ˆ

Protokół z dnia 07.10.2005r.

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

PROTOKÓŁ Nr XLI/05 PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA z dnia 7 października 2005 roku

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XLI/05
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 7 października 2005 roku

 
Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra , odbyły się w sali obrad Urzędu Gminy , początek obrad godz. 10.00.
Obrady XLI Sesji Rady Gminy Zielona Góra otworzył Przewodniczący Rady Gminy Zenon Rabęda.
Następnie przywitał przybyłych na dzisiejsze obrady : Pana Mariusza Zalewskiego Wójta Gminy Zielona Góra, Pana Ireneusza Bogucewicza-Z-cę Wójta, Panią Elżbietę Łuczak- Kumorek- Skarbnika Gminy, Pana  Z-c ę Komendanta III Komisariatu Policji, Radnego Rady Powiatu Pana E.Uglika, Panie i Panów sołtysów, Panie i Panów radnych.
Ad.2.
Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 13 radnych na stan 15 radnych , radny M.Jargas i radna R.Jantarska usprawiedliwili swoja nieobecność.
Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy , zaproponował wprowadzenie do porządku obrad dodatkowego projektu uchwały jako ppkt.3, już prezentowanego na posiedzeniach wszystkich komisji w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta , pozostały podany porządek nie uległby zmianie., chyba że radni mają propozycję zmiany porządku.
Radni innych zmian nie zaproponowali.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie zmiany.
Radni jednogłośnie wyrazili zgodę na wprowadzenie zmiany.
Porządek obrad wraz z wprowadzonym zmianą został przyjęty jednogłośnie .
Ad.4
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z zapytaniem do Sekretarza obrad czy ma uwagi do treści protokołów z dwóch ostatnich Sesji Rady Gminy.
Sekretarz oświadczył, że nie, nikt z radnych również nie zgłosił uwag.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił o przegłosowanie przyjęcia protokołu ostatniej Sesji Rady Gminy.
Protokoły zostały przyjęte przy 3 głosach wstrzymujących się / G.Moszkowicz i W.Litecka , J.Śnieżko /.
Ad.5
Przewodniczący Rady Gminy , powiedział że w okresie od ostatniej Sesji Rady Gminy uczestniczył:
  • w inauguracji roku szkolnego 2005/2006
  • w Dożynkach powiatowych w Kargowej,
  • w wystawie malarstwa M.Polisztełło w Muzeum Etnograficznym w Ochli,
  • w winobraniu zorganizowanym również przez Muzeum Etnograficzne w Ochli,
  • w naradzie sołtysów,
  • w posiedzeniu Komisji Budżetu,
ponadto zostało udzielonych kilka odpowiedzi pisemnych na różne sprawy związane z działalnością Rady.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są do niego pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli informację Przewodniczącego.
Ad.6.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Wójta o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał.
Od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało wydanych łącznie 22 zarządzeń z zakresu:
  • realizacji uchwały budżetowej z zakresu gospodarki finansowej -
  • wydano 8 zarządzeń– dotyczyły one:
  • trzy zmiany układu wykonawczego budżetu Gminy na 2005 r.
  • dwa zmiany harmonogramu dochodów i wydatków budżetu Gminy na III kw. 2005 r.
  • zmieniające zarządzenie w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości w UG Zielona Góra,
  • zmiany planów dochodów i wydatków w budżecie Gminy na 2005 r. w - związku ze zmianami dotacji celowych,
  • zmiany dochodów i wydatków budżetu Gminy 2005
  • realizacji zadań przysługujących organowi prowadzącemu placówki oświatowe , wydano łącznie 9 zarządzeń , z czego 8 dotyczyło :
  • zatwierdzenia aneksów do arkuszy organizacyjnych dla PSP w Ochli, dwa dla Drzonkwa , Zawada, dla GPP Przylep,PG Przylep, PSP Przylep , PG Drzonków na rok szkolny 2005/ 2006.,
  • oraz ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli , maksym. kwoty dofinansowania opłat za kształcenie oraz specjalności i form kształcenie , na które dofinansowanie jest przyznane
  • z zakresu Infrastruktury Technicznej i Społecznej- wydano 2 zarządzenia, w sprawach :
  • powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zam. Publiczne na pełnienie funkcji inspektora nadzoru przy budowie zespołu urządzeń i boisk sportowych przy PSP i G Drzonków.
  • powołania kom. Przetargowej do przeprowadzenia postęp. O zamówienie publiczne na remont dróg destruktem bitumicznym
  • realizacji uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata – wydano 2 zarządzenia które dotyczyły :
    -nieodpłatnego nabycia na rzecz Gminy Z.Góra nieruchomości położonej w Łężycy.
    -nieodpłatnego nabycia na rzecz Gm. Z.Góra nieruchomości położonej w Ochli.
Wydano także zarządzenie w sprawie Powołania obwodowych komisji wyborczych.
Ponadto w okresie tym uczestniczyłem :
  • w dniu 2 września – rozpoczęcie roku szkolnego,
  • w dniu 3 września-w Dożynkach na ogrodach działkowych Sawanna,
  • w dniu 4 września – uczestniczyłem w Dożynkach Powiatowych
  • w dniu 11 września - Winobranie w Muzeum w Ochli,
  • w dniu 17 września- uczestniczyłem w Dożynkach w Neuzelle,
  • w dniu 18 września zawody Sportowo- Pożarnicze w Słubicach,
  • w dniu 19 września – walne zgromadzenie „Spółki –Wodociągach”,
  • w dniu 20 wrzesnia , brałem udział w rozprawie z powództwa Pana Nogłego,
  • w dniu 23 września- uczestniczyłem w uroczystościach z okazji obchodów 100- lecia ZNP,
  • w dniu 25 września – brałem udział w Dożynkach parafialnych w Ochli,
  • w dniach 29 – 30 wrzesnia- brałem udział w szkoleniu szefów OC
  • w dniu 29 września- uczestniczyłem w uroczystości pasowania na uczni dzieci klas I w Przylepie,
  • w dniu 1 października –w imprezie dla niepełnosprawnych, zorganizowanej przez Katolickie Stowarzyszenie na rzecz osób niepełnosprawnych „Tęcza” w WOSiR Drzonków,
  • w dniu 2 października uczestniczyłem w Muzeum Etnograficzne- w imprezie pn.”Paździerze”, czyli „jak to ze lnem było”,
  • w dniu 3 października odbyła się narada sołtysów,
  • w dniu 5 października – w szkole w Zawadzie uczestniczyłem w uroczystości pasowania na ucznia dzieci klas I,
  • w dniach 5 i 6 października uczestniczyłem w posiedzeniach komisji.
Informacyjnie Wójt powiedział, że otrzymał sygnał iż w pobliżu Krepy znajduje się pamiątkowy „kamień” , został on już zlokalizowany, będziemy się starali „go zagospodarować” poprzez urządzenie pamiątkowego obelisku, wg danych historycznych Krępa w latach 1900-1920 była ośrodkiem rekreacyjnym dla mieszkańców Zielonej Góry.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania do Pana Wójta.
Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli sprawozdanie .
Ad.7
1/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że pierwszy projekt uchwały dotyczy dotyczy wyrażenia zgody na zaciągnięcie kredytu do kwoty 1.500. 000 zł Pani Skarbnik dodała. że kredyt zostanie zaciągnięty w Banku Gospodarstwa Krajowego oddział w Poznaniu, wysokość oprocentowania kredytu wynosi poniżej 5%, różnice pomiędzy ofertami wynosiły, „dziesiątki” procentów, prowizja wynosić będzie 0%, jest to kredyt komercyjny ale tylko na realizację zadań inwestycyjnych .
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył , że projekt uchwały był szczegółowo omówiony na wszystkich posiedzeniach komisji , niemniej jednak spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono .
Przewodniczący Rady Gminy poprosił Przewodniczących Komisji Stałych Rady Gminy o przedstawienie opinii komisji .
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że opinia Komisji Oświaty i Kultury jest pozytywna .
Radna H.Wysocka– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie przy 1 głosie przeciwnym.
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały , i poprosił o przegłosowanie go Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym /E.Jaworska/ - Uchwała Nr XLI/249 /05.
2/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział , że drugi projekt uchwały dotyczy nadania nazwy ulicy w Zawadzie, projekt powstał na wniosek Rady Sołeckiej, ulica będzie nosić nazwę „Nowa”, projekt podobnie jak poprzedni był omówiony na posiedzeniu wszystkich komisji.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są może pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił Przewodniczących komisji o opinię.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że opinia Komisji Oświaty i Kultury jest pozytywna .
Radna H.Wysocka– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja
projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Przewodniczący odczytał projekt uchwały , i poprosił o przegłosowanie go Uchwała została podjęta jednogłośnie- Uchwała Nr XLI/ 250 /05.
PRZERWA
3/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział , że trzeci projekt uchwały zgodnie z przyjętą zmianą dotyczy, rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Zielona Góra, projekt podobnie jak poprzedni był omówiony na posiedzeniu wszystkich komisji.
Przewodniczący Rady Gminy, wyjaśnił że skarga Pana K.Wołczyńskiego i E.Gontowicza dotyczy bezczynności Wójta Gminy ,co jest związane z funkcjonowaniem kurników we wsi Łężyca.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że na Sesji powiedziano ,że skarga dotyczy 1999 roku, a to chyba nie do końca jest prawdą.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że pierwsze pismo z lipca tego roku, dotyczy skargi na bezczynność Wójta, w stosunku do pisma jakie zostało złożone przez mieszkańców wsi Łężyca w roku 1999.
Radna G.Moszkowicz- oświadczyła ,że na posiedzeniach komisji sprawa nie została dokładnie przedstawiona , radni nie zostali zapoznani z całością korespondencji , radnych wprowadzono w błąd, a zawinił urzędnik, prowadzący sprawę .Radna powiedziała ,że na komisji usłyszała informacje , że jeden z panów skarżących był w „spółce w kurnikach” , czy jest to prawdą , z tym pytaniem radna zwróciła się do Pana Wołczyńskiego .
Pan Wołczyński, odpowiedział, że nie jest to prawdą. sprawa nie dotyczy jedynie roku 1999, ale i chwili obecnej. Ale faktem jest że od roku 1999 Urząd nie zrobił nic by sytuację w Łężycy poprawić, dobudowano jedynie kurników.
Pan Wołczyński – oświadczył. że jest mieszkańcem Łężycy od 35 lat, a nie jak mówiono wybudował się w pobliżu kurników 10 lat temu.
Następnie Pan Wołczyński – odczytał pismo grupy mieszkańców wsi Łężyca skierowane do Rady Gminy dnia 26.08.2005 r., w którym oprócz zarzucaniu bezczynności Wójta, mieszkańcy żądają przeprowadzenia ponownej kontroli sanitarno-technicznej funkcjonowania wszystkich działających kurników jak i poinformowania o terminie sesji, na której będzie rozpatrzona skarga na bezczynność Wójta. Po odczytaniu tego pisma Pan Wołczyński oświadczył, że nie otrzymał na nie odpowiedzi, dodał też, że kurniki, o których mowa zostały wybudowane niezgodnie z obowiązującymi dziś przepisami. Dzisiejsze technologie budowy pozwalają na zminimalizowanie funkcjonowania kurników. Po wypowiedzi Pana Wołczyńskiego Wójt powiedział, że w głosie Pana Wołczyńskiego jest głęboka troska o ochronę środowiska, dlaczego więc od roku 1999 mieszkańcy wcześniej nie zgłaszali sprawy. Dlaczego problem zaczął się od dnia 14 lipca kiedy to została złożona skarga na bezczynność Wójta a nie od problemu załatwienia uciążliwości funkcjonowania kurników.
Pan Wołczyński przypomniał, że problem jest od 1999 r. nie został wtedy właściwie załatwiony, był Pan już wtedy zastępcom Wójta więc powinien Pan znać problem.
Przewodniczący Rady- oświadczył, że jeżeli ktoś sprawę ‘zawalił’, to stawia swoją osobę do dyspozycji, ale nie oznacza to, że ze sprawą Rada Gminy na ostatniej sesji nie była zapoznana. Dodał, że Wójt już ma swoje stanowisko w tej sprawie, ale nie będzie wyprzedzał faktów.
Ponad to oświadczył, że nieprawdą jest iż sprawa jest omawiana na dzisiejszej sesji dopiero po dzisiejszej interwencji Pana Wołczyńskiego, była omawiana już na wszystkich posiedzeniach komisji.
Czy wielkim problemem było wcześniejsze zasygnalizowanie problemu a nie po upływie 6 lat, gdyby tak się stało sprawa byłaby znacznie łatwiejsza.
Radna Hanna Wysocka - powiedziała, że nie potrzeba oskarżeń, pierwsze
pismo otrzymaliśmy w lipcu, w sierpniu była sesja, Rada zajęła się wówczas problemem marginalnie, dzisiaj żałuje że sprawy na ostatniej sesji nie drążyła dalej.
Radny J. Śnieżko – spytał Pana Wołczyńskiego, czy wie ile osób jest zatrudnionych na fermie, czy nie pracuje tam znaczna część wioski.
Pan Wołczyński odpowiedział, że z tego co wie to na fermach nie pracuje nikt z Łężycy.
Radna G. Moszkowicz spytała Pana Przewodniczącego dlaczego  zainteresowani nie zostali powiadomieni o dzisiejszej sesji. Co do osób zatrudnionych w kurnikach to nie jest to ważne, normy ekologiczne powinny być przestrzegane.
Radny Powiatu Pan Eugeniusz Uglik – stwierdził, że Przewodniczący Rady Gminy nie popełnił żadnego błędu, gdyż sprawy poruszone w piśmie nie dotyczą Gminy lecz Starostwa i Inspektoratu Ochrony Środowiska. Na temat szkodliwości funkcjonowania kurników niech się wypowiedzą instytucje, które wydały zezwolenia na ich działalność.
Radna W. Litecka – powiedziała, że na dzisiaj głównym problemem w sprawie jest nie zachowanie terminów udzielenia odpowiedzi na pisma, nie przypomina sobie aby na ostatniej sesji sprawa była wnikliwie przedstawiona. Na wczorajszym posiedzeniu Komisji poinformowano nas, że najpierw były kurniki a potem ludzie się wybudowali, a Pan Wołczyński twierdzi, że mieszka już tam 35 lat a nie 10 jak nam mówiono.
Radna H. Wysocka – ripostując wypowiedź Pana Uglika powiedziała, że skoro sprawa nie dotyczy Gminy to dlaczego sprawą zajęto się w  roku 1999, dzisiaj chodzi o to, że mieszkańcy mają problem i musimy im w tym pomóc, by zmniejszyć uciążliwość działania kurników.
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył, że Wójt zastanawia się jaka przyjąć formę rozwiązania problemu. Dzisiaj sprawa wygląda inaczej niż w 1999 roku, inna jest technologia produkcji, a my mamy się zająć skargą na bezczynność Wójta z 1999 roku, czy wówczas Wójt nie zrobił nic, tego nie można powiedzieć , bo kontrola została przeprowadzona , jedyny błąd to nie udzielenie końcowej odpowiedzi skarżącym wówczas mieszkańcom.
Radna G.Moszkowicz- stwierdziła że nie zgadza się z wypowiedzią Pana Uglika, że Gmina nie jest, kompetentna do przeprowadzenia kontroli.
Na przyszłość bardzo prosi, aby radni o takich sprawach informowani byli wcześniej.
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że wszystkie dokumenty są składane do biura Rady Gminy, nie widzi problemu, aby każdy, kto chce mógł się z nimi zapoznać.
Radna E. Jaworska – oświadczyła, że materiały Radnym przedstawia się nie rzetelnie, a świadczy to o złej pracy i woli Wójta. Radni nie są tylko po to aby głosować, bo później Pani Skarbnik mówi ,że to Państwo uchwaliliście, a prawda jest taka , że radnym przekazuje się „suche” projekty uchwał bez szczegółowych wyjaśnień, miały być powołane komisje do zbadania np. braków wody w Raculi, ale dotychczas nic w tej sprawie się nie robi.
Przewodniczący Rady Gminy, oświadczył że projekty uchwał są przygotowywane przez osoby odpowiedzialne, nie można mówić ,że radnym się coś „wciska” , po są komisje by o pewnych sprawach rozmawiać, jeżeli po posiedzeniach są nadal wątpliwości należy pytać Wójta.
Wójt spytał Radnej Jaworskiej, o jakich komisjach mówi. Problem Łężycy uważam za ważny i w ramach swoich kompetencji będę się starał go rozwiązać. Przedmiotem uchwały jest skarga a nie to czy w Łężycy śmierdzi, ta sprawa będzie załatwiona inną drogą.
Pani Skarbnik oświadczyła, że prawdą jest, że Skarbnik wykonuje tylko ustalenia Rady Gminy. .
Radna Moszkowicz – uchwała dotyczy skargi, uważa że sprawa nie jest do końca wyjaśniona, może należało by projekt przełożyć na kolejną Sesję, powołać komisję która zbada problem.
Radca – był przegłosowany porządek, dlatego sprawa jest teraz omawiana.
Skarga dotyczy 1999 roku, więc należy rozważać tylko ten okres, natomiast dzisiejsze nowe aspekty sprawy dotyczą innego działania. Jest mowa o komisji, dobrze, ale sprawa teraz dotyczyć będzie 2005 roku a nie 1999, którego dotyczy skarga.
Radna Moszkowicz – spytała czy wszystkie pisma są wpisywane do dziennika.
Radca – odpowiedziała, że na pewno tak.
Radna G.Moszkowicz – jest na piśmie data wpłynięcia a nie jest wpisane do dziennika.
Radny M.Soppa – zajęliśmy się „rzucaniem kamieni” a nie uchwałą.
Zajmijmy się skargą z 14 lipca na bezczynność Wójta , a sprawy do załatwienia teraz , będą toczyły się dalej.
Pan Wołczyński – powiedział, że jeżeli kogoś obraził to przeprasza, ale pracownicy pracują tak jak im „ktoś pozwala”, czyli Wójt.
Przewodniczący Rady – sprawą musimy się zająć dwutorowo, będzie interesował się sprawą, ale teraz musimy zająć się skargą na bezczynność Wójta.
Radny J. Smoter - na komisji oświaty, sprawdzono dokumenty, była kontrola, wykonano zalecenia , czy w okresie kiedy Pan się budował były już kurniki, czy wtedy nie śmierdziało.
Pan Wołczyńki – obecnie kurników jest 6, mieszka przy nich 35 lat, w tamtym okresie do ojca przyjechał sekretarz Gminy i POP i powiedział, że jak nie zrzeknie się ziemi, to wyleci z pracy. W jednym z kurników od 8 lat nie było hodowli, teraz są nioski – 40 tyś, to Gmina wyraziła na to zgodę.
Radna W.Litecka – poprosiła o przerwę.
PRZERWA
Przewodniczący Rady poprosił przewodniczącą Komisji o opinię do projektu uchwały.
Radna G.Moszkowicz – uważa, że uchwała jest źle skonstruowana, może należy ją zmienić lub wycofać.
Przewodniczący Rady – spytał czy są pytania.
Radny P.Przespolewski – po wyjściu Radcy z posiedzenia Komisji, Komisja zaproponowała dopisać w roku 1999.
Radca Prawny – poprawka dopuszczalna bo skarga, faktycznie dotyczy 1999 roku. Co do tytułu uchwały, to wg ustawy to skarga jest na „działalność” Wójta, ale skarga dotyczy bezczynność, więc dlatego jest taki zapis.
Radca Prawny – brak odpowiedzi nie znaczy, że w 1999 roku nie zostało w sprawie nic zrobione.
Radny H.Walczak – stwierdził, że nie udzielenie odpowiedzi nie jest bezczynnością, jest to jedynie uchybienie.
Radna W.Litecka – powiedziała, że komisja proponując „dopisanie” uznała, że sprawa będzie jaśniejsza.
Radna G.Moszkowicz – spytała Radcy, jaki jest termin udzielenia odpowiedzi.
Radca Prawny – 30 dni.
Przewodniczący Rady – powiedział, że wniosek Radnej W.Liteckiej jest zasadny.
Przewodnicząca Komisji Oświaty Radna G.Moszkowicz – powiedziała że komisja projekt uchwały bez dopisku zaopiniowała – pozytywnie 3 głosy za, 1 wstrzymał się i 1 przeciw.
Radna H.Wysocka w imieniu Komisji Budżetu, powiedziała że komisja projekt uchwały zaopiniowała bez dopisku – negatywnie 1 głos za, 2 przeciw.
Przewodnicząca komisji Polityki Socjalnej, Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności projekt uchwały zaopiniowała poztytywnie -jednogłośnie z dopiskiem Przewodniczący Rady Gminy zapytał, kto jest za wpisaniem po słowach Gmina Zielona Góra – słów - z roku 1999 :
Przewodniczący Rady Gminy, spytał, kto jest za przyjęciem poprawki.
Za było 10 głosów, przeciw 2 ( Radnych G.Moszkowicz, E.Jaworska ) i jedna osoba wstrzymała się od głosu ( Radna H.Wysocka)
Przewodniczący Rady – powiedział, że prosi o przegłosowanie projektu poczym go odczytał , i spytał kto jest za wniesieniem poprawki.
Za było 10 osób, 2 osoby były przeciw (G.Moszkowicz,E.Jaworska) 1 osoba wstrzymała się od głosu (H.Wysocka).
Uchwała została podjęta – 7 głosami za, 3 przeciw ( G.Moszkowicz, E.Jaworska, H.Wysocka), 3 osoby wstrzymały się od głosu (B.Szała, J.Śnieżko, W.Litecka)- Uchwała Nr XLI/251/05.
Ad. 8
Przewodniczący Rady Gminy – odczytał informacją z analizy oświadczeń majątkowych radnych złożonych za rok 2004.
Wójt – powiedział, że sprawą wskazaną w piśmie z 26 sierpnia Pana Wołczyńskiego się zajmie się tuż po sesji, zleci przeprowadzenie ponownych kontroli .
Następnie Wójt odczytał informację z analizy oświadczeń majątkowych kierowników referatów oraz kierowników jednostek organizacyjnych..
Dalej Wójt Gminy, odczytał wnioski Rad Sołeckich złożone do budżetu na rok 2005 oraz ich realizację / zestawienie w załączeniu/ .
Pani Skarbnik dodała, że zbliża się termin uchwalenia projektu budżetu na rok 2006, w związku z tym prosi o składanie przez rady sołeckie projektów wydatków, termin składania wniosków upływa z dniem 15 października a do dnia dzisiejszego żaden wniosek jeszcze nie spłynął. Ponadto poprosiła
o zapoznanie się z nowym Statutem Sołectwa, w którym określone sa jasno zasady rozliczania się .
Ad.9
Przewodniczący Rady – oświadczył, przysłuchując się dyskusji dotyczącej ostatniego projektu uchwały, złożył wniosek do Wójta o zajęcie się pilnie omawianą sprawą i informowaniem o niej radnych na kolejnych sesjach Rady Gminy.
Radna G.Moszkowicz – powiedziała, że zwróciła się do nie Pani Sawczuk o złożenie interpelacji w sprawie:
  • dlaczego i jakie przepisy pozwalają na przerzucenie opłaty partycypacyjnej na ,
  • czy są naliczane odsetki, - dlaczego mieszkańcy Drzonkowa nie są obciążenia opłatą.
  • dalej spytała Wójta zapytała czy przy zatrudnianiu strażaków była zaciągnięta opinia i zachowana procedura.
  • Następnie zwrociła się z pytaniem do komendanta Policji – czy zwrócono się z zapytaniem o karalność, bo ma sygnały, że coś może być nie tak, strażnicy będą mieli do czynienia z bronią, więc sądzi że opinia Policji jest niezbędna.
Wójt Gminy – powiedział, że od 1 sierpnia procedura zatrudnienia jest określona przepisami. Przyjmując strażników do pracy, procedura ta była zachowana. Na pytanie czy straż będzie miała broń, nie wie ale raczej nie.
Radna G.Moszkowicz - zapytała z-cy Komendanta czy instytucje zwracają  się do Policji o opinię przy zatrudnianiu na takie stanowiska.
Z-ca Komendanta – odpowiedział, że o pracowników ochrony instytucje się zwracają, ale o strażników nie wie, bo nikt się nie pytał.
Radna G.Moszkowicz – powiedziała, że są sygnały, żeby Wójt się nie cytat „obudził”.
Radna W.Litecka – zapytała co ma mówić mieszkańcom, dlaczego opłata adiacencka i partycypacyjna, dotyczy tylko Raculi a nie Zatonia i Drzonkowa skoro to jedno zadanie, ,ieszkańcy Raculi byli i tak poszkodowani bo wodę mieli na końcu a teraz jej jeszcze ciągle brak.
Komisja Rewizyjna zgłosiła wniosek o powołanie biegłego , który zbada sprawę braków wody od początku do końca.
Otrzymała decyzje że różnica pomiędzy opłatą adiacencką a partycypacyjną wynosi 15 zł, ale są osoby które mają różnicę nawet nadpłaty 200 zł , co z tymi pieniędzmi, -czy faktycznie od decyzji jest odwołanie 7 dni ?.
Radca Prawny –odpowiedziała ,że czas na odwołanie od decyzji to 14 dni.
Radna W.Litecka- oświadczyła, że mieszkańcy Raculi mają żal, że tylko Racula ma płacić, skoro zadanie obejmowało aż 4 wsie.
Wójt Gminy – co do sprawy zwrotów różnie – to aby móc przystąpić do zwrotów różnic w opłatach, to muszą być rozstrzygnięte toczącą się sprawy sądowe , wpłaty partycypacyjne były dobrowolne, mogą być zaliczone w poczet opłat adiacenckich , ale musimy poczekać na rozstrzygnięcie spraw sądowych. Co do innych wsi to np. mieszkańcy Zatonia wpłacali opłaty partycypacyjne.
Radna W.Litecka – spytała radcy czy renciści i emeryci są zwolnieni z opłaty?.
Radca Prawny odpowiedziała ,że nie ma takiej możliwości, ustawodawca nie przewidział zwolnień Radna H.Wysocka – Co z kanalizacją w Przylepie, co dalej z wnioskiem , mieszkańcy o to pytają. Przez środek wsi pyłnie kanał , którego wąchaliśmy przez 48 – czy 49 lat którym płynęły ścieki z Zielonej Góry.
Ale nie chcemy aby mieszkańcom którzy nie mają dotychczas szamb nakazywać ich budowę , skoro za 2 czy 3 lata ma być kanalizacja Wójt Gminy – opowiedział, że w pełni podziela ból mieszkańców, ale nie ma niestety wpływu na zaistniałą sytuację i termin przystąpienia do inwestycji. Po ostatnim spotkaniu w spółce „ Wodociągi”, która będzie prowadzić inwestycję, procedury uruchomienia środków mają się zakończyć do czerwca 2006, zadanie ma być zakończone do 2008 roku, więc należy się spodziewać, że prace będą w 2007-2008 roku.
Wójt dodał, że Strażnicy , będą teraz dbać o to by mieszkańcy mieli szamba tam gdzie w najbliższym czasie nie będzie budowanych kanalizacji, dlatego też wspólnie z dyrektorem KZG zastanawiamy nad zakupem kolejnego beczkowózu.
Radna G.Moszkowicz –przypomniała, że już kilkakrotnie zgłaszała potrzebę zainstalowania lustra na ulicy przy zjeździe z osiedla POLON, lustra nadal nie ma dlatego ponownie prosi o jego zainstalowanie .
Dlaczego uroczystości Dnia Edukacji rozpoczynają się o godzinie 13.00, czym się kierowano przy wyborze godziny. Co z nauczycielami przedszkoli, którzy nie mają wolnego Wójt – odpowiedział, że niestety nie ma godziny, która odpowiadałaby wszystkim, niektórym popołudnie też nie odpowiadało.

Ad. 10.

Wójt – odpowiedzi były udzielane, niemniej jednak były też dwa pytania Radnej E.Jaworskiej , tak więc odpowiadając na pierwsze pytanie - budżet był zmieniany 12 razy , w tym 9 razy przez Radę, 3 razy zarządzeniem z 30 429,2 na 35 365,551 ostatnia zmiana 30 698,340 na 34 248 832.
Zarządzeniami zmieniono z powodu:
wzrostu o dotację celową na wyprawki szkolne , kolejne to wzrosty dotacji–na zasiłki rodzinne i dotacje celowe.
Wojt – powiedział, że kolejne pytanie dotyczyło realizacji wniosków Rad Sołeckich, dlatego też je przedstawi.
Radna E.Jaworska – zapytała co z wniosków zostało zrealizowane, prościej byłoby napisać niż mówić, ale przypuszcza, że żaden nie jest realizowany.
Wojt – zaproponował, że odczyta w takim razie wszystkie wnioski zgłoszone, które zostały zrealizowane w poszczególnych wsiach i ich realizację.
Przewodniczący Rady Gminy powiedział że w związku z tym , iż Pan Komendant ma inne spotkanie czy są może jakieś pytania, do niego.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy przywitał Przewodniczącego Rady Miasta Pana Domaszewicza.
Przedstawiciel Stowarzyszenia Incjatywa Zielonogórska , również poprosił o umożliwienie mu zabrania głosu, z uwagi również na inne umówione spotkanie.
Pytań do Pana Komendanta nie zgłoszono.
Radna E.Jaworska – powiedziała, że wysłuchała informacji o realizacji wniosków rad sołeckich, co należy zrobić żeby realizacja wniosków była tak wykonana jak w Przylepie, bo chyba jest prawie w 100%.
Rada sołecka Raculi już od około 8 lat prosi o zagospodarowanie terenu boiska za Izba Wytrzeźwień, gdzie się dzieje bardzo wiele rzeczy, ale oprócz wycięcia kilku drzew nie w tej sprawie nie zostało zrobione, a rada prosiła o nowe zasadzenia, a w Przylepie realizuje się wszystkie wnioski, dlatego po raz kolejny uważa, że Wójt do niektórych spraw podchodzi lekceważąco, np. sprawa wypoczynku dzieci. Racula nie otrzymała kwoty o jaką wystąpiła , a w sprawozdaniu półrocznym jest zapis , iż zabezpieczona na ten cel kwota została nie wykorzystana, dlatego też żąda o podanie kwoty na jaka zostały wykonane zadania w Przylepie i czy są one zgodne z złożonymi wnioskami .
Radna H.Wysocka – powiedziała, aby Przylepem wycierać sobie buzi, nie pozwoli aby czepiać się ciągle Przylepu.
Wójt odpowiedział, że przedstawił rzetelną z realizacji wniosków , co do Raculi, to wniosek nie dotyczył zasadzenia drzewek lecz budowa ogrodzenia boiska. Co do środków pozostałych na wypoczynku , to na co rada sołecka Raculi wyda do końca roku 3 tys zł jakie zostały jej jeszcze do wykorzystania w tym roku.
Pani Skarbnik środki rady sołeckiej są do wykorzystanie przez nią, i rada może je wykorzystać na każdy cel na jaki chce to zrobić .
Sołtys wsi Przylep, radny T.Borek- oświadczył że rada sołecka wsi Przylep, 50% zadań robi w czynie społecznym, pieniędzy za przeproszeniem na „pierdoły” nie wydaje.
Radna H.Wysocka – niech radni policzą ile z budżetu przeznaczonych jest środków na utrzymanie świetlic a Przylep takich kosztów nie ma , bo nie ma świetlicy , bo została sprzedana Wójt – powiedział, że Pani radna prosiła o wnioski, zostały one przedstawione , a że nie są satysfakcjonująca to trudno.

Ad.11

Pan Domaszewicz- zaznaczył, że cieszy się, że może obserwować obrady Gminy. Stwierdził także, że obrady Miasta Zielona Góra niczym nie różnią się od obrad Urzędu Gminy, ostatnio w mieście obrady trwały do 22 w nocy.
Dyskusję wywarł między innymi także temat, z którym dzisiaj przyszedł. A mianowicie reprezentuje Stowarzyszenie. Inicjatywa Zielonogórska, które chciało by się spotkać z mieszkańcami Gminy Zielona Góra na temat połączenia z Miastem.
Na wstępie Pan Domaszewicz powiedział, że na spotkaniu sołtysów ustalono terminy spotkań wiejskich, na których to Stowarzyszenie chciało by poznać stanowisko mieszkańców w sprawie połączenia, na spotkania Pan Domaszewicz zaprosił również radnych.
Radna H.Wysocka – spytała jakie umocowanie prawne ma Stowarzyszenie
do prowadzenie takich spotkań. , jako kto występuje Stowarzyszenie .
Pan S.Domaszewicz – odpowiedział, że do tego nie jest potrzebne umocowanie prawne, umocowaniem jest ustawa o samorządzie , w którym jest zapis, że mieszkańcy maja prawo wypowiadać się na temat Gminy, Stowarzyszenie podjęło się inicjatywy przeprowadzenia rozmów z mieszkańcami.
Radna H.Wysocka – stwierdziła, że to jest zbyt poważny problem aby Stowarzyszenie mogło odpowiadać na poruszane problemy i tematy.
Pan Domaszewicz – oznajmił, że Stowarzyszenie będzie posiadało pakiet informacji na temat oświaty, komunikacji, podatków itp. nie będzie przekonywało mieszkańców czy maja być za czy przeciw.
Radna E.Jaworska – zapytała ile osób działa w Stowarzyszeniu.
Pan Domaszewicz odpowiedział, że ok. 40.
Radna E.Jaworska – Powiedziała, że w Stowarzyszeniu działa 40 osób, czy reprezentuje wszystkich członków, uważa że celem spotkań jest likwidacja Gminy , wobec tego czy Stowarzyszenie zwróciło się z prośbą o pozwolenie na rozmowę z mieszkańcami do Rady Gminy albo do Wójta, kto Stowarzyszeniu pozwolił na spotkania.
Pan Domaszewicz – stwierdził, że mieszkańcy nie są ani mieszkańcami Rady Gminy ani Miasta tylko mieszkańcami Gminy, dlatego też na spotkanie pozwala utawa o samorządzie, tak jak i uczestnictwo w naradzie czy Sesji , w której każdy obywatel może uczestniczyć, takie prawa daje nam konstytucja i ustawa o samorządzie terytorialnym.
Pan Sowa – powiedział, że 3.10.2005 r. było spotkanie sołtysów, w którym uczestniczyli przedstawiciele Stowarzyszenia i wówczas ustalono terminy spotkań oraz były ogłoszenia, ale zostały odwołane. Dlatego chciałby wiedzieć czy spotkania te odbędą się czy też nie.
Wójt –poinformował, że po spotkaniu wyraził wątpliwość co do dat tych spotkań , w których chciałby uczestniczyć, a ponieważ przez kilka dni będzie nieobecny, dlatego zasugerował aby może np. przesunąć term spotkań.
Pan E.Uglik – stwierdził, że źle się dzieje, gdyż spotkanie ze Stowarzyszeniem nic nie da i nie należy organizować takich spotkań , które nic do sprawy nie wniosą. Uważa że do stołu powinien usiąść Wójt i Pani Prezydent , ustalić ewentualne zasady połączenia i z propozycjami wyjść do mieszkańców , połączenie jest nieuniknione, ale zróbmy to porządnie.
Pani A.Sawczuk –na wstępie powiedziała ,że została upoważniona
do wypowiedzenia się na temat sprawy połączenia, zapytała dlaczego jako obywatel jest ubezwłasnowolniona , dlaczego jako obywatel nie może wysłuchać kto ma do mnie jakieś propozycje , zanim wyrazi zgodę musi wiedzieć w jakim temacie ma wyrazić zgodę. Następnie Pani Sawczuk zwrociła się do Przewodniczącego Rady i Pana radnego powiatu E.Uglika, że kiedy jeszcze był Wójtem , pytał czy jest za połączeniem , to dlaczego teraz zmienia zdanie.
Pan Uglik- powiedział że jest za połączeniem, ale należy to dobrze przygotować.
Dalej Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk zwróciła się do Przewodniczącego Rady Gminy i Wójta Gminy , aby nie pozbawiali mieszkańców możliwość spotkań ze Stowarzyszeniem , które będzie informowało mieszkańców, na czym będzie polegało połączenie , co mieszkańcy będą z tego mieli, uważa że spotkania te do niczego mieszkańców nie będą zobowiązywały, dlatego też Pani Sawczuk zwróciła się z prośbą do Wójta Gminy o wydanie polecenia aby mieszkańcy mogli się spotkać , bo to gwarantuje im konstytucja.
Przewodniczący Stowarzyszenia – oznajmił, że ma dokumentację „obu” stron, potwierdzającą, że spotykają się już od 2 lat i nadal nic nie jest uzgodnione., przez 2 lata do żadnych ustaleń nie doszło.
Przewodniczący Rady Gminy – powiedział, że od początku spotkań nie uzgodniono nawet jednego punktu. Miała być określona koncepcja oświaty ale nadal brak takiej informacji, nie uzgodniono nic nawet funkcjonowania OSP po ewentualnym połączeniu.
Radna W.Litecka – zapytała Pana Domaszewicza czy odbyły się już konsultacje z mieszkańcami Miasta Zielona Góra.
Pan Domaszewicz odpowiedział, że nie ale takie rozmowy są już zaplanowane, harmonogram będzie podany w Gazecie Lubuskiej.
Radna W.Litecka – zapytała czy również w Jędrzychowie i Chynowie , będą rozmowy, bo te dzielnice deklarują chęć włączenia się do naszej gminy, i dlaczego tylko Wilkanów a nie całą Gminę.
Na co Pan Domaszewicz odpowiedział, że tak i harmonogram będzie umieszczony w gazecie.
Radna H.Wysocka – zapytała, kogo obecnie reprezentuje Pan Domaszewicz, w tej chwili.
Pan Domaszewicz - odpowiedział, że Stowarzyszenie .
Radna H.Wysocka – spytała to dlaczego Pan „podpiera” się dokumenami Rady Miasta.
Na co Pan Przewodniczący odpowiedział, że poprosił o uchwały Panią prowadząca Rade Gminy o uchwały dotyczące konsultacji, są to dokumenty które muszą być udostępnione dla każdego, są to akty do publicznego wglądu.
Radna H.Wysocka – zapytała, jakie Stowarzyszenie ma umocowanie prawne, aby rozmawiać o połączeniu, o tym mogą rozmawiać Urzędy.
Pan Domaszewicz - wyjaśnił ,że np. podatki możemy podać na podstawie informacji jakie publikuje Regionalna Izba Obrachunkowa, sperawy oświaty na podstawie Urzędu Statystycznego itd.
Radna G.Moszkowicz – zapytała, czy jako Stowarzyszenie macie Państwo lokal , jeżeli tak to tam powinny odbywać się spotkania, czy Stowarzyszenie wystąpiło do KZG o udostępnienie świetlic wiejskich , które są odpłatne, czy Stowarzyszenie jest na to przygotowane.
Przewodniczący Stowarzyszenia – powiedział, że Stowarzyszenie jest przygotowane na odpłatność, niemniej jednak że na spotkaniu z sołtysami powiedziano, że nie będzie problemu z udostępnieniem świetlic.
Pan Litecki – stwierdził, iż wiele osób nie rozumie demokracji, oportunizm wobec Pana Przewodniczącego Rady Miasta i chęci zorganizowania spotkania , wynika chyba z niezrozumienia sprawy.
Wójt – stwierdził, że z treści zaproszeń, wynika że chodzi o zmianę „granic Miasta” przez co jednocześnie rozumie się, że rozmowy mogą być prowadzone w obie strony.
Pan Domaszewicz powiedział, że tak , bo wpłynął formalny wniosek mieszkańców Jędrzychowa , o odłączenie go od miasta.
Radna H.Wysocka – powiedziała, że to co mówią Pan Litecki i Pani Sawczuk to nie jest oportunizm,spotkania powiny odbyć się na płaszczyźnie Urząd- Urząd , a nie Stowarzyszenie, które robi sobie
akcję wyborczą.
Przewodniczący Rady – powiedział, że zgadza się z tym, że miasto nie ma żadnych propozycje, nie potrafi określić co ze strażami, szkołami, świetlicami itp.
Pani A.Sawczuk – obawia się, że w ciągu trzech lat dojdzie do połączenia
bez głosu mieszkańców , ale spotkania mogą pozwolić nam „wynagocjować” warunki, osobiście jest mi lepiej mieszkać na wsi , bo np., mam bez zapisów mozliwość dostania się do Wojta, ale pozwólmy na organizację spotkań , zobaczymy co one dadzą.
Pan Cz.Smoliński – powiedział, że od 2 lat prowadzone są rozmowy, ale nic nie wiadomo, co się dzieje w tej sprawie.
Pan Soppa – stwierdził, że niczego dotąd mieszkańcy nie mają od miasta i prawda jest taka, że dotychczasowe spotkania nic nie dały a Miastu nie jest przygotowane do łączenie, zależy im tylko na powiększeniu  granic miasta, dyskusje Stowarzyszenie nic nie dadzą . Stowarzyszenie może obiecać nam wszystko, ale kto nam to da, dlatego też jest za tym aby rozmowy były prowadzone na szczeblu Urzedów.
P R Z E R W A
Pani Skarbnik – powiedziała ,że należało by zapytać, a co z dopłatami na rolników z Unii.
Radna G.Moszkowicz – powiedziała, że w mieście są grunty rolne i dopłaty też się należą.
Pani Skarbnik – zanegowała wypowiedź, twierdząc, że dopłaty się należą w przypadku gdy grunty znajdują na terenach wiejskich.
Przewodniczący Rady – odczytał pismo Piwońskiego , zawierające podziękowania za współpracę, w związku z zakończoną kadencją pełnienia funkcji senatora.
Pani A.Sawczuk- powiedziała , że cieszy się że Pan Przewodniczący po prawej stronie widzi tylko ją, nieważne jest że zostało już tylko 7 radnych na stan 15, ale chciałaby zadać kilka pytań.
Mocno ubolewa nad faktem , że pan Przewodniczący nie zwraca uwagi osobom , które mocno zakłócają przysłuchiwaniu się obradom , a kiedy ja się odezwałam zostałam uciszona, dlatego prosi Przewodniczącego aby nam tym czuwać.
Następnie Pani Sawczuk- powiedziała że chciałaby by się ustosunkować i wypowiedzieć swój żal , do obciążenia mnie opłata , teraz nie wiem czy partycypacyjną czy adiacencką, tego nie wiem .W dwóch ostatnich pismach do Pana Wójta pytała, czy opłata partycypacyjna należała się czy nie należała, na takie pytanie Wójt konkretnie nie odpowiedział, dlatego uważa że opłata do której została przymuszona , aby nie pić ścieków , żeby chcąc żyć, aby mieszkańcy którzy mieli w studniach wodę podskórną
zostali ukarani opłatą partycypacyjną , o ile się orientuje prokurator zwrócił się z uwagą do Wójta, informując że opłata się nie należy , na mocy której Rada Gminy uchyliła uchwałę w sprawie partycypacji. W wyniku tego uznałam ,że opłata jaką wniosłam w roku 2002 się nie należała.
Doczytałam się w przepisach prawa, że gdybym nawet dobrowalnie zgłosiła akces partycypowania w naturze czy w formie pieniędzy, wówczas to właściciele nieruchomości , którzy są rencistami czy emerytami, przysługuje im 90% ulgi , o tym mówi rozporządzenie rady Ministrów z 1986 roku , o tym mieszkańcy na żadnym z zebrań nie byli informowani. Jestem właścicielem nieruchomości i jestem rencistką, nie dostałam od Pana Wójta, w tej sprawie konkretnej odpowiedzi. Dzisiaj  dostaję jakieś pismo i decyzję , że mam płacić opłatę adiacencką, którą reguluje się opłatą jaką dokonałam w roku 2002. Opłata adiacencka nakłada się na mnie 6 października, a opłatę partycypacyjną wniosłam w roku 2002, przez 3 lata Urząd Gminy obracał moimi pieniędzmi, dlatego oczekuje Panie Wójcie, zwrotu tzw. odsetek. Jak można teraz regulować sobie opłatę adiacencką, bez zwrotu odsetek , dlaczego jako obywatel Rzeczypospolitej nie jestem traktowana zgodnie z art. 32 konstytucji.
Następnie Pani Sawczuk zacytowała art. 32 konstytucji. Czy dlatego że nazywa się Antonina Ambrożewicz – Sawczuk jest dyskryminowana. Tak jak tutaj radna Litecka wspomniała, inwestycja wodociągowania jest inwestycją całościową, dlaczego nie obciążono mieszkańców wsi Zatonie i Drzonków opłatą adiacencka, tylko mieszkańców wsi Racula. Minęło 3 lata , proszę o odpowiedź na piśmie w ciągu 7 dni żądam odpowiedzi na piśmie, co Pan zrobi z mieszkańcami pozostałych wsi ,którzy nie płacili opłaty partycypacyjnej lub płacili częściowo, przepraszam Pani radna Moszkowicz . Pani radna na jednej z Sesji powiedziała, że zapłaciła tylko 400 zł, pisała nawet o tym prasa, a ja zapłaciłam całość., co będzie z tymi ludźmi, czy Pan Wójt będzie żądał od nich jakiś opłat. Nie chce operować nazwiskami, co w tym temacie zrobiono, kto z urzędników nie dopełnił obowiązku, aby obciążyć mieszkańców innych wsi opłatami.
Poprosiła o odpowiedz na te pytania na piśmie.
Wójt – poinformował, że nie jest w stanie z pamięci odpowiedzieć na Pani pytania i jeżeli oczekuje odpowiedzi na piśmie, to na piśmie należy je zadać a wówczas udzieli konkretnych odpowiedzi, gdyż dziś nie odpowie czyja jest racja, ponieważ o tym zadecyduje sąd. Dodał również, także chciałby udzielić Pani Sawczuk satysfakcjonującej odpowiedzi na temat wpłaconych pieniędzy na wodociąg, które zostały zainwestowane właśnie w ten wodociąg i na który został dodatkowo zaciągnięty kredyt, aby mógł zostać zakończony. Stwierdził także, że jeżeli nie należy tej opłaty pobierać to nielogicznym będzie, według Pani oskarżenia, pobieranie jej od innych mieszkańców.
Pani Sawczuk – reagując na odpowiedz Wójta, zapytała jak to się ma do 32 art. Konstytucji „ że wszyscy powinni być traktowani równo...”
Wójt odpowiedział, że to pytanie powinno być skierowane do autora „sprawy”, który spowodował, że ludzie przestali w Raculi płacić te opłaty. Dodał także, że chciał dokończyć inwestycję, aby rozliczyć się z mieszkańcami, ale nie pozwolono mu tego zrobić.
Pani A.Sawczuk – stwierdziła, że tylko Racula „dostanie” a inne wsie nie, decyzja dostają tylko mieszkańcy wsi Racula. Zaznaczyła, że Radne Moszkowicz i Litecka potwierdzą to. A więc, albo wszyscy płacą albo nikt nie płaci, to jest dyskryminację.
Radna G.Moszkowicz- stwierdziła, że ustawa zabraniała pobierania opłat dlatego została zmieniona uchwała i wszyscy mieszkańcy płacili dobrowolnie.
Przewodniczący Rady – zaapelował o utrzymanie dyscypliny i odnoszenie się do siebie z należytym szacunkiem.
Pan Litecki – stwierdził, że w udzielanych odpowiedziach pisane są bzdury, które nic nie wyjaśniają, zarzucił Wójtowi nie czytanie pism jakie idą do mieszkańców.
Przewodniczący Rady – oznajmił, że najważniejszym jest to, że robi się wszystko ażeby mieszkańcy mieli wodę. i aby temat wyjaśnić musimy uzbroić się w cierpliwość. Zapytał czy ktoś chciałby jeszcze zająć głos i po braku odpowiedzi podziękował za spotkanie i zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Rady Gminy ogłosił o godz, 14 55 zamknięcie XLI Sesji Rady Gminy Zielona Góra .





Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-11-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-11-08 09:29:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-11-08 10:38:07
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-11-08 10:38:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2494 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »