ˆ

Protokół z dnia 28.02.2005r

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Protokół z dnia 28 lutego 2005 roku

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXII /05
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA

z dnia 28 lutego 2005 roku
Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra , odbyły się w świetlicy wiejskiej we wsi Zawada , początek obrad godz. 10.00.

Po występie Przewodniczący Rady Gminy otworzył obrady XXXII Sesji Rady Gminy Zielona Góra , poczym przywitał przybyłych na dzisiejsze obrady : Pana Mariusza Zalewskiego Wójta Gminy Zielona Góra, Pana Ireneusza Bogucewicza- Z-cę Wójta, Panią Elżbietę Łuczak- Kumorek- Skarbnika Gminy,Panią Izabelę Polanowską, Panią Jolantę Grabowska Sekretarza Gminy,Panią Jolantę Jasińską dyrektora PSP w Zawadzie, kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej wraz z wszystkimi paniami pracującymi w bibliotekach, Dyrektora Komunalnego Zakładu Gospodarczego, Panie i Panów sołtysów, Panie i Panów radnych .

Ad.2.
Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 14 radnych na stan 15 radnych.
Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy , oświadczył że porządek obrad w stosunku od podanego w zawiadomieniach będzie się różnił ponieważ zgodnie z wolą komisji będzie wycofany z porządku obrad projekt uchwały w sprawie uchwalenia statutu Komunalnego Zakładu Gospodarczego.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są jeszcze inne propozycje zmiany porządku obrad .
Innych zmian do porządku obrad nie zgłoszono .
Porządek Sesji wraz z poprawką został przyjęty jednogłośnie.
Ad.4
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z zapytaniem do Sekretarza obrad czy ma uwagi do treści protokołu poprzedniej Sesji .
Sekretarz oświadczył, że nie nikt z radnych też nie zgłosił uwag.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił o przegłosowanie przyjęcia protokołu.
Protokół przebiegu obrad został przyjęty przy 1 głosie wstrzymującym się.

Ad.5
Przewodniczący Rady Gminy , powiedział że w okresie od ostatniej Sesji Rady Gminy uczestniczył w kilku takich spotkaniach a były to:
  • w dniu 6 lutego w uroczystości obchodów 68 rocznicy pożycia małżeńskiego we wsi Jeleniów w uroczystości udział wzięli także Wójt, Z-ca Wójta i radny H.Walczak
  • w dniu 13 lutego uczestniczyłem w obchodach 20 lecia pełnienia funkcji  sołtysa przez Panią Ludwinę Budę z Jarogniewic w tej uroczystości także uczestniczyli Wójt, Z-ca Wójta i radny H.Walczak,
  • w dniu 15 lutego odbyło się posiedzenie Prezydium Rady Gminy,
  • w dniu 17 lutego odbyło się spotkanie komitetu obchodów gminnego święta Strażaka w Gminie Zielona Góra,
  • w dniu 17 lutego odbyło się wręczenie stypendiów uczniom szkół gminnych,
  • w dniu 24 i 25 lutego uczestniczyłem w posiedzeniach komisji ,
  • w dniu 25 lutego uczestniczyłem w konkursie recytatorskim zorganizowanym przez PSP w Przylepie,
  • w dniu 26 lutego uczestniczyłem w wyjeździe do Karpacza ,w związku z wnioskiem mieszkańca Drzonkowa dotyczącego budowy miasteczka kowbojskiego w Drzonkowie Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są do niego pytania Pytań nie zgłoszono. Radni przyjęli informację Przewodniczącego.
Ad.6.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Wójta o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał.
Panie Przewodniczący , Wysoka Rado .
Od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało wydanych 5 zarządzeń.
  • z zakresu realizacji uchwały budżetowej z zakresu gospodarki finansowej- wydano 1 zarządzenie które dotyczyło zmiany układu wykonawczego budżetu na rok 2005 ,
  • z zakresu realizacji zadań przysługujących organowi prowadzącemu placówki oświatowe , wydano 1 zarządzenie dotyczące zatwierdzenia aneksu do arkusza organizacyjnego na rok szkoły 2004/2005 dla PSP w Przylepie.
  • z zakresu realizacji uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata – wydano 2 zarządzenia które dotyczyły :
  • jedno w sprawie sporządzenia i ogłoszenia wykazu nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerem działki 307/3 o pow.293 m 2 położonej w Janach, przeznaczonej do sprzedaży w drodze bez przetargowej,
  • drugie w sprawie sprzedaży nieruchomości nie zbudowanej położonej w Janach.
Wydano również zarządzenie w sprawie powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia przetargu na dostawę materiałów biurowych.
Ponadto w okresie tym uczestniczyłem :
  • w dniu 30 stycznia w zebraniu wiejskim w Jeleniowie,
  • w dniu 3 lutego w zebraniu wiejskim w Kiełpinie,
  • w dniu7 lutego w sesji sejmiku wojewódzkiego,
  • w dniu 10 lutego w zebraniu jednostki OSP Jarogniewice,
  • w dniu 11 lutego w zebraniu wiejskim w Nowym Kisielinie,
  • w dniu 12 lutego w zebraniu jednostki OSP Racula,
  • w dniu 13 lutego w zebraniu wiejskim w Jarogniewicach,
  • w dniu 14 lutego uczestniczyłem w naradzie dyrektorów szkół , które odbyło się przy udziale nauczycieli wychowania fizycznego,
  • w dniu 15 lutego spotkałem się z Burmistrzem Czerwieńska, na temat straży gminnej,
  • w tym też dniu odbyło się spotkanie Prezydium Rady,
  • w dniu 16 lutego odbyła się narada dyrektorów,
  • ponadto odbyło się też spotkanie z Panią Prezes Spółki Wodociągi Beatą Jilek,
  • w dniu 17 lutego odbyło się spotkanie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych,
  • w dniu tym nastąpiło też rozdanie stypendiów w Raculi,
  • w dniu 18 lutego odbyły się zebrania wiejskie we wsiach Sucha i Drzonków,
  • w dniu 19 lutego odbyły się zebrania wiejskie we wsiach Zatonie i Barcikowice ,
  • ponadto zebranie OSP Stary Kisielin
  • i rozgrywki w piłce nożnej o „Puchar Wójta” w WOSiR w Drzonkowie,
  • w dniu 20 lutego odbyło się zebranie wiejskie we wsi Ochla,
  • w dniu 21 lutego uczestniczyłem w sesji powiatu,
  • w dniu 24 lutego uczestniczyłem w zebraniu wiejskim w Przylepie,
  • natomiast w dniu 25 lutego w Konkursie Recytatorskim zorganizowanym przez PSP Przylep.
Następnie Wójt powiedział, że dzisiejsze obrady zostały zdominowane przez sprawy bibliotek, a to dlatego że będziemy dziś uczestniczyć w otwarciu filii biblioteki w Krepie oraz czytelni internetowej przy bibliotece w Zawadzie.
Dalej Wójt powiedział , że jest wstępna pozytywna opinia wszystkich
komisji Rady, odnośnie utworzenia Straży Gminnej.
Kolejna informacją jaką przekazał Wójt, była informacja o miejscu tegorocznych dożynek, odbędą się one w Zatoniu, organizatorami będą rady sołeckie Zatonia i Barcikowic.
Wójt poinformował zebranych że na stołach zostały wyłożone informatory, w których podano kalendarz imprez kulturalnych organizowanych przy udziale bibliotek, informator jest jednocześnie zaproszeniem do udziału w imprezach.
Na zakończenie wystąpienia Wójt zapowiedział prezentację raportu Policji w stanie bezpieczeństwa w powiecie.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania do Pana Wójta.
Radna H.Wysocka-skoro jest mowa o bibliotekach, to po raz kolejny już prosi o „wyprowadzenie” biblioteki ze szkoły w Przylepie.
Radna W.Litecka- zwróciła się z prośbą do Wójta, o przedstawienie informacji ze spotkania Wójta z drogowcami na temat „wznowienia” ruchu przez Raculę w kierunku Nowe Soli.
Wójt powiedział ,że na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze żadnych informacji na ten temat , by móc je przekazać dalej, szczególnie z powodu niemożliwości ustalenia „jednego” odcinka drogi, przed skrętem do Raculi
do tego kawałka drogi nikt się nie chce przyznać.
Radna G.Moszkowicz- spytała po co inwestowaliśmy w wykonanie odwodnienia drogi skoro nie ma ona właściciela.
Wójt wyjaśnił ,że odwodnienie wykonaliśmy na wnioski mieszkańców oraz radnych.
Więcej pytań nie zgłoszono.
Radni informację Wójta przyjęli.
Wójt zwrócił się z prośbą do Pani Izabeli Polanowskiej Komendanta III Komisariatu Policji, o przedstawienie raportu zielonogórskiej policji o stanie bezpieczeństwa i porządku w roku 2004.
Pani Izabela Polanowska- omówiła wybrane elementy raportu szczególnie zwracając uwagę na wydarzenia zaistniałe na terenie Gminy Zielona Góra /raport w załączeniu/.
Po jego omówieniu Pani Komendant poprosiła sołtysów o powiadomienie policji o terminach zebrań wiejskich
Radna G.Moszkowicz- zwróciła się z prośbą do radnych o rozważenie możliwości dofinansowania działalności policji.
Pani Komendant powiedziała ,że prawdą jest że policja jest nie doinwestowana, brakuje wszystkiego od krzesła do programów komputerowych.. Policja na dzień dzisiejszy dysponuje jednym komputerem z legalnym oprogramowaniem, dotychczas mieliśmy też prywatne ale zgodnie z rozporządzeniem Min.Spraw Wewnętrznych musieliśmy je zlikwidować. To czego na dziś policji potrzeba , to programy komputerowe i wyposażenie w meble, gdyby byłaby możliwość wsparcia policji była by bardzo wdzięczna za pomoc.
 
Ad.7
Pani Danuta Zabłocka – kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, odczytała sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki I Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2004.
/Sprawozdanie w załączeniu/

Ad.8.
Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej Pani Elżbieta Januszewska, zaprosiła zebranych do otwarcia nowej Filii Biblioteki Publicznej w Krepie, poczym na otwarcie czytelni internetowej przy Publicznej Bibliotece w Zawadzie.
PRZERWA

Ad.9
1/

Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że pierwszy projekt uchwały dotyczy zmiany budżetu gminy na rok 2005.Projekt autorstwa Pani Skarbnik był szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie- Uchwała Nr XXXII/ 186./05.
2/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że następny projekt uchwały
dotyczy upoważnienia Wójta Gminy do ustalania cen i opłat. Projekt uchwały został przygotowany na potrzeby ustalania cen i opłat do wykorzystania głównie przez Zakład Komunalny Projekt uchwały był szczegółowo omówiony na posiedzeniu komisji, niemniej jednak , spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o opinii Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia,
Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie- Uchwała Nr XXXII/ 187/05.
3/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył , że zgodnie z przyjętym
porządkiem obrad kolejny projekt uchwały dotyczy zatwierdzenia taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, Projekt uchwały został przygotowany przez dyrektora KZG, szczegółowo omawiany i analizowany był na posiedzeniach komisji, czy są może pytania do projektu.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że prosiła o sporządzenie zestawienia ile wody jest pobiera przez nasze jednostki Straży Pożarnej, oraz szkoły, prosi aby takie zestawienie sporządzić za rok 2003, 2004 i I kwartał 2005 roku Dyrektor Klim zobowiązał się do przygotowania zestawienia na I sesję po upływie I kwartału.
Radna H.Wysocka- spytała jak wygląda sprawa windykacji za zużycie wody, słyszała że są osoby nie płacące za wodę nawet po kilka miesięcy.
Dyrektor na wstępie powiedział ,że była w Zakładzie zatrudniona osoba na windykacji, ale nadużyła zaufania i już nie pracuje, windykacją zajmuje się teraz kancelaria prawna., która znakomicie wywiązuje się obowiązków.
Innych pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o opinię Przewodniczących Komisji. Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie wstrzymującym się/G. Moszkowicz/ i 1 przeciwnym / E. Jaworska/ - Uchwała Nr XXXII/ 188./05.
4/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył , że wg przyjętego porządku następny projekt uchwały dotyczy ustalenia dopłat do ceny 1 m3 wody i ścieków na terenie Gminy Zielona Góra .Projekt tej uchwały jest ściśle związany z poprzednią, podobnie jak poprzedni uzyskał pozytywną opinię komisji, czy są może pytania.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że w ostatnim okresie zauważalny jest spadek zużycia wody przez mieszkańców, sądzi że wpływ na to ma cena wody, dlatego też jest za tym aby ceny wody nie podwyższać , zwłaszcza z uwagi na fakt że w roku ubiegłym podwyżka wynosiła ok.6%, odbyło się to bez zgody Rady. Dlatego też aby nie zachwiać budżetu na ten rok proponuje podwyższyć cenę zrzutu 1 m3 ścieków , a nie podwyższać ceny wody, społecznie będzie to odebrane lepiej niż podwyższenie ceny wody.
Zgłasza wniosek aby cenę wody ustalić na 2,31 zł a cenę zrzutu ścieków podwyższyć do 2,51 zł.
Dyrektor Leszek Klim , wyjaśnił że cenę wody oraz za zrzut ścieków już została ustalona w poprzedniej uchwale , teraz możemy jedynie dyskutować nad wysokością dopłaty, ale osobiście prosi o podjęcie uchwały, gdyż dopłata z budżetu do ceny wody i ścieków pozwoli na realizację przyjętego harmonogramu modernizacji sieci wodociągowych.
Radna G.Moszkowicz- dodała ,że cena jest ustalona , ale dopłata może być ale nie musi, jednocześnie radna poprosiła o dołączanie do projektów uchwał ustaw.
Radna H.Wysocka- powiedziała że po przeprowadzonej kontroli Zakładu
Komunalnego, stwierdza że jest on nie doinwestowany, dlatego proponuje, o pozostawienie dotacji na dotychczasowym poziomie.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 2 głosach wstrzymujących się / G.Moszkowicz , W.Litecka// i 1 przeciwnym /E.Jaworska/ - Uchwała Nr XXXII/ 189 /04.
5/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył ,że kolejny projekt uchwały dotyczy ustalenia wysokości dotacji przedmiotowych .Projekt tej uchwały także był omawiany na wszystkich komisjach i uzyskał ich pozytywną opinię.
Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są może pytania do projektu.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że skoro uchwaliliśmy dopłaty, to po co jeszcze uchwalamy dotacje przedmiotowe.
Pani Skarbnik wyjaśniła ,że dopłaty dotyczą jedynie wody i ścieków, natomiast dotacje przedmiotowe dodatkowo dotyczą utrzymania przystanków i cmentarzy komunalnych.
Innych pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie przy 1 głosie
przeciwnym .
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił o przegłosowanie projektu. Uchwała została podjęta przy 1 głosie przeciwnym /E.Jaworska/ -Uchwała Nr XXXII/ 190 /0
6/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył , że następny projekt uchwały  zgodnie z przyjętą poprawką dotyczy ustanowienia tytułu „Honorowy Obywatel Gminy Zielona Góra” oraz określenia zasad i trybu nadawania tytułu. Projekt uchwały był szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji, w związku z tym że zgłoszono kilka wniosków, musimy je przegłosować , dlatego też poprosi o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna propozycja była taka aby w § 3 w pkt.1 wpisać liczbę 5 radnych uprawnionych do zgłoszenia kandydata do nadania tytułu honorowego obywatela Gminy.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie proponując : w § 3 pkt.1 wpisać 3 radnych, w § 3 pkt.4 „co najmniej 2 instytucje.
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie. przy 1 głosie przeciwnym, z propozycją wpisania grupy 3 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy, zaproponował również zmianę zapisu w § 6 pkt 2, poprzez wykreślenie słów „we wszystkich” pozostawienie zapisu „w sesjach”
Poprawka została podjęta jednogłośnie.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy, zaproponował dopisanie w § 4 pkt.1 po słowie Przewodniczący „ Rady”.
Poprawka została przyjęta jednogłośnie.
Dalej Przewodniczący Rady Gminy zaproponowała przegłosowanie § 3 pkt 4 tj. uzupełnienie go o zapis „co najmniej „ przed słowami instytucje.
Poprawka przyjęta przy 1 głosie wstrzymującym się.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy, zaproponował głosowanie nad ilością grupy radnych , która będzie mogła złożyć wniosek o nadanie tytułu.
  • za grupą 10 radnych , głosowało 6 osób,
  • za grupą 5 radnych, głosowało 5 osób,
  • za grupą 3 radnych, głosowały 3 osoby.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że w związku z tym że  żaden wniosek nie otrzymał większości głosów, przegłosujemy dwie propozycje, czyli na grupę 10 i 5 radnych.
Za grupą 10 radnych głosowało 6 osób, za grupą 5 - 8 osób.
Przewodniczący poinformował , że w uchwale zostanie wpisana liczba 5.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 2 głosach wstrzymujących się / H.Wysocka i J.Śnieżko/ - Uchwała Nr XXXII/ 191 /05.

7/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył , że następny projekt uchwały dotyczy realizacji zadań i kompetencji przysługujących organowi prowadzącemu placówki oświatowe na terenie Gminy Zielona Góra.
Projekt uchwały został przygotowany przez Z-cę Wójta .Projekt szczegółowo był omówiony na wszystkich posiedzeniach komisji .
Niemniej jednak Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania Radna G.Moszkowicz- powiedziała że zapoznała się wyrokiem WSA, i stwierdziła że Sąd utrzymał stanowisko Wojewody, spytała kto
będzie ponosił skutki finansowe naszych błędów , czy przed podjęcie dzisiaj uchwały nie powinniśmy jej treści skonsultować ze służbami Wojewody by ponownie się nie ośmieszyć.
Radna Prawny wyjaśniła ,że podtrzymuje swoje stanowisko, Sąd nie zabronił nam podjęcia uchwały , uznał jedynie że użyto w niej niewłaściwych sformułowań , nie da również gwarancji że ta uchwała jak i poprzednia nie zostanie ponownie uchylona.
Radna G.Moszkowicz- oświadczyła że w wyroku sądowym wyraźnie napisano, że nasza skarga zostaje oddalona.z-CA Wójta, powiedział że był na rozprawie sądowej, i w uzasadnieniu wyraźnie podano że uchwala zawiera nie logiczne sformułowania, jednocześnie sugerując ich zmianę.
Radny J.Śnieżko- zgłosił wniosek aby Radca Prawny uczestniczył we  wszystkich posiedzeniach komisji.
Radna G.Moszkowicz- oświadczyła ,że ustawodawca określił zadania Rady i Wójta, więc scedowanie niektórych zadań na Wójta, to odbieranie kompetencji Radzie.
Z-ca Wójta wyjaśnił ,że przekazanie komuś kompetencji wcale nie oznacza, że odbieramy je sobie.
Wójt dodał, że pytał „innych” Wójtów jak rozwiązali problem, ale otrzymał jedna odpowiedź „ czy ty nie masz innych problemów, że zajmujesz się takimi sprawami”. Nasza uchwała ma jedynie usprawnić działania związane z nie doskonałością karty nauczyciela i ustawy o systemie oświaty.
Radna E.Jaworska- spytała czy nie było by prościej by ponownie spotkać
się na komisjach i sprawy ponownie przedyskutować.
Radca Prawny , dodała że nie ma zamiaru przekonywać radnych do podjęcia uchwały , radni postąpią tak jak uważają. Radna G.Moszkowicz- powiedziała że wyrok Sądu otrzymała dopiero na posiedzeniu komisji, prosi aby takie materiały komisje otrzymywały wcześniej, że wyrok wpłynął wiedzieliśmy już na ostatniej sesji.
Przewodniczący Rady Gminy, wyjaśnił że wszystkie materiały dostępne są w biurze rady, kserowanie ustaw i innych dokumentów jest zbyt drogie.
Więcej pytań nie zgłoszono, dlatego Przewodniczący Rady Gminy poprosi o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczyła ,że komisja nie wydała opinii 2 głosy były za 2 przeciw. Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,
Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie, popiera prośbę by radca uczestniczył w posiedzeniach komisji.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie Projekt uchwały.
Uchwała została podjęta przy 2 głosach przeciwnych /E.Jaworska, G.Moszkowicz/ - Uchwała Nr XXXII/ 192 /05.
8/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył , że ostatni projekt uchwały dotyczy przyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej. Projekt jak i poprzednie był omawiany na komisjach.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania. Pytań nie zgłoszono, dlatego też poprosi o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie Projekt uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie- Uchwała Nr XXXII/ 193 /05
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że w związku z wyczerpaniem pkt.9, dotyczącego podjęcia uchwal ,przystępujemy do interpelacji i zapytań radnych, z powodu chłodu proponuje połączenie pkt.10,11 i 12.
Radna R.Jantarska –oświadczyła że podczas posiedzenia komisji zgłoszono dwa wnioski, zostaną one na piśmie przekazane Przewodniczącemu Rady Gminy.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że chciałaby zapoznać się z treścią  odpowiedzi na odwołanie złożone w związku z nie przyznaniem nam środków na budowę kolektora w Drzonkowie.
Radna W.Litecka – spytała czy oprócz szkoły w Drzonkowie są inne szkoły integracyjne. Czy autobus w Przylepie jest przystosowany do przewozu dzieci niepełnosprawnych, jeżeli jest przystosowany ile
uczniów z niego korzysta Wójt wyjaśnił że szkoła integracyjna to szkoła gdzie uczą się dzieci w różnym stopniu niepełnosprawności, nie koniecznie są to dzieci na wózkach, do przewozu dzieci na wózkach służy „gimbus” z Drzonkowa , gdyby była by taka konieczność autobus z Przylepu może być dostosowany.
Przewodniczący Rady Gminy, odczytał pisma jakie wpłynęły do Rady Gminy, dotyczą one:
  • usunięcia błota pośniegowego na ulicy Św. Floriana w Starym Kisielinie
    /wniosek mieszkańców/,
  • pismo Rady Miasta Płock- zawierające apel o jednorazowe opodatkowanie się na rzecz pomocy ofiarom tsunami w Azji,
  • pismo Wójta Gminy Świdnicy zawierające apel do Wójta Gminy Dąbie, o nie wyrażenie zgody na hodowlę norek amerykańskich .
  • pismo Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu zawierające skargę Państwa Nogły z Raculi . zaskarżających uchwałę Nr XXI/35/92 w sprawie warunków partycypacji w kosztach wykonania urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę wsi położonych na terenie gminy Zielona Góra, z prośba o udzielenie odpowiedzi na skargę i przesłanie akt sprawy wraz z orginałem skargi.
    Przewodniczący Rady Gminy ogłosił o godz, 13 45 zamknięcie XXXII Sesji Rady Gminy Zielona Góra .

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-11 20:38:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-11 20:38:58
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-04-11 20:38:58
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2230 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »