ˆ

Protokół z dnia 31.08.2005r.

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

PROTOKÓŁ Nr XL/05 PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA z dnia 31 SIERPNIA 2005 roku

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XL/05
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 31 SIERPNIA 2005 roku

Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra , odbyły się w sali obrad Urzędu Gminy , początek obrad godz. 10.00 .
Obrady XL Sesji Rady Gminy Zielona Góra otworzył Przewodniczący Rady Gminy Zenon Rabęda.
Następnie przywitał przybyłych na dzisiejsze obrady : Pana Mariusza Zalewskiego Wójta Gminy Zielona Góra, Pana Ireneusza Bogucewicza- Z-cę Wójta, Panią Elżbietę Łuczak- Kumorek- Skarbnika Gminy, Panią Jolantę Grabowska Sekretarza Gminy, Panią Komendant III Komisariatu Policji Izabelę Polanowską,Komendanta Straży Gminnej, Radnego Rady Powiatu Pana K.Sroczyńskiego, Panie i Panów sołtysów, Panie i Panów radnych .
Ad.2.
Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 13 radnych na stan 15 radnych , radny J.Śnieżko i radna R.Jantarska usprawiedliwili swoja nieobecność.
Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy , zaproponował wprowadzenie do porządku obrad przedstawienie informacji o stanie bezpieczeństwa gminy, w związku z tym spytał czy radni wyrażają zgodę na wprowadzenie do porządku obrad pkt. 8a- „przedstawienie informacji o stanie bezpieczeństwa gminy. Radni wyrazili zgodę na wprowadzenie zmiany.
Innych zmian do porządku obrad nie zgłoszono .
Porządek obrad wraz z wprowadzonym pkt. 8a został przyjęty jednogłośnie .
Ad.4
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z zapytaniem do Sekretarza obrad czy ma uwagi do treści protokołów z dwóch ostatnich Sesji Rady Gminy.
Sekretarz oświadczył, że nie, nikt z radnych również nie zgłosił uwag.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił o przegłosowanie przyjęcia protokołów XXXVIII i XXXIX Sesji Rady Gminy.
Protokoły zostały przyjęte przy 2 głosach wstrzymujących się / G.Moszkowicz i W.Litecka/.
Ad.5
Przewodniczący Rady Gminy , powiedział że w okresie od ostatniej Sesji Rady Gminy nie było wielu zajęć , niemniej jednak:
  • przygotowałem uroczystą Sesję Rady Gminy z okazji 700 lecia Ochli,
  • uczestniczyłem w Dożynkach Gminnych,
  • przygotowałem również materiały na dzisiejszą Sesję a także wziąłem udział w posiedzeniu jednej komisji,
  • udzielone były odpowiedzi na kilka pism , o których powiem w późniejszym czasie.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są do niego pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli informację Przewodniczącego.

Ad.6.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Wójta o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał.
Od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało wydanych łącznie 11 zarządzeń z zakresu:
  • realizacji uchwały budżetowej z zakresu gospodarki finansowej- wydano 4 zarządzenia – dotyczyły one :
    -dwa z nich zmiany układu wykonawczego budżetu gminy na 2005 r. ,
  • zmiany planów dochodów i wydatków w budżecie gminy na 2005 rok, związanych ze zmianą dotacji celowych przekazywanych z budżetu państwa,
  • oraz wprowadzenia regulaminu kontroli finansowej.
  • realizacji zadań przysługujących organowi prowadzącemu placówki oświatowe , wydano łącznie 3 zarządzenia , dotyczyły one:
  • zmiany zarządzenia w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli , maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie oraz specjalności i form kształcenia , na które dofinansowanie jest przyznane ,
  • ustalenia wzorów wniosków o przyznanie pomocy materialnej,
  • oraz zatwierdzenia aneksu do arkusza organizacyjnego PSP w Przylepie na rok szkolny 2005/2006.
    -z zakresu Infrastruktury Technicznej i Społecznej- wydano 3 zarządzenia, w sprawach :
    -powołania komisji przetargowej na modernizację kotłowni w świetlicy wiejskiej we wsi Racula,
    -realizacji uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata – wydano 2 zarządzenia które dotyczyły :
  • sprzedaży nieruchomości nieruchomości niezabudowanej położonej w Raculi,
  • sporządzenia i ogłoszenia wykazu nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerami działki 855/1 o pow.123 m2 położonej w Raculi , przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej .
Wydane zostało również zarządzenie w sprawie umundurowania Strażników Straży Gminnej Gminy Zielona Góra.
Ponadto w okresie tym uczestniczyłem :
  • w dniach 21 i 22 lipca- odbywały się posiedzenia Komisji oceniającej kandydatów do awansu zawodowego nauczycieli,
  • w dniu 22 odbyły się jeszcze dwa spotkania w Krośnie Odrzańskim na którym podpisano porozumienie w sprawie Platformy Cyfrowa, w której uczestniczyć będzie 20 gmin ,
  • w dniu tym uczestniczyłem też w zakończeniu półkolonii we wsiach Jany, Jeleniów i Łężycy.
  • w dniu 23 lipca –nastąpiło podpisanie umowy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego
  • w tym dniu odbyło się też spotkanie z Panią Prezydent , tematem spotkania były między innymi ścieżki rowerowe oraz oświetlenie ulicy Głogowskiej w Raculi
  • w dniach 20 , 25 i 28 lipca odbyły się spotkania w Zarządzie Dróg Wojewódzkich na temat odwodnienia ulic ,
  • w dniu 2 sierpnia odbyło się spotkanie w sprawie oświetlenia ulicy Głogowskiej w Raculi,
  • w dniu 7 sierpnia uczestniczyłem w „żniwach” zorganizowanych przez Muzeum Etnograficzne w Ochli ,
  • także w Ochli w dniu 13 sierpnia uczestniczyłem w uroczystej Sesji Rady Gminy z okazji odchodów 700 – lecia wsi Ochla,
  • w dniu 28 sierpnia odbyły się w Zatoniu Dożynki Gminne, zorganizowane przy udziale środków finansowych Euroregionu,
  • w dniu 30 sierpnia odbyła się narada dyrektorów, poświęcona głównie gminnej inauguracji roku szkolnego 2005/2006.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania do Pana Wójta.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że w nawiązaniu do „upadłości” platformy cyfrowej , to czy w przyszłym roku będziemy szukać nowych partnerów, czy w ogóle zamierzenie będziemy kontynuować.
Wójt wyjaśnił ,że gdyby z porozumienia wycofała się jedna z Gmin , nic by się nie stało, ale skoro wycofała się beneficent , to porozumienie stało się nieaktualne, starosto Krosna Odrzańskiego zachowało się w tym momencie skandalicznie .
Pani Skarbnik dodała, że w związku z tym iż przygotowywany jest ogólnopolski system informatyczny, to może należy rozważyć możliwość do jego przystąpienia.
Więcej pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli sprawozdanie .
Ad.7
1/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że pierwszy projekt uchwały dotyczy zmiany uchwały zmieniającej wieloletni programu inwestycyjnego w Gminie Zielona Góra na lata 2004- 2013. Przewodniczący Rady Gminy powiedział ,że w związku z tym iż obie dzisiejsze uchwały w tym program był szczegółowo omówiony na wspólnym posiedzeniu komisji , niemniej jednak spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono .
Przewodniczący Rady Gminy dodał, że program jest autorstwa Pani Skarbnik.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił Przewodniczących Komisji Stałych Rady Gminy o przedstawienie opinii komisji .
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że opinia Komisji Oświaty i Kultury
jest pozytywna .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja
projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja
projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały , i poprosił o przegłosowanie go Uchwała została podjęta przy 9 głosach za, 2 przeciw /W.Litecka i E.Jaworska/ oraz 2 wstrzymujących się /G.Moszkowicz, B.Szała/ - Uchwała Nr XL/247 /05.
2/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział , że drugi projekt uchwały dotyczy zmiany budżetu gminy na 2005 rok, również jest autorstwa Pani Skarbnik, podobnie jak poprzedni był omówiony na posiedzeniu wspólnym komisji.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są może pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił Przewodniczących komisji o opinię.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że opinia Komisji Oświaty i Kultury jest pozytywna .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja
projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia,
Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Przewodniczący odczytał projekt uchwały , i poprosił o przegłosowanie go Uchwała została podjęta 10 głosami za, 2 przeciw /W.Litecka i E.Jaworska/ oraz 1 wstrzymującym się / B.Szała/ - Uchwała Nr  XL/ 248 /05.
Ad.8.
Przewodniczący Rady Gminy, poinformował radnych, że wszyscy otrzymali informację z wykonania budżetu za I półrocze 2005 roku.
Radna G.Moszkowicz- zaproponowała aby dyskusję nad przyjęciem informacji, przełożyć na kolejną sesję.
Radni wyrazili zgodę na propozycję radnej G.Moszkowicz.
Ad.8a
Pani Izabela Polanowska Komendant III Komisariatu Policji w Zielonej Górze, przedstawiła radnym informację ze stanu bezpieczeństwa Gminy za I półrocze 2005 roku.. Na wstępie Pani Komendant oświadczyła ,że w skład terenu działania komisariatu wchodzi 1/3 miasta Zielona Góra, Gmina Zabór i Gmina Zielona Góra , łączny powierzchnia terenu wynosi 350 ha, obsada etatowa to 50 osób z czego na Gminę Zielona Góra przypada 4 dzielnicowych.
W okresie tym odnotowano 1146 zdarzeń, z czego wykrywalność przestępstw gospodarczych wynosi 65,1%, kryminalnych 52%, w tym było:
-61 kradzieży, 47 kradzieży z włamaniem, 5 bujek, „złapano 48 osoób nietrzeźwych.
Przestępczość na terenie Gminy wynosi 19% wszystkich w zasiegu działania komisariatu.
Pani komendant spytała czy są pytania.
Wójt powiedziała ,że biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców Gminy Zabór, na rzecz której działa 2 dzielnicowych , to dla nas jest to krzywdzące, bo sam Przylep, ma prawie tyle samo mieszkańców co Gmina Zabór. Dlatego też może należy rozważyć możliwość zwiększenia ilość dzielnicowych na naszą Gminę.
Radna G.Moszkowicz- dodała że może należy wystąpić do zwierzchników,  o zwiększenie ilości dzielnicowych .
Radna W.Litecka- dodała ,że z podobnym pismem powinna też wystąpić Rada.
Przewodniczący Rady Gminy , odpowiedział, że Rada nie może wnioskować o zwiększenie etatów dzielnicowych.
Pani Komendant , oświadczyła że w ubiegłym roku zmniejszono ilość etatów w Komisariacie o 6 osób, poprzez likwidację tzw. grup patrolowych.
Przewodniczący Rady Gminy , powiedziała że pewnym rozwiązaniem było by spotkanie z Komendantem Miejskim gdzie można by omówić ewentualną sprawę zwiększenia etatów dzielnicowych.
Ad.9
Radna G.Moszkowicz- zaproponowała aby na roku przyszłym, przygotowując kalendarz imprez kulturalnych, , skontaktować się z
innymi instytucjami , by imprezy się nie dublowały, tak jak to miało miejsce w ostatnią niedzielę.
Następnie radna powiedziała, że było swego czasu niepisane prawo, że mieszkańcy Raculi i Drzonkowa raz w roku mogą na wysypisko bezpłatnie wywieść np. gruz, ale niestety tak już nie jest, ostatnio chciałam z tego przywileju skorzystać ale się nie udało, za gruz musiałam zapłacić, ponoć z tego przywileju mogą już tylko korzystać mieszkańcy Raculi, nie dziwi się więc że ludzie gruz wywożą do lasu, z tym problemem musimy coś zrobić.
Dalej radna , oświadczyła ,że otrzymała pismo mieszkańca Drzonkowa , dotyczące dzierżawy gruntu, chodzi o ulicę Rajtarową, o grunt pomiędzy drogą a ogrodzeniem. Pismo zostało złożone na ręce Pana Wójta, więc prosi o wyjaśnienie sprawy.
Radny P.Przespolewski- podziękował Wójtowi za zaufanie, jakim obdarzył tak małą miejscowość jak Zatonie, do organizacji Dozynek Gminnych.
Radna H.Wysocka – powiedziała, że w prasie nie podano informacji o naszych Dozynkach, o różnych głupotach się pisze a o rzeczach fajnych nie.
Ad. 10
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z zapytaniem do Wójta Gminy czy zostały udzielone odpowiedzi na interpelacje z ostatnich Sesji.
Wójt odpowiedział, że tak.
Ad.11.

Sołtys wsi Stary Kisielin, powiedziała że Dożynki były bardzo dobrze zorganizowane, ale w Starym Kisielinie nie zatrzymał się autobus dowożący mieszkańców.
Radny P.Przespolewski – powiedział ża bardzo dbamy o cmentarze, czy nie moglibyśmy też zadbać o pomnik żołnierzy radzieckich , w Raculi, którzy walczyli o naszą wolność.
Sołtys wsi Racula- A.Sowa- wyjaśnił że pod pomnikiem nie ma żadnych szczątków ludzkich, zostały wywiezione na cmentarz do Cybinki.
Swego czasu pomnikiem interesował się konserwator zabytków, ale od bardzo dawna nikt się pomnikiem nie interesuje, mieszkańcy wsi są za jego likwidacją, ponadto nie możemy dzisiaj mówić, że jest to pomnik , bo faktycznie jest to trochę gruzu.
Radna E.Jaworska- powiedziała że w nawiązaniu do dyskusji jaka ma się odbyć na informacją z wykonania budżetu, chce aby już teraz przygotować odpowiedzi na następujące pytania:
  • czy realizowanie są wnioski składane przez rady sołeckie, bo niedługo będą już składane nowe
  • będę też pytała o zamiany budżetu, których było już 9 w tym tylko 2 związane ze zmianą subwencji, czy w zmianach, zdjęto jakieś inwestycje.
Radny J.Barta- spytał czy wiemy coś na temat „zabezpieczenia eternitu”.
Radny P.Przespolewski- odpowiedział , że w przerwie rozmawiał na ten temat z Panią od ochrony środowiska, ale na razie nie otrzymaliśmy na ten cel środków od Wojewody.
Wójt dodał, że prawdopodobnie będzie przygotowany rządowy program, utylizacji eternitu.
Następnie Wójt powiedział, że co do poruszanych tematów w tym dzierżawy gruntów, to w umowie dzierżawnej jest zapis, że na terenach dzierżawionych nie można stawiać stałych elementów w tym płotów , stąd też problem, ale sprawę ponownie zbadamy.
Nie mamy też wpływu na to od kogo na wysypisko odbierane są bezpłatnie śmieci w tym gruz, taką niepisaną umowę swego czasu deklarował dyrektor ZGK iM miasta, ale czy jest ona realizowana nie wiemy.
Problemem jest też koordynowanie imprez kulturalnych, nie mamy prawa dyktować komuś kiedy dana impreza ma się odbyć, zwłaszcza że w ostatnich latach ilość imprez kulturalnych znacznie się zwiększyła.
Dalej Wójt odczytał obwieszczenie o podziale Gminy na Obwody Głosowania , siedziby Obwodowych Komisji Wyborczych oraz ilość osób uprawnionych do wzięcia udziału w wyborach.
Następnie Wójt zaprosił wszystkich zebranych na inaugurację Gminnego roku szkolnego do Przylepu, który będzie połączony z oddaniem sali gimnastycznej.
Radna H.Wysocka- poprosił Komendanta Straży Gminnej , o przedstawienie swojej osoby.
Komendant Straży Pan Jarosław Biernacki- przestawił swój życiorys oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej.
Sołtys wsi Ochla, Pan Cz.Smoliński- spytał czy się kierowano przy zmianie lokalu wyborczego ze świetlicy na szkołę.
Świetlica położona jest przy kościele, znaczna część wyborców to osoby starsze nie pójdą oni głosować do szkoły , która jest znacznie od kościoła oddalona, ponadto wchodzi się do nie po schodach.
Wójt wyjaśnił, że świetlica jest do remontu , wcześniej czy później remont będzie a w tym roku mogą być 3 wybory i w roku przyszłym również, bo będą wybory samorządowe, a wówczas zmiana lokalu nie była by wskazana. Kolejna zmiana, w wyborach to elektroniczne przekazywanie protokołów, a takie możliwości ma właśnie szkoła.
Przewodniczący Rady Gminy , odczytał pismo Wojewody oraz posła Jana Kochanowskiego z okazji obchodów 700- lecia wsi Ochla.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał skargę mieszkańców wsi Łężyca na bezczynność Wójta, dotyczącą hodowli kur i indyków we wsi Łężyca. Poczym odczytał całość korespondencji w tej sprawie.
Dalej Przewodniczący Rady Gminy odczytał pismo mieszkańców wsi Racula Państwa Borowczak, dotyczące naliczenia opłaty adiacenckiej, którzy są oburzeni sposobem ich załatwienia w Urzędzie Gminy.
Kolejnym pismem przedstawionym przez Przewodniczącego Rady Gminy, była informacja o przesłaniu przez WSA w Poznaniu, do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie skargi Państwa Nogłych z Raculi.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że zgadza się z opinią Pana Borowczaka, że Pan Kret jest jako urzędnik niegrzeczny dla petentów, swego czasu nawet jak Komisja Rewizyjna prosiła o dokumenty, to Pan Kret powiedział że po co nam je skoro i tak się na sprawie nieznany.
Radny J.Barta- w nawiązaniu do skargi na bezczynność Wójta, złożoną przez mieszkańców Łężycy , wyjaśnia że kurniki o których w piśmie mowa istnieją od 30 lat bo wybudowane zostały na początku lat 70, osoby dziś się skarżące mieszkają w ich pobliżu od około 10 lat, jest tam wybudowanych 6 budynków, czy budując się nie wiedzieli że w ich pobliżu znajdują się kurniki.
Radna H.Wysocka- w nawiązaniu do Łężycy, spytała czy ktoś był w Łężycy i sprawdził, jaki jest stan , może faktycznie palone są kurczaki czy pierze i dlatego bardzo śmierdzi, że sąsiedzi nie mogą z tym żyć.
Wójt powiedział, że pierwsza skarga została złożona w roku 1999, wówczas to zostały powołane Komisje do zbadania sprawy, były przeprowadzone kontrole, które nie potwierdzały zatrucia środowiska, jedynym błędem ze strony Urzędu było to że mieszkańcy o finale sprawy nie zostali powiadomieni.
Kurniki o których mowa, funkcjonują od kilkudziesięciu lat, trudno spodziewać się przyjemnych zapachów od produkcji zwierzęcej w tym przypadku kur i indyków, ale jeżeli ktoś się decydował na budowę domu w takim sąsiedztwie mógł się spodziewać nieprzyjemnych zapachów.
Co do Pana Borowczyka, to on sam poinformował Pana Kreta że jest świadkiem w sprawie Pana Nogłego, on osobiście nie ma nic do zapłaty, żądał wykonania kserokopii operatu a tego się nie stosuje, i nie będziemy tego robić, każdy ma prawo zapoznać się z operatem na miejscu.
Przewodniczący Rady Gminy, poinformował radnych że Komendant OSP złożył informację z przebiegu obozu szkoleniowego dla dzieci i młodzieży druhów OSP , który się odbył w Uściu, kto ma życzenia może się z dokumentem zapoznać.
Radna W.Litecka – spytała jakie są dalsze przyczyny występowania braków wody w Raculi.
Dyrektor KZG Pan Leszek Klim- wyjaśnił że w związku z trwającymi
upałami w ostatnich dniach zużycie wody bardzo wzrosło , średnie zużycie wynosi 600 m 3 na dobę, obecnie od 1100 do 1400 m 3 na dobę .
Sieć jest na etapie rozbudowy, niebawem będzie podłączony zbiornik na ulicy Zielnej, poprawi to na pewno obecny stan. Ponadto sieć jest sterowana elektronicznie , a to niestety łączy się z awariami.
Przewodniczący Rady Gminy ogłosił o godz, 13 45 zamknięcie XL Sesji Rady Gminy Zielona Góra .

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-10-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-10-12 08:22:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-10-12 08:35:53
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-10-12 08:35:53
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2391 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »