniego programu inwestycyjnego, zgłoszonych wniosków rad sołeckich, czy potrzeb mieszkańców zgłaszanych podczas zebrań wiejskich oraz działających organizacji pożytku publicznego. Budżet otwiera nam drogę do środków unijnych bo są w nim ujęte już zadania jakie będziemy realizować aż do roku 2013. Budżet na rok 2006, jest największy z dotychczasowych , po stronie dochodów mamy prawie 32 mln zł po stronie wydatków 37 mln zł.
Po stronie dochodów elementem stałym jest subwencja oświatowa, pomimo tego że uczniów nam ubywa subwencja nie została obniżona , a to za sprawą klas integracyjnych. Następnie Wójt podziękował wszystkim , którzy przyczynili się do powstania budżetu. Dalej Wójt odczytał projekt uchwały.
Pani Skarbnik, informacyjnie powiedziała że projekt jaki odczytał Pan Wójt, jest z 14 listopada tzn. jest to projekt jaki otrzymali też radni.
Następnie Wójt, odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej Nr 551/05 , w sprawie wydania pozytywnej opinii o przedłożonym projekcie budżetu na rok 2006 / uchwała w załączeniu/.
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z prośbą do Przewodniczących stałych komisji rady, o przedstawienie opinii komisji.
Przewodnicząca komisji Oświaty i Kultury radna G.Moszkowicz- poprosiła o przerwę.
PRZERWA
Po przerwie Przewodniczący Rady Gminy, ponownie zwrócił się z prośbą do Przewodniczących komisji rady, o przedstawienie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że opinia Komisji Oświaty i Kultury  jest pozytywna 3 głosy były za, 2 przeciw , komisja chciała zgłosić wnioski, ale je wycofuje.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radny M.Jargas- poprosił o odczytanie wniosków.
Przewodnicząca komisji Oświaty powiedziała, że wnioski zostały wycofane.
Wójt Gminy Mariusz Zalewski- powiedział że zgodnie z procedurą uchwalania budżetu, w tej chwili powinien ustosunkować się do złożonych wniosków. Ale dobrze się stało że po zapoznaniu się z ich treścią nie wprowadził autopoprawki do budżetu, bo gdyby były wprowadzone nie moglibyśmy dzisiaj uchwalić budżetu.
Następnie Wójt powiedział, że na skutek autopoprawki do budżetu otrzymamy na zadania z zakresu opieki społecznej mniej środków o 46 tys zł.
Pani Skarbnik, powiedziała że w związku z tym iż otrzymamy informację o której wspomniał już Pan Wójt, tj o przyznaniu nam mniejszej dotacji celowej na zadania z zakresu opieki społecznej, zaszła potrzeba zmiany projektu budżetu na 2006 rok, w których pozycjach budżet będzie zmieniony wszyscy radni otrzymali na piśmie, w budżecie będą już wpisane właściwe kwoty. Następnie Pani Skarbnik odczytała wprowadzone zmiany .
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Radna G.Moszkowicz- poprosiła o podanie przepisu prawnego , bądź  uchwały , na mocy którego zapisany jest § 8 pkt.1 , dotyczący upoważnienia Wójta do dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działu.
Następnie radna powiedziała, że wczoraj dowiedziała się z wypowiedzi wiceministra, że obowiązkową opieką oświatową będą objęte dzieci pięcioletnie, na które nie będziemy otrzymywać subwencji , czy więc nie zabraknie subwencji na dzieci sześcioletnie, czy w budżecie mamy przewidziana taką ewentualność.
Pani Skarbnik powiedziała, że co do upoważnienia Wójta, to reguluje to art.128 ustawy o finansach publicznych z dnia 26 listopada 1998 roku, poczym Pani Skarbnik odczytała art. 128.
Przewodniczący, spytał czy odpowiedź satysfakcjonuje radną .
Radna G.Moszkowicz- odpowiedziała , że zapozna się z podanym artykułem.
Wójt, powiedział, że co do subwencji to widocznie wiceminister jest niezorientowany, bo na dzieci sześcioletnie też nie otrzymujemy subwencji.
Radna E.Jaworska- oświadczyła że osobiście budżet opiniuje negatywnie.
Uważa, że uchwalenie budżetu jest rzeczą niezmiernie ważną, i uchwalanie go grudniu jest niefortunne, ponieważ nie znamy opinii RIO z wykonania budżetu za rok poprzedni, został zrealizowany właściwie, przeznaczanie ponad 50% dochodów na oświatę nie pozwala już na dynamiczny rozwój gminy. Ponadto nie widzi w budżecie oszczędności z przeniesienia urzędu na Dąbrowskiego, kolejna sprawa to nadal Wójt nie widzi małych miejscowości, które też należą do naszej gminy, jeszcze jedną rzeczą która mnie nie pokoji, to rubryki pod hasłem „pozostała działalność” w tej pozycji jest zapisane ponad 500 tys zł. Podejrzewa, że są to pieniądze którymi Wójt może w każdej chwili obracać, i na pewno już od stycznia będą wprowadzane zmiany do budżetu, osobiście uważa że Pan Wójt przeszacował inwestycje na Dąbrowskiego, i pochłonie ona większe środki niż zakładano, dlatego napór aby budżet uchwalić w grudniu. Dlatego będzie głosować przeciw budżetowi.
Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy Wójt lub Pani Skarbnik ustosunkuje się do wypowiedzi Pani radnej .
Pani Skarbnik wyjaśniła ,że pozycje „pozostała działalność” to nie swoboda dla Pana Wójta , z tej pozycji płacimy np.diety sołtysów, nagrody dla dyrektorów szkół, dożywianie dzieci, „losowe remonty”, dożynki gminne, środki na rady sołeckie, czy festyny.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że skoro Wójt aż tak „rozchachał” się nad budżetem , uważa że projekt budżetu powinien być szerzej dyskutowany na wspólnym posiedzeniu komisji, uważa że budżet
jest wirtualny.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że radni projekt uchwały, otrzymali już miesiąc temu, mogli i mieli czas na to aby dyskutować nad nim.
Radny M.Jargas- powiedział, że dyskutujemy nad budżetem, a tak naprawdę, zdecydowaliśmy o nim dużo wcześniej przyjmując do realizacji program wieloletni. Wiadomo, że budżet nie usatysfakcjonuje wszystkich , biorąc np. pod uwagę liczbę mieszkańców danej miejscowości i wysokość środków jaka jest przewidziana w budżecie na tą miejscowość , to licząc na 1 mieszkańca Przylepu jako największej miejscowości w Gminie z budżetu przeznaczona jest najmniejsza kwota.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że jak w Przylepie budowano szkołę i salę gimnastyczną to też na Przylep, „szło” dużo pieniędzy.
Radny M.Jargas- xauważył, że budowa sali gimnastycznej jest w Drzonkowie dwukrotnie wyższa niż w Przylepie, osobiście uważa, że projekt budżetu przedłożony przez Wójta jest dobrym budżetem , będzie głosował za jego przyjęciem.
Radna W.Litecka- nie wytykajmy sobie pieniędzy przeznaczanych na budowę szkół czy boisk , bo budowane są w innych czasach.
Większym problemem są małe wsie, które zupełnie w budżecie są niezauważone.
Radny M.Soppa- oświadczył , że budżet nie zadowoli wszystkich, przedstawiony budżet jest wizją całościową rozwojugminy, dlatego popiera jego uchwalenie.
Radna G.Moszkowicz- przystępując do budowy wodociągu Zatonie - Drzonków – Racula, mówiono że zasoby wody są tak duże , że będziemy mogli zaopatrywać miast, to po co w takim razie zabezpieczamy 50 tys zł na budowę studni w Zatoniu.
Więcej pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z prośbą do radnych o przegłosowanie projektu budżetu.
Za przyjęciem budżetu głosowało 11 radnych , przeciw były 3 osoby G.Moszkowicz. E.Jaworska, W.Litecka /- w głosowaniu nie uczestniczył radny J.Smoter, który chwilowo opuścił sale- uchwała Nr XLV/270/05.
Po przeprowadzonym głosowaniu, na salę obrad wrócił radny J.Smoter i oświadczył że jest za przyjęciem budżetu na rok.2006.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że głosowanie już się odbyło.
Przewodniczący Rady Gminy, pogratulował Panu Wójtowi i Pani Skarbnik za przygotowanie budżetu gminy na rok 2006.
Wójt Gminy , podziękował radnym ze przyjęcie budżetu i stwierdził, że jak już zauważono w znaczącej części zwłaszcza inwestycyjnej został już przyjęty w programie wieloletnim i innych uchwałach , tak więc budżet to realizacja woli Rady Gminy.
PRZERWA
Radna G.Moszkowicz- poprosiła o zwolnienie jej z członka Komisji Rewizyjnej .
Przewodniczący Rady Gminy poprosił, aby sprawę zgłosiła w punkcie 10.
Ad.8
Radna W.Litecka- zgłosiła formalny wniosek o zwolnienie z funkcji Przewodniczącego komisji radnego Mieczysława Soppy, jeżeli wniosek nie został by przez radnych przyjęty, jednocześnie zgłasza wniosek o zwolnienie swojej osoby z członka Komisji Rewizyjnej.
Radna wniosek uzasadniła, tym że na ostatniej sesji Rada scedowała na Komisję Rewizyjną wyjaśnienie skargi mieszkańców Raculi na Wójta, do tej pory posiedzenie nie zostało zwołane, członkowie komisji już wcześniej kilka razy pisemnie wnioskowali do Przewodniczącego o zwołanie komisji, miedzy innymi w sprawie realizacji planu pracy komisji na 2005 rok.
Przewodniczący Rady Gminy spytał radnego M.Soppę, czy chcialby coś powiedzieć.
Radny M.Soppa- odpowiedział że „oddaje” się do dyspozycji Rady.
Przewodniczący Rady Gminy, oświadczył że do 30 grudnia Komisja musi zająć stanowisko w sprawie skargi.
Ponadto dodał, że wniosek radnej W.Liteckiej, będzie rozpatrzony na Sesji 30 grudnia br.
Radna G.Moszkowicz- spytała co dalej z „kurnikami” Rada miała być informowana.
Radna H.Wysocka- spytała co się „dzieje” ze Spółką Media, czy nadal jest w likwidacji bo w budżecie jest ujęta dotacja, dalej spytała czy na  wioskach zostały już wystawione skrzynie z piaskiem.
Radna W.Litecka- powiedziała że grupa osób, która chce aby boisko w Drzonkowie było na miarę „dzisiejszych czasów” postanowiła szukać większych środków zewnętrznych., tam skąd ma być dofinansowanie budowy boiska.
Pani Skarbnik powiedziała że dofinansowanie jest z Ministerstwa Edukacji, boiska są zakwalifikowane jako boiska szkolne przy szkole podstawowej i gimnazjum , więc inne organizacje niż szkoła nie mogą wystąpić o dofinansowanie, a mówienie że z boisk będzie korzystać 11 organizacji jest nieporozumieniem , stowarzyszenia sportowe mają swoje boiska, które są też utrzymywane przez gminę.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że może Komisja Oświaty, spotkałaby  się z przedstawicielami stowarzyszeń , by nie pisano w prasie, że to Rada jest niedobra, a ci co podpisali się pod pismem chcą dobrze.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że zna bliżej sprawę, po pismem podpisał się np. zespół piłkarski z Kisielina, w drużynie jest kilkunastu małych chłopców , których trenuje Pan Sroczyński inicjator budowy sztucznego boiska.
Radna W.Litecka- powiedziała że po to budowane są szkoły i boiska, aby coś się w nich działo poza lekcjami, ale tak nie jest od godz. 1500 szkoły są zamknięte.
Pani Skarbnik, oświadczyła że nie powiedziała że z boisk maja korzystać tylko dzieci, powiedziała tylko co jest zapisane w projekcie jaki złożyliśmy o dofinansowanie.
Radny M.Jargas- powiedział, że boisko w Przylepie zostało prawie w całości wykonane przez mieszkańców, udział Gminy był w stosunku do wartości boiska niewielki.
Radny H.Walczak- zwrócił się z prośbą o ustawienie w Kiełpinie pojemników na selektywną zbiórkę odpadów.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że składała interpelację o zainstalowanie w Drzonkowie lustra, otrzymała informację że lustro będzie zainstalowane, ale do dnia dzisiejszego go nie ma.
Przewodniczący Rady Gminy, spytał Pan Wójta czy odpowie na pytania.
Wójt , powiedział że jest zainstalowane, ale od głównej drogi mało widoczne.
Następnie Wójt powiedział, że bulwersują go stwierdzenia na temat boiska w Drzonkowie, np. takie że sztuczne boisko, to prawdziwe boisko, w pierwszym spotkaniu inicjatorzy budowy sztucznej murawy powiedzieli ,że będą o nią walczyć, ale z kim chcą walczyć ?.
Co do pojemników na piasek, to zamówiliśmy 10 dodatkowych skrzyń, wkrótce będą wystawione.
Dalej Wójt, powiedział że co do Spółki Media, to jest ona dalej w likwidacji, złożyliśmy wniosek do Spółki „Wodociągi „ o przejęcie naszej spółki.
Co do kurników, to pisma do odpowiednich instytucji zostały wysłane, bliżej na ten temat odpowie Pani Halip.
Pani A.Halip- powiedziała że zostały w „kurnikach” przeprowadzone kontrole WIOŚr. i Sanepidu, ale protokołów pokontrolnych jeszcze nie otrzymaliśmy.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że w Drzonkowie jest kilka dróg pod górkę, ostatnio jak posypał śnieg, który w dzień się roztopił a w nocy zamarzł, drogi były nieprzejezdne, nikt ich posypał, dlatego
prosi aby Pan Huczek „pilnował” takich sytuacji.
Ad.9
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z zapytaniem do Wójta Gminy czy udzielił odpowiedzi na interpelacje z ostatniej sesji.
Wójt odpowiedział, że tak.
Ad.9
Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk, powiedziała że jako jedyna mieszkanka Gminy uczestniczy w obradach Sesji. Bardzo uważnie przysłuchiwała się budżetowi , w projekcie budżetu zabezpieczona jest kwota 50 tys zł na „pozostałą” działalność.
Codziennie przechodzi obok świetlicy w Raculi, czy nie można by było zatrudnić przynajmniej na ½ etatu osoby , by „coś” na sali się działo.
Sala jest po remoncie, jest ogrzewana, szkoda że stoi pusta.
Dalej Pani Sawczuk, zwróciła się do Przewodniczącego Rady Gminy, że  w artykule prasowym podano za ustami Przewodniczącego Rady, że Wójt od początku kadencji nie otrzymał podwyżki. W roku 2002 Wójt zarabiał 82 228,-zł, teraz wynagrodzenie wynosić będzie 87.788..zł, różnica wynosi 560,-zł, to jest to podwyżka, czy nie, dlatego prosi o sprostowanie artykułu, i podanie że Pan Wójt miał podwyżkę wynagrodzenia o 560 zł.
Następnie chciałaby zapytać odnośnie „zniżki” dla psów. Na sesji 29 listopada br. radni nie udzielili zniżki dla emerytów i rencistów. Pani Radca mówiła ,że może być zwolniony podmiot nie przedmiot, ale nie wszyscy muszą się na tym znać .W artykule prasowym z sesji miasta napisano, że pomimo zaleceń prokuratury, zwolnienia dla emerytów i rencistów zostały zachowane, dlaczego więc my nie zachowaliśmy zwolnienia.
Przewodniczący Rady Gminy, oświadczył że Wójt w tej kadencji nie otrzymał podwyżki, na ostatniej Sesji zwiększono mu jedynie dodatek specjalny o 5%.
Co do psów to wystąpienie prokuratora było jednoznaczne, jeżeli przyjmujemy wystąpienie prokuratora odnośnie opłaty partycypacyjnej i uchylamy uchwałę w tej sprawie, musimy tak samo postąpić w przypadku
opłaty za posiadanie psa, ponadto na wniosek radnej H.Wysockiej obnizylismy wysokość podatku prawie o 50%.
Pani Antonina Sawczuk, powiedziała , że nie ma pretensji że nie ma zwolnień dla rencistów i emerytów nie podważa wystąpienia prokuratora , uważa tylko że dlaczego miasto inaczej zinterpretowało wystąpienie prokuratora Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że Rada ustaliła Wójtowi wynagrodzenie zasadnicze, oraz dodatek specjalny i służbowy, pozostałe składniki wynagrodzenia regulują oddzielne przepisy.
Wójt, dodał że Pani Sawczuk , podpisując skargę, podpisała się także pod tym iż Wójt zarabia 10 tys zł, a to jest nieprawdą.
Przewodniczący Rady, powiedział że miasto może uchwalać uchwały jakie chce, i takie niezgodne z przepisami też , ale my tego robić nie musimy.
Radna H.Wysocka- dodała że w zapisie uchwały miejskiej jest zapis„zwalnia się z podatku psa, którego właścicielem jest emeryt lub rencista”.
Przewodniczący Rady Gminy , odczytał pismo Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp., dotyczące odrzucenia skargi Państwa Stanisławy i Józefa Nogły na uchwałę Rady Gminy w sprawie warunków partycypacji w kosztach wykonania urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę.
Przewodniczący Rady Gminy, poinformował radnych że otrzymuje kartki świąteczne z życzeniami dla całej Rady, za które bardzo dziękuje .
Radna G.Moszkowicz- spytała co się dzieje z rodziną z Kazachstanu.
Przewodniczący Rady Gminy, odpowiedział, że niedawno widział się ze „starszą” panią, rodzina ma się dobrze, mają prace, myślą nad zmiana mieszkania na większe.
Pani Skarbnik, dodała ,że nadal pokrywamy im 50% kosztów czynszu za mieszkanie.
Przewodniczący Rady Gminy, złożył wszystkim zebranym życzenia świąteczne.
Przewodniczący Rady Gminy ogłosił o godz, 13 15 zamknięcie XLV Sesji Rady Gminy Zielona Góra .

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-10 21:30:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-10 21:51:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-10 21:51:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2240 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »