ˆ

Protokół z dnia 19.04.2005r.

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXIV/05 PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA z dnia 19 kwietnia 2005 roku

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXIV/05
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 19 kwietnia 2005 roku

Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra, odbyły się w sali obrad Urzędu Gminy, początek obrad godz. 10.00.

Po występie Przewodniczący Rady Gminy otworzył obrady XXXIV Sesji Rady Gminy Zielona Góra , poczym przywitał przybyłych na dzisiejsze obrady : Pana Mariusza Zalewskiego Wójta Gminy Zielona Góra, Pana Ireneusza Bogucewicza- Z-cę Wójta, Panią Elżbietę Łuczak- Kumorek- Skarbnika Gminy, Panią Jolantę Grabowska Sekretarza Gminy, Komendanta III Komisariatu Policji Panią Izabelę Polanowską wraz ze swoim zastępcą, Dyrektora Komunalnego Zakładu Gospodarczeg Leszka Klima, Panią kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej, Panie i Panów sołtysów, Panie i Panów radnych.
Po przywitaniu zebranych, Przewodniczący Rady Gminy, poprosił zebranych aby chwilą ciszy uczcić pamięć bardzo bliskiej nam osoby ,bo Honorowego Obywatela naszej Gminy Ojca Świętego Jana Pawła II, tym skromnym gestem oddajmy Mu Jego godność i szacunek jakim cieszył się wśród całego świata w tym i nas mieszkańców Gminy Zielona Góra.

Ad.2.

Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 15 radnych na stan 15 radnych.

Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy , powiedział że porządek obrad nie różni się od podanego w zawiadomieniach niemniej jednak spytał czy są propozycje zmiany.
Zmian do porządku obrad nie zgłoszono .

Ad.4
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z zapytaniem do Sekretarza obrad czy ma uwagi do treści protokołu poprzedniej Sesji .
Sekretarz oświadczył, że nie, nikt z radnych też nie zgłosił uwag.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił o przegłosowanie przyjęcia protokołu.
Protokół przebiegu obrad został przyjęty przy 1 głosie wstrzymującym się /G.Moszkowicz/.
Ad.5
Przewodniczący Rady Gminy , powiedział że w okresie od ostatniej Sesji Rady Gminy uczestniczył w kilku takich spotkaniach a były to:
  • w dniu 3.04.br – w Świetlicy w Kiełpinie- obejrzałem występy dzieci. w przedstawieniu pt. Misterium Wielkanocnym,
  • w dniu 4.04. – odbyło się spotkanie robocze z Panem Wójtem w sprawie ustalenia formy uczczenia pamięci Ojca Świętego Jana Pawła II.
  • w tym tez dniu 4.04. – wziąłem udział w spotkaniu roboczym z władzami miasta w sprawie wejścia do spółki wodno – ściekowej .Ze strony miasta uczestniczyła Pani Prezydent Bożena Ronowicz i Prezes Spółki Beata Jilek wraz z grupą doradców .
    Stronę Gminy reprezentował Wójt , Z-ca Wójta, Pani A.Halip i Pani Teresa Migdał oraz Pan Leszek Klim
  • w dniu 6.04. –przysłuchiwałem się obradom Forum Samorządowemu Sekretarzy Urzędów .Organizatorem spotkania była Przewodnicząca Pani Jolanta Grabowska ,
  • w dniu 6.04. –uczestniczyłem w nadzwyczajnej Sesji Rady Miasta, poświęconej pamięci Ojca Świętego Jana Pawła II.
  • w dniu 12.04 –odbyło się Prezydium Rady, podczas którego przygotowano materiały na dzisiejszą Sesję.
  • w dniu 12.04-wziąłem udział we mszy świętej żałobnej odprawionej dla mieszkańców Naszej Gminy, by uczcić i modlić się za Ojca Świętego Jana Pawła II.
  • w dniu 18.04. – uczestniczyłem w posiedzeniu komisji Budżetu, gdzie omawiano i opiniowano dzisiejsze projekty uchwał.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są do niego pytania. Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli informację Przewodniczącego.
 
Ad.6.

Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Wójta o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał.
Panie Przewodniczący , Wysoka Rado .
Od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało 15 zarządzeń z zakresu:
  • realizacji uchwały budżetowej z zakresu gospodarki finansowej- wydano 2 zarządzenia , pierwsze w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu gminy na 2005 r, drugie w sprawie harmonogramu dochodów i wydatków budżetu gminy na II kwartał 2005 r,
  • realizacji zadań przysługujących organowi prowadzącemu placówki oświatowe , wydano łącznie 6 zarządzeń , wszystkie dotyczące zatwierdzenia aneksów do arkuszy organizacyjnych na rok szkoły 2004/2005 dla PSP w Ochli, Zawadzie, Drzonkowie, Przylepie, PG w Przylepie i GPP w Przylepie.
  • z zakresu Infrastruktury Technicznej związanej z realizacja przyjętego budżetu wydano 7 zarządzeń wszystkie dotyczyły powołania komisji przetargowych
  • powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne na budowę chodnika we wsi Racula ul.Grabowa,
  • powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne na wykonanie elewacji budynku w Jeleniowie,
  • powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienia publiczne na rozbudowę oświetlenia ulicznego w Przylepie ul.Szewska.
  • powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienia publiczne na budowę oświetlenia ulicznego w Raculi ul.Korczaka ,ul. B.Gierymskich,ul. Litewska - I etap,
  • powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienia publiczne na remont zabytkowej dzwonnicy w Jeleniów,
  • powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienia publiczne na budowę ul. Szkolnej w Drzonkowie – II etap,
  • powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienia publiczne na modernizację budynku remizy Osp w Ochli.
Ponadto w okresie tym uczestniczyłem :
  • w dniu 1 kwietnia- w konferencji Związku Gmin Wiejskich w Poznaniu,
  • w dniu 3 kwietnia – w uroczystości 5 rocznicy powstania Parafialnego Zespołu CARITAS w Zawadzie,
  • w dniu 4 kwietnia odbyło się spotkanie z Panią Prezydent Miasta,
  • w dniu 5 kwietnia – odbyło się spotkanie w Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych w sprawie drogi w Raculi,
  • w dniu 7 kwietnia – odbyło się spotkanie w Nadleśnictwie , tematem spotkania była ochronna P.Pożarowa,
  • w dniu 11 kwietnia w Muzeum Etnograficznym w Ochli odbyła się spotkanie na temat Edukacja Ekologiczna,
  • w dniu 12 kwietnia w Starym Kisielinie odbyła się Msza Żałobna w intencji Ojca Świętego Honorowego Obywatela Gminy Zielona Góra,
  • w dniu 14 kwietnia – odbyło się uroczyste otwarcie gazociągu w Zawadzie,
  • w dniu 17 kwietnia – odbyło się otwarcie sezonu wędkarskiego w Milsku,
  • w dniu 18 kwietnia – uczestniczyłem w biesiadzie poetyckiej zorganizowanej przez Bibliotekę w Raculi.
Następnie Wójt odczytał raport z mierzenia jakości pracy Publicznych Gimnazjów w Przylepie i Drzonkowie.
Po wypowiedzi Pana Wójta, Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania do Pana Wójta. Pytań nie zgłoszono.
Radni przyjęli sprawozdanie.

PRZERWA
Ad.7
1/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że zgodnie z porządkiem obrad pierwszy projekt uchwały dotyczy udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za rok 2004.
Na wstępie Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośba do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Mieczysława Soppy o odczytanie treści wniosku Komisji , skierowanego do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Radny Mieczysław Soppa – odczytał treść wniosku wraz z jego uzasadnieniem.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy o odczytanie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej Nr 217/05w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2004 rok.
Wójt Gminy odczytał treść uchwały Nr 217/05.
Dalej Przewodniczący Rady Gminy odczytał uchwałę RIO Nr 218/05 w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej.
Po odczytaniu wniosku, wraz z uzasadnieniem, Przewodniczący Rady Gminy poprosił Przewodniczących Komisji Stałych Rady Gminy o przedstawienie opinii komisji dotyczących projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za rok 2004.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała, że opinia Komisji Oświaty i Kultury jest pozytywna przy 1 głosie wstrzymującym się i 1 przeciwnym.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy powiedział ,że pomimo faktu iż wszystkie opinie są pozytywne a projekt uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji , czy są może pytania. Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały , i poprosił o przegłosowanie go
Uchwała została podjęta przy 1 głosie wstrzymującym się /G.Moszkowicz/ i 1 przeciwnym / E.Jaworska/
Uchwała Nr XXXIV/ 215 /05.
Wójt podziękował za podjęcie uchwały, dodając że wykonanie budżetu nie jest tylko zasługą Wójta, na osiągnięte wyniki pracują też inni pracownicy, a także to że na dochody budżetu „składają” się wszyscy mieszkańcy Gminy.
Wójt dodał, że jako wykonawca zadań uchwalonych przez Radę realizuje wydatki budżetu, pomagają w tym też wszystkie jednostki organizacyjne, dlatego też serdecznie dziękuje za pomoc.
2/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że drugi projekt uchwały
dotyczy zmiany budżetu gminy na rok 2005. Projekt jest autorstwa Pani Skarbnik był szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta przy 3 głosach wstrzymujących się / G.Moszkowicz,H. Wysocka, E. Jaworska/- Uchwała Nr XXXIV/216./05.
3/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że dwa kolejne projekty uchwał są ściśle związane z przyjętą przed chwilą zmianą budżetu. Pierwszy z projektów dotyczy zmiany wieloletniego programu inwestycyjnego na lata 2004- 2013, w programie urealniono dotychczasowe zapisy odnośnie planowanych do realizacji inwestycji.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Radny J. Śnieżko- oświadczył , że uważa iż zmiana jest źle przygotowana, dotychczas w budżecie nie było budowy oczyszczalni w Zawadzie, która ma być budowana „gdzieś w lesie” , zabezpieczenie tylko 300 tys na jej budowę , to wyrzucenie pieniędzy, chyba że są to pieniądze tylko na dokumentację, następnie radny spytał skąd będą środki na skanalizowanie osiedla, by podłączyć je do oczyszczalni .
Dlatego też wnioskuje o wycofanie projektu z porządku obrad.
Radna G.Moszkowicz- poparła wypowiedź radnego J. Śnieżki, stwierdziła że rezerwowanie środków na zadanie , które nie ma kosztorysu jest  bezcelowe, bo co będzie jeżeli okaże się że na realizację zadania
potrzeba nie 300 tys zł a np. milion.
Wójt wyjaśnił, że proponowane zmiany następują głównie z uwagi na to że mamy zapewnienie iż otrzymamy środki na budowę sali gimnastycznej w Drzonkowie, a zmiana planu wieloletniego to konsekwencja wprowadzonych zmian do budżetu , a te są już przyjęte.
Co do oczyszczalni w Zawadzie, to problem ze ściekami jest tam już od 12 lat, bo to wtedy osiedle zostało skanalizowane, nie wybudowano jedynie oczyszczalni , więc ścieki spuszczane są wprost do lasu.
Oferta Firmy, która zajmuje się budowami oczyszczalni, po wstępnym zapoznaniu się z tematem, ustaliła że wartość oczyszczalni wraz z dokumentacją wynosić będzie ok. 300 tys zł , więc taka kwotę zabezpieczamy. Środki na realizację zadania pozyskamy z kredytu , jaki zamierzamy zaciągnąć w Banku Ochrony Środowiska, podobnie jak i na budowę kolektora w Drzonkowie.
Radny J. Snieżko- powiedział że nie mówmy o budowie oczyszczalni za 300 tys zł , lecz o wykonaniu dokumentacji.
Radna G.Moszkowicz- zasugerowała aby zmienić zapis w uchwale , i wpisać środki na dokumentację.
Pan Leszek Klim, dyrektora KZG, wyjaśnił, że osobiście rozmawiał że przedstawicielem Firmy budującej oczyszczalnie, który zapewnił że budowa oczyszczalni która obsłuży osiedle wraz z dokumentacją będzie kosztowała ok. 300 tys zł . Dotychczas ścieki spuszczane są wprost do lasu i płacimy za to ogromne kary , za zanieczyszczanie środowiska.
Wójt dodał ,że właściwą kwotę budowy oczyszczalni będziemy znać dopiero po rozstrzygnięciu przetargu , a przetarg będzie na wykonanie dokumentacji i realizację zadania .
Radna G.Moszkowicz- powiedziała ,że w nawiązaniu do wypowiedzi Pana Klima , to w Drzonkowie ścieki wyrządzają większą szkodę niż w Zawadzie, bo zatruwają ludzi.
Radny M.Jargas- powiedział że w uchwale podjętej w II półroczu. roku 2004 w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego, znalazły się dwa zapisy, a mianowicie, że realizowane będą dwa zadania inwestycyjne oświatowe czyli budowa boisk wraz z obiektami towarzyszącym w Drzonkowie i Przylepie, znamy już koszty budowy tych obiektów , koszt budowy sali w Przylepie, wynosić będzie 2, 6 mln zł, koszt budowy podobnej sali w Drzonkowie wynosi aż 5, 2 mln zł , natomiast w PRL szacunkowy koszty budowy boisk założono w jednym i drugim przypadku po 500 tys zł, obecnie dowiadujemy się że inwestycja ta tj. budowa boiska w Drzonkowie została „rozdmuchana” do kwoty 2.140.000-., zł w Przylepie na budowę boiska pozostała nie zmieniona kwota czyli 500 tys zł , tak więc abym dobrze zrozumiał prosi o wyjaśnienie czym spowodowane są takie zmiany, co na to wpłynęło.
Wójt –oświadczył że inwestycja w Drzonkowie, został tak samo „rozdmuchana” jak w Przylepie, ponieważ przewidywany zakres inwestycji jest bardzo zbliżony. Wartość zadania w Drzonkowie wynosi chyba ok. 2,8 mln a w Przylepie ok. 2,1 mln, różnica spowodowana jest tym, jaka była „wizja” osób podających dane do planu.
Na dzień dzisiejszy na Drzonków mamy zabezpieczoną całą kwotę, natomiast na Przylep i Zawadę musimy „ szukać” środki.
Radny M.Jargas- powiedział ,że bardzo dziękuje Wójtowi, za złożenie publicznej deklaracji, że zadania w Przylepie będą w pełni zrealizowane zgodnie z projektem.
Radny spytał, jakie kwoty podano we wnioskach jakie były składane o dofinansowanie, czy podane obecnie czy po 500 tys zł.
Pani A,Halip- wyjaśniła ,że wnioski o dofinansowanie składane były w miesiącu styczniu, natomiast dokumentacja została wykonana w miesiącu marcu, więc kwoty podane we wnioskach są szacunkowe, tak więc nie można było podać kwot wynikających z kosztorysów.
Pani Skarbnik – oświadczyła że przed chwilą radni przyjęli sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2004, gdyby w sprawozdaniu były wykazane błędne zapisy, Regionalna Izba Obrachunkowa nie wydała by pozytywne opinii o wykonaniu budżetu.
Ponadto skoro została podjęta uchwała o zmianie budżetu na rok 2005,nie możemy danego zadania w nim ujętego, nie umieścić w programie wieloletnim czy planie rozwoju lokalnego , te dokumenty są bardzo ściśle ze sobą związane.
Radny J. Śnieżko- czy Wójt może zapewnić że planowane środki będą wystarczające, zaproponował aby zapis w projekcie uzupełnić o sława „wykonanie dokumentacji”.
Wójt –oświadczył, że nie potrafi dzisiaj powiedzieć czy 300 tys zł wystarczy , okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.
Radny J.Śnieżko- stwierdził że nie jest przeciwny budowie oczyszczalni , lecz sposobowi w jaki informacje takie są przekazywane radnym.
Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy radny J. Śnieżko, podtrzymuje wniosek o wycofanie projektu.
Radny J.Śnieżko – wycofał wniosek.
Więcej pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o opinię Przewodniczących Komisji, Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna- ale radni proszą o nie zwoływanie komisji w trybie pilnym, bo nie maja wówczas dość czasu na zapoznanie się z projektami uchwał i aby nie odbywały się wszystkie komisje w jednym dniu.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym /H.Wysocka/ i 2 wstrzymujących się / J. śnieżko, M.Jargas/- Uchwała Nr XXXIV/217/05.
Przewodniczący Rady Gminy , powiedział że co do trybu i terminów zwoływania komisji, to decyzja w tej sprawie należy do Przewodniczących komisji a nie Prezydium Rady.
 
4/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że drugi projekty uchwały związany z przyjętą zmianą budżetu, dotyczy zmiany Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Zielona Góra na lata 2004- 2006, w p Planie podobnie jak w poprzednim programie, urealniono dotychczasowe zapisy odnośnie planowanych do realizacji inwestycji.
Z-ca Wójta na wstępie, przeprosił za nieobecność na posiedzeniach komisji, poczym poprosił o wprowadzenie autopoprawki w załączniku Nr 5 gdzie w stosunku do wcześniej otrzymanych materiałów zmieniono nazwy zadań .
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował PRZERWĘ, dodając że w związku z tym iż Panią komendant wzywają obowiązki służbowe czy są może jakieś pytania.
Pani Izabela Polanowska na wstępie przedstawiła „nowego” zastepcę, jest to Pan Maciej Sipek. Dotychczasowy zastępca pan Marek Buda, przeszedł do pracy w Policji Miejskiej.
Dalej Pani Komendant, oświadczyła że w związku z tym że jest już wiosna, a jesienne akcje tzw. „niebieskich niedziel” sprawdziły się, proponuje wrócić do akcji tych wrócić.
Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są pytania do Pani Komendant.
Pytań nie zgłoszono.
Po przerwie Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z zapytaniem do radnych czy są może pytania odnośnie przedstawionego przed przerwą projektu uchwały.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta przy 2 głosach przeciwnych i 2 osobach nieobecnych- Uchwała Nr XXXIV/218/05.
5/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył , że zgodnie z przyjętym porządkiem obrad kolejny projekt uchwały dotyczy utworzenia Straży Gminnej. Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Panią Sekretarz o wprowadzenie do projektu.
Pani Sekretarz na wstępie powiedziała ,że projekt uchwały szczegółowo był omawiany na posiedzeniach komisji, otrzymał już pozytywną opinie Komendanta Policji Wojewódzkiej z Gorzowa.
W projekcie jaki radni otrzymali jest data powołania Straży od dnia 1 września, ale podczas posiedzeń komisji, radni zdecydowali aby Straż została powołana z dniem 1 czerwca br, tak aby swoją działalność a terenie mogła rozpocząć jeszcze w tym roku.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania, odnośnie projektu uchwały.
Radna W.Litecka- powiedziała że jest i będzie przeciwna utworzeniu Straży, taki „twór” już u nas był, będą to tylko dodatkowe wydatki , już teraz mamy dwa opłacane przez nas etaty dzielnicowych , które kosztują nas ponad 90 tys zł rocznie , ale szczególnej opieki Policji nie widać.
Czy Straż Gminna „załatwi” nam problem czystości i bezpieczeństwa?
Osobiście uważa, że środki jakie mamy zabezpieczone na powołanie straży, lepiej przeznaczyć na zakup np. materiałów dla dzieci. do ciiczeń plastycznych czy tym podobnych .
Dalej radna spytała czy przy kontroli jakie się ostatnio odbywały były wystawiane mandaty karne, i czy są one egzekwowane ?, czy w mieście powołano straż miejską.
Przewodniczący Rady Gminy, odpowiedział że w mieście straży miejskiej nie ma , ponieważ tam „rządzi polityka”, co do kontroli i wystawiania mandatów , to ostatnia kontrola przeprowadzona była przez urzędników a oni uprawnień do mandatowania nie mają, mieszkańcy urzędnika mogą „poszczuć psem” natomiast strażnika niż nie .
Wójt , dodał że projekt uchwały jest też konsekwencją polityki Rady, wyrażonej w Strategii Rozwoju Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie przy 1 głosie
wstrzymującym się i 1 przeciwnym .
Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są jeszcze pytania.
Pytań nie zgłoszono, Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie zgłoszonej poprawki, aby Straz została powołana z dniem 1 czerwca br.
Poprawka dotycząca powołania Straży z dniem 1 czerwca została przyjęta przy 3 głosach przeciwnych.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym /W.Litecka/, 1 wstrzymującym się /B.Szała/ i 1 osobie nieobecnej - Uchwała Nr XXXIV / 219 /05.
6/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że dwa ostatnie projekty uchwały dotyczą nadania imion szkołom, pierwszy projekt uchwały dotyczy nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Przylepie, o
przedstawienie projektu Przewodniczący Rady Gminy poprosił dyrektora szkoły pana Waldemara Dejnegę.
Dyrektor W.Dejnega , powiedział że wniosek o nadanie imienia złożyli wspólnie uczniowie, rada rodziców i rada pedagogiczna. Imię szkole wybrano w drodze ankiety. Następnie dyrektora odczytał treść projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania. Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą o przedstawienie o opinii Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył, że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie. - Uchwała Nr XXXIV/ 220 /05.
7/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że ostatni projekt uchwały dotyczy nadania imienia Publicznemu Gimnazjum w Przylepie, o przedstawienie projektu Przewodniczący Rady Gminy poprosił dyrektora szkoły pana Witolda Towpika.
Dyrektor Towpik , powiedział że podobnie jak w przypadku szkoły podstawowej wniosek o nadanie imienia złożyli wspólnie uczniowie, rada rodziców i rada pedagogiczna. Imię szkole wybrano w drodze ankiety .Następnie dyrektora odczytał treść projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania. Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą o przedstawienie o opinii Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia,
Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie. - Uchwała Nr XXXIV/ 221 /05.
Pan Waldemar Dejnega – w imieniu uczniów i nauczycieli podziękował za nadanie imienia szkole.
Podziękowanie za nadanie imienia złożył także dyrektor Witold Towpik.
 
8/
Przewodniczący Rady Gminy, przypomniał ,że na ostatniej Sesji , wspomniał ,że wpłynęło do Rady Gminy , pismo Państwa Stanisławy i Józefa Nogły zam. Racula, wzywające Rade Gminy do usunięcia naruszenia prawami uchwałami Nr XXI/35/92 z dnia 11 września 1992 roku w sprawie warunków partycypacji w kosztach wykonania urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę wsi z terenu Gminy Zielona Góra oraz uchwały Nr XIX/90/04 z dnia 24 marca 200r roku uchylająca wymieniona już uchwałę. Następnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał treść wezwania/wezwanie w załączeniu/.
Radca Prawny, dodała że Pan Józef Nogły ok. 3 miesięcy temu złożył skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego , o stwierdzenie nieważności uchwały z roku 1002 o warunkach partycypacji. Aby skarga do WSA była skuteczna, w myśl art.101 ustawy samorządowej , skarżący winien wezwać Radę do usunięcia naruszenia prawa, ponieważ takiego wezwania dotychczas nie było Pan Nogły , wezwanie złożył teraz.
W przypadku przyjęcia wezwania spowodujemy automatycznie, że uchwała z roku 1992 dotycząca partycypacji będzie obowiązywała, a przecież w miesiącu marcu 2004 roku została ona już uchylona.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że musimy postanowić czy wezwanie uwzględnimy.
Po dyskusji Przewodniczący Rady Gminy, odczytał treść wniosku dotyczący usunięcia naruszenia prawa , „kto jest za uwzględnieniem wezwania Pani Stanisławy Nogły i Pana Józefa Nogły zam. Racula ul. Kosmowskiej 4, skierowanego do Rady Gminy Zielona Góra w sprawie usunięcia naruszenia prawa w uchwałach Nr XXI/35/92 z dnia 11 września 1992 r w sprawie warunków partycypacji w kosztach wykonania urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę wsi położonych na terenie Gminy Zielona Góra i Nr XIX/90/04 z dnia 24 marca 2004 r w sprawie uchylenia uchwały w sprawie warunków partycypacji w kosztach wykonania urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę wsi położonych na terenie Gminy Zielona Góra”.
Na sale obrad przybyła chwilowo nieobecna radna G.Moszkowicz.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił o przegłosowanie wniosku.
Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa nie zostało przyjęte 13 głosami 2 osoby wstrzymały się od głosu / G.Moszkowicz i W. Litecka/.

Ad.8
Z-ca Wójta Gminy odczytał sprawozdanie ze współpracy z Organizacjami Pozarządowymi w roku 2004 / sprawozdanie w załączeniu/.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Radny P.Przespolewski- podziękował Wójtowi Gminy za zorganizowanie wycieczki dla dzieci ze wsi Zatonie i Marzęcin do Świerkocina, za środki zaoszczędzona na organizacji półkolonii.
Ad.9.
Interpelacji i zapytań radnych nie zgłoszono.
 
Ad.10
Przewodniczący Rady Gminy spytał Wójta czy zostały udzielone odpowiedzi na interpelacje z ostatniej Sesji.
Wójta odpowiedział ,że tak udzielane były na bieżąco, w sprawy które bezpośrednio nie dotyczyły Urzędu, skierowano do odpowiednich instytucji..
Ad.11
1/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że w związku z tym iż zbliża się termin złożenia oświadczeń majątkowych , prosi o zachowanie terminu ich złożenia.
 
2/
Radna Grażnyna Moszkowicz- oświadczyła ,że w pismach wychodzących z Urzędu podaje się nieprawdę. Sprawa dotyczy korespondencji pomiędzy Urzędem ,Wojewodą i pewną starszą Panią z Drzonkowa.
W piśmie do Wojewody z 1999 rpodaje się że grunt od tej Pani nabyto za odszkodowaniem , a to jest nieprawdą , do dnia dzisiejszego sprawa odszkodowania nie jest załatwiona, sprawa dotyczy odszkodowania za drogę. Pan Wójt i Pani Radczyni wiedzą o kogo chodzi, dlatego też oczekuje pomocy.
Ponadto uważa ,że w związku z tym iż Radca Prawny pracuje nie codziennie, uważa że powinien być zatrudniony jeszcze jeden Radca dla potrzeb radnych.
Wójt wyjaśnił ,że co do tej sprawy to uważa, że ze swojej strony uczynił wszystko co było możliwe, proponował zapłatę za grunt, lub zamiennie inny grunt, ale Pani ta nie chce przyjąć rekompensaty , chce natomiast zwrotu swojej działki , o która nawiasem mówiąc „walczy” także sąsiad tej Pani, a zwrot działki jest niemożliwy bo obecnie w tej sprawie toczy się sprawa w sądzie z wniosku sąsiada tej Pani.
Radna G.Moszkowicz - spytała kto podał do Wojewody, że zostało wypłacone odszkodowanie za grunt.
Pani Teresa Migdał, Kierownik Referatu Gospodarki Gruntami wyjaśniła, że Wojewody Lubuski wydał decyzję stwierdzającą nabycie przez Gminę z mocy prawa za odszkodowaniem prawa własności nieruchomości , o numerze ewidencyjnym działki 400/5 o powierzchni 0,0385 ha położonej w Drzonkowie, zajętej pod drogą gminną, będącą dotychczas własnością Pani Heleny Cisek .
Odszkodowanie za nabycie nieruchomości zostanie ustalone przez Skarb Państwa – Starostę Zielonogórskiego, według zasad określonych w ustawie o gospodarce gruntami.
Ponadto oświadczam, że dotychczas nie było ustalone i nie wypłacono żadnego odszkodowania.
Sprawa ta była ostatnio rozstrzygana przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, który uchylił wcześniejszą decyzję, do czasu ostatecznego wyroku w powyższej sprawie Gmina nie może prowadzić nowego postępowania w sprawie nabyciu lub zamiany nieruchomości .
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że Pani ta jest zainteresowana innym gruntem.
Wójt, oświadczył że już dwukrotnie rozmawiał z Pania Cisek , ale na razie nie ma rozstrzygnięcia sprawy.
Pani Radca powiedziała ,że co do pomocy prawnej dla radnych, to w godzinach pracy w Urzędzie może służyć pomocą , natomiast co do przedstawionej sprawy Pani Cisek, to zanim się sformułuje zarzuty wobec gminy, należy temat sprawdzić.
Przewodniczący Rady Gminy ogłosił o godz, 12.50 zamknięcie XXXIV Sesji Rady Gminy Zielona Góra .

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Robert Kubicki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-06-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Robert Kubicki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-06-03 08:41:33
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-06-03 09:21:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-06-03 09:21:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2386 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »