ˆ

Protokół z dnia 14.12.2004r

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Protokół z dnia 14.12.2004r

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXIX /04
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 14 grudnia 2004 roku

Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra , odbyły się w sali obrad Urzędu Gminy Zielona Góra, początek obrad godz. 10.00.

Otwieram kolejna XXIX sesje rady Gminy Zielona Góra , serdecznie witam przybyłych na dzisiejsze obrady: Wójta wraz z całym kierownictwem Urzędu Gminy, Pana Komendanta III komisariatu Policji Marka Budę, Pana Czesława Fiedorowicza Prezesa konwentu Euroregionu Szprewa- Nysa – Bóbr, Pana Mariusza Rosika leśniczego Leśnictwa Stary Kisielin, radnych Rady Powiatu Panią Jadwigę Oziemkowską i Pana Krzysztofa Sroczyńskiego, Panie i Panów dyrektorów szkół gimnazjalnych podstawowych i dyrektor Gminnego Przedszkola Publicznego , dyrektora Komunalnego Zakładu Gospodarczego, kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej Panie i Panów sołtysów , Panie i Panów radnych oraz przybyłych mieszkańców Gminy.

Ad.2.
Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 15 radnych na stan 15 radnych.

Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy , oświadczył że porządek obrad w stosunku od podanego w zawiadomieniach nie różni się, niemniej jednak spytał czy są propozycje zmiany porządku obrad.
Zmian do porządku obrad nie zgłoszono .

Ad.4
Przewodniczący Rady Gminy, zwrócił się z zapytaniem do Sekretarza obrad czy ma uwagi do treści protokołu poprzedniej Sesji .
Sekretarz obrad odpowiedział ,że nie ma uwag, uwag nie zgłosił również nikt z radnych.
Przewodniczący Rady Gminy ,poprosił o przegłosowanie przyjęcia protokołu.
Protokół przebiegu obrad został przyjęty przy 2 głosie wstrzymujących się /R.W.Litecka i G.Moszkowicz/.


Ad.5

Tradycyjnie składam sprawozdanie ze swojego działania w okresie międzysesyjnym , tym razem chcę zapoznać Rade i zaproszonych gości o pracy i działaniu całej Rady.
I tak w okresie międzysesyjnym od 6 listopada do 14 grudnia br Radni, Komisje stałe i Przewodniczący Rady podejmowaliśmy odpowiednie działania na rzecz Rady, Gminy i jej mieszkańców.
W tym okresie komisje oprócz stałego obowiązku zaopiniowania projektów uchwał na dzisiejszą sesje podejmowały i inne tematy – Komisja Rewizyjna zbierała się dwukrotnie podczas jednego z nich przeprowadziła kontrole tematyczną w Komunalnym Zakładzie Gospodarczym w Zawadzie.
Komisja oświaty zbierała się dwukrotnie , gdzie uczestniczyła miedzy innymi w uzgodnieniu regulaminu wynagradzania nauczycieli, wspólnie ze związkami zawodowymi pracowników oświaty. W okresie tym komisja oświaty spotkała się również z komisją edukacji Rady Miasta.
O szczegółach spotkań w razie pytań , opowie Przewodnicząca Komisji.
Ja osobiście uczestniczyłem w spotkaniach pełnomocników Gminy i Miasta dwukrotnie tj. 8 i 25 listopada br., głównym tematem spotkania w dniu 25 listopada był artykuł jaki ukazał się w Gazecie Lubuskiej na temat połączenia Miasta i Gminy, efektem tego spotkania było wydane wspólne o świadczenie które ukazało się również w Gazecie Lubuskiej , nie było one pełne , niemniej jednak się ukazało.
11 listopada br jest to Narodowe Święto Niepodległości, jest to tradycją że Rada Sołecka Raculi , organizuje uroczystą oprawę tego dnia, tj. odprawiona Msza Św. za ojczyznę, akademia z okolicznościowym referatem i występy słowno- muzyczne młodzieży szkolnej z Drzonkowa, oraz rozmowy prze herbacie i ciastkach. W tym miejscu ubolewam nad małą aktywnością naszych pań i panów radnych.
23 listopada odbyło się posiedzenie Prezydium i Przewodniczących komisji gdzie omawiany był projekt statutu rad sołeckich .
W dniu 25 listopada uczestniczyłem w naradzie sołtysów, gdzie głównym tematem był sposób przeprowadzenia konsultacji nad statutem sołectw .
W dniu 29 listopada uczestniczyłem w sesji Rady Powiatu.
W dniu 30 listopada uczestniczyłem w posiedzeniu Komisji budżetu , podczas którego omówiono budżet gminy na rok 2005.
W dniu 3 grudnia br odbyło się kolejne posiedzenie prezydium Rady, gdzie głównym tematem było przygotowanie materiału na dzisiejszą sesję.
W dniu 8 bm uczestniczyłem również w posiedzeniu komisji budżetu, podczas których omówiono dzisiejsze projekty uchwał.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są do niego pytania.
Radna Wanda Litecka – spytała czy nadal obowiązuje udzielanie odpowiedzi wg kpa, ponieważ 4 listopada złożyła do Przewodniczącego Rady pismo i nadal nie ma na niego odpowiedzi.
Radna dodała, że w przypadku dalszej zwłoki i nie udzieleniu odpowiedzi zmuszona będzie uzasadnienia ,że ma rację szukać gdzie indziej.
Na jedna sesję było ,za krótko , mamy kolejna sesje i odpowiedzi nadal nie ma.
Innych pytań nie zgłoszono.

Ad.6.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Wójta o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał.
Panie Przewodniczący!! Wysoka Rado!
Od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało wydanych 8 zarządzeń.
W ramach realizacji uchwały budżetowej z zakresu gospodarki finansowej- wydano 3 zarządzenia dotyczące :
dwa w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu na rok 2004, jedno w sprawie zmiany planu dochodów i wydatków w budżecie gminy na rok 2004 związanych z wprowadzonymi zmianami dotacji celowych z budżetu państwa.
W ramach zadań przysługujących organowi prowadzącemu placówki oświatowe , wydano 3 zarządzenia, dwa dotyczyły zatwierdzenia aneksów do arkuszy organizacyjnych na rok szkoły 2004/2005, aneksy złożyły PSP Drzonków i PSP Przylepie, oraz ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, max kwoty dofinansowania opłat za kształcenie oraz specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane.
Z zakresu Infrastruktury Technicznej związanej z realizacja przyjętego budżetu wydane zostało jedno zarządzenia dotyczące – powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne na świadczenie usług w zakresie sporządzenia decyzji o lokalizacji celu publicznego .
Wydano również zarządzenie dotyczące przeprowadzenia konsultacji nad projektem statutu sołectwa.
Ponadto w okresie międzysesyjnym uczestniczyłem w:
  • w dniu 9 listopada br w spotkaniu z Panią Prezes ZW i K , w dniu tym odbyło się również spotkanie z Burmistrzem Kożuchowa,
  • w dniu 10 listopada br – uczestniczyłem w Święcie Niepodległości
    w PSP w Przylepie,
  • w dniu 11 listopada uczestniczyłem w akademii zorganizowanej przez Radę Sołecką wsi Racula z okazji Święta Niepodległości,
  • w dniu 13 listopada br. uczestniczyłem w obchodach jubileuszu 60 –lecia
    pożycia małżeńskiego Państwa Wiśniewskich z Przylepu,
  • w dniu 22 listopada uczestniczyłem w Sesji Sejmiku Wojewódzkiego,
  • w dniu 25 listopada br odbyła się narada sołtysów ,która głównie poświęcona była omówieniu trybu przeprowadzenia konsultacji nad projektem statutu sołectwa,
  • w dniu 28 listopada odbyło się spotkanie z seniorami- mieszkańcami Ochli,
  • w dniu 29 listopada uczestniczyłem w Sesji Rady Powiatu,
  • w dniu 30 listopada odbyło się posiedzenie Komisji Oświaty, podczas której uzgodniono zapisy regulaminu wynagradzania nauczycieli ze związkami zawodowymi pracowników oświaty,
  • w dniu 5 grudnia uczestniczyłem w koncercie zorganizowanym przez Filharmonię Zielonogórską laureatów konkursów uczniów szkół muzycznych,
  • w dniu 6 grudnia odbyło się w świetlicy w Nowym Kisielinie spotkanie świąteczne,
    w dniu tym w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się też podsumowanie lubuskich dokonań sportu ,
  • w dniu 9 grudnia odbyło się szkolenie w RIO,
  • w dniu 8 i 10 grudnia uczestniczyłem się posiedzeniach komisji,
  • w dniu 10 grudnia uczestniczyłem w otwarciu wystawy poświęconej 100 –leciu energii elektrycznej,
  • w dniu 12 grudnia wziąłem udział w wystawie gołębi i drobi ozdobnego w Drzonkowie.
Po przedstawieniu sprawozdania Wójt Gminy odczytał pismo skierowane do Pani Izabeli Polanowskiej, za podjętą inicjatywę organizacji tzw. niedziel, poczym na ręce Z-cy Komendanta przekazał podziękowanie.
Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są pytania do Pana Wójta.
Radna G.Moszkowicz- spytała czy przyszła już z WSA, informacja na temat zaskarżonego rozstrzygnięcia nadzorczego.
Radna W. Litecka - powiedziała, że w nawiązaniu do otrzymanej odpowiedzi na interpelację Komisji Praworządności, chciała by spytać, czy ktoś z urzędników był na szkoleniu w RIO , które prowadził Pan sędzia Mirosław Gdesz.
Przewodniczący Rady Gminy ,odpowiedział ,że nie potrafi odpowiedzieć czy ktoś z urzędników był na szkoleniu, a jaki był temat szkolenia .
Radna Litecka- powiedziała że gospodarka nieruchomościami.
Jednocześnie radna powiedziała, że w interpelacji proszono o opinię prawną na wątpliwości komisji a Pani radca nawet pod pismem się nie podpisała.
Więcej pytań nie zgłoszono.
Radni informację Wójta przyjęli.
Ad.7
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Czesława Fiedorowicza, Prezesa Konwentu Euroregionu Szprewa- Nysa – Bóbr o złożenie informacji o działalności Euroregionu.
Na wstępie Pan Czesław Fiedorowicz- powiedział że po 11 latach funkcjonowania stowarzyszenia, Euroregion wchodzi w nowy etap działalności zgodnie ze standartami europejskimi .
Ostatnie działania Euroregionu skupiają się na rozwiązaniu problemu komunikacji pomiędzy Pocztamem a Zielona Góra, do Pocztamu można na dzisiaj dojechac aż przy 3 przesiadkach. W tej sprawie zostały skierowan pisma do Marszałka Województwa oraz zarządu Brandemburgi.
Euroregion zamierza też kontynuować tradycję organizacji tzw. targów ogrodniczych , połączonych z konkursami miedzy landowym, chcielibyśmy aby w konkursach tych uczestniczyli także mieszkańcy z naszej strony Odry.
Następnie Prezes Konwentu przedstawił, kwoty jakie zostały wykorzystane przez Euroregion w ramach funduszy PHARE.
Informacyjnie Pan Fiedorowicz powiedział, że w ramach współpracy Gminy z Euroregionem zorganizowano 35 projekty na łączną kwotę 249.623 euro i 89 centów.
Gmina Zielona Góra na tle gmin wiejskich wypada dobrze, ma najwięcej realizowanych zadań prze współpracy Euroregionu.
Ponadto Euroregion jako jedyny w Polsce jest realizatorem programu młodzież. Program ten skierowany jest na realizację zadań osób w przedziale wiekowym od 16-25 lat, program ten daje dużą swobodę dla potencjalnych beneficjentów, mogą to być grupy np. graficiarzy itp. szczególnie dla zamieszkałych na terenach wiejskich i z małych miejscowości , można też program realizować we współpracy np. kilku gmin, na ten program zabezpieczono aż 6 mln Euro.
Na uwagę załuguje również pomysł tworzenia winnic, ostatnio taka powstała niedaleko Gublina, a została założona przez „trzech emerytów” i funkcjonuje bardzo dobrze, na jej założenie założyciele otrzymali środki w ramach prohramu.
Przewodniczący Rady Gminy spytał , czy są pytania.
Radny P.Przespolewski – powiedział że pod koniec lat 90 zrodził się pomysł utworzenia w Zatoniu „dom wymiany młodzieży polsko- niemieckiej”, zostało nawet podpisane wtej sprawie porozumienia na mocy którego na adaptację budynku miała być przeznaczona kwota 50 tys Euro , otrzymaliśmy jedynie 50 tys zł , z czego wykonano częściowy remont w środku budynku i zakupiono część mebli, czy wobec tego Euroregion zamierza kontynuować to zadanie.
Pan Czesław Fiedorowicz - powiedział, że dość często bywa w Zatoniu głównie za sprawą Państwa Orwińskich producentów wierzby energetycznej. Co do budynku to w ostatnich czasach był w Zatoniu i wraz z Panem Z-cą Wójta, i uważa że pomysł wykorzystania budynku  jako centrum szkolenia związanego z energią odnawialną .Proponuje zorganizowanie spotkania by zastanowić się nad dalszym losem budynku.
Wójt Gminy oświadczył, że funkcjonowanie Euroregionu jest bardzo ważne , popiera inicjatywę tworzenia winnic, które niewątpliwie wpłynęły by na poprawę atrakcyjności turystycznej naszej Gminy.
Co do programu „młodzież”, to mamy zrzeszone grupy młodych ludzi np. przy OSP , czy klubach sportowych, lub zespołach Caritas.
Dlatego uważa, że zorganizowanie spotkania z tymi ludźmi jest bardzo potrzebne.
Pan Fiedorowicz- zaproponował aby spotkanie odbyło się w terminie „poferyjnym”.
Przewodniczący Rady Gminy , podziękował Panu Fiedorowiczowi za przybycie i złożenie informacji.
PRZERWA
Ad.8
1/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył , że zgodnie z przyjętym porządkiem obrad pierwszy projekt uchwały dotyczy uchwalenia budżetu gminy na 2005 rok, o wprowadzenie Przewodniczący Rady Gminy poprosił Panią Skarbnik.
Na wstępie Pani Skarbnik powiedziała że zgodnie z ustawa projekt budżetu został przekazany radnym i Regionalnej Izbie Obrachunkowej do dnia 15 listopada, projekt budżetu został również zaopiniowany przez komisje stałe Rady Gminy .Budżet Gminy na rok 2005 po stronie dochodów wynosił będzie 30.427.297 zł, po stronie wydatków 35.365.551 zł, deficyt budżetowy w kwocie 4.938.254 zł zostanie pokryty z kredytu bankowego.
Następnie Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy o odczytanie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Wójt Gminy odczytał uchwałę Nr 571/04 Składu Orzekającego RIO, zawierającą pozytywna opinię o budżecie Gminy na 2005 rok/ uchwała w załączeniu/.
Wójt Gminy dodał ,że jeżeli nasz budżet przekroczy kwotę 35 mln zł, niezbędny będzie niezależny audyt.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R. Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała, że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka - Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z zapytaniem do Wójta, , czy zgłoszone były wnioski do budżetu.
Wójt odpowiedział ,że nie , projekt budżetu jest identyczny jak przedłożony w miesiącu listopadzie.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie uchwały.
Uchwała została podjęta przy 13 głosach za i 2 wstrzymujących się-Uchwała Nr XXIX/156/04.
Radny M. Jargas - wyjaśnił, że wstrzymał się od głosowania dlatego że już kilkakrotnie proponował aby inwestycje zwłaszcza wodociągowe były realizowane za pośrednictwem Zakładu Komunalnego, w ten sposób zaoszczędzone były by środki z tytułu zwrotu podatku VAT, wg wstępnych wyliczeń Gmina nie korzystając z tej możliwości straciła ok. 1,5 mln zł.
Kolejna niezrozumiała sprawa to koszt budowy sal gimnastycznych, czy spowodowany jest tak drastyczny wzrost kosztu budowy sali gimnastycznej w Drzonkowie w stosunku do kosztu budowy sali w Przylepie , różnica 2,5 mln zł nie może być spowodowana jedynie wzrostem cen materiałów i podatku VAT.
Kolejna sprawa , związana jest z nierównym podziałem wydatków na poszczególne wsie, zwłaszcza gdy pod uwagę nie weźmiemy wydatków związanych z budowa kanalizacji , dotyczy to np. Przylepu.
Radna G.Moszkowicz- stwierdziła, że podobnie liczyła w ubiegłym roku na Drzonków było zaplanowanych wówczas 500 tys ale do końca br zrealizowano zaledwie zadania za 200 tys.

2/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył , że wg przyjętego porządku następny projekt uchwały dotyczy zmiany budżetu gminy na 2004 rok Pani Skarbnik powiedziała, że projekt szczegółowo omówiony był na wszystkich posiedzeniach, zmiana budżetu spowodowana jest urealnieniem dochodów, projekt uzyskał pozytywną opinię komisji, dlatego też przed wysłuchaniem uzasadnienia prosi o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna .
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie Projekt uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie Uchwała Nr XXIX/ 157 /04.
Wójt Gminy podziękował za przyjęcie budżetu na 2005 rok, uważa że zadania w nim ujęte będą realizowane, nie zgadza się ze stanowiskiem radnego M.Jargasa- że podział wydatków na poszczególne wsie jest niewłaściwy wydatki na budowę kanalizacji i budowy sal gimnastycznych są ujęte w tych samych wydatkach co inne drobne wzięte z tej samej kasy gminnej.

3/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył ,że następny projekt uchwały dotyczy opinii na temat utworzenia i prowadzenia ośrodka rehabilitacyjnego dla zwierząt dziko żyjących prawnie chronionych w Starym Kisielinie, o wprowadzenie Przewodniczący poprosił Pana Rosika.
Pan Mariusz Rosika - prowadzący ośrodek, na wstępie powiedział że dotychczas ustawa o ochronie środowiska, nie wymagała opinii Rady Gminy co do prowadzenia ośrodka , w związku ze zmiana tej ustawy w miesiącu maju opinia taka jest niezbędna do otrzymania zezwolenia na prowadzenie ośrodka, obecne zezwolenie kończy się ostatniego grudnia br. Ośrodek w całości finansowany jest przez Lubuski Urząd Wojewódzki.
Rocznie w Ośrodku przebywa średnio 200 zwierząt, ostatnio były nawet orły bieliki. Ośrodek na terenie Starego Kisielina działa już 10 lat .
Wójt dodał ,że ośrodek należy zaliczyć do atrakcji turystycznych naszej Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały poczym spytał czy są może pytania do projektu.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył, że opinia komisji jest pozytywna .
Radna R. Jantarska – Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,  Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W. Litecka - Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej, Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła, że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił o przegłosowanie projektu. Uchwała została podjęta jednogłośnie– Uchwała Nr XXIX/ 158/04.

4/

Przewodniczący Rady Gminy powiedział ,kontynuując przyjęty porządek obrad, dwa kolejne dotyczą spraw związanych z działalnością Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, pierwszy projekt dotyczy szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze ,trybu opłat oraz zasad zwrotu wydatków za usługi opiekuńcze, projekt tej uchwały był szczegółowo omawiany na posiedzeniach komisji gdzie uzyskał opinie pozytywną .
Przewodniczący Rady Gminy , poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G. Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R. Jantarska – Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała, że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W. Litecka - Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej, Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie– Uchwała Nr XXIX/159 /04.
 
5/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że następny projekt, dotyczy zasad zwrotu wydatków na pokrycie kosztów pogrzebu, projekt tej uchwały był również szczegółowo omawiany na posiedzeniach komisji gdzie uzyskał opinie pozytywną.
Przewodniczący Rady Gminy , poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G. Moszkowicz  - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył, że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R. Jantarska – Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej, Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie– Uchwała Nr XXIX/160 /04.
PRZERWA
Pan Zbigniew Majewski - mieszkaniec wsi Drzonków, zwrócił się z prośbą do radnych o wysłuchanie go.
Na wstępie Pan Majewski - powiedział że ma propozycję aby na „odłogach” położonych w okolicy wsi Drzonków utworzyć „miasteczko kowbojskie”. czyli tzw. dziki zachód. Podobny obiekt działa w okolicach Jeleniej Góry i jest wielka atrakcja zwłaszcza dla turystów.
Dlatego też zwraca się z prośbą do radnych o powołanie 2-3 osobowego zespołu, który zajął by się koncepcją powstania „miasteczka”.
Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił że przed powołaniem zespołu musielibyśmy znać koszty jakie byłyby niezbędne do powstania „miasteczka” oraz kto finansował jego ewentualną działalność.
Pan Majewski – odpowiedział, że na działalność „miasteczka” można by się starać o środki zewnętrzne.
Pan Mariusz Rosik – spytał Pana Majewskiego czy chciałby prywatnie założyć takie „miasteczko”.
Pan Majewski - odpowiedział, że w życiu nic prywatnie nie robił, uważa że takie przedsięwzięcie powinna poprowadzić gmina.
Wójt powiedział, że był w takim „miasteczku” w Karpaczu jest to niewątpliwe atrakcja turystyczna, ale urządzenie „miasteczka” to pewne wydatki ,których dziś nie mamy zaplanowane.
Przewodniczący Rady Gminy- oświadczył że propozycje Pana Majewskiego przyjmiemy jako informację.


6/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział ,kontynuując przyjęty porządek obrad, kolejne dwa projekty dotyczą również Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ,pierwszy z nich dotyczy ustalenia najniższego wynagrodzenia GOPS . Projekt uchwały był przez Panią Kierownik GOPS omówiony na posiedzeniach komisji niemniej Przewodniczący spytał czy są pytania. Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy , poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G. Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R. Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W. Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie– Uchwała Nr XXIX/161 /04.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że na sali obrad obecnych jest 13 radnych, radny J. Śnieżko opuścił obrady z powodu ważnych spraw służbowych, a radny M.Soppa jest chwilowo nieobecny.
7/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że drugi projekt uchwały dotyczy wartości jednego punktu dla potrzeb ustalenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej .Projekt podobnie jak poprzednia uchwała był omówiony na posiedzeniach komisji.
Następnie Przewodniczący poprosił o opinię Przewodniczących Komisji.
Radna G. Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R. Jantarska – Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,
Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała, że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy spytał, czy są pytania, pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie– Uchwała Nr XXIX/162 /04.
8/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że następny projekt uchwały dotyczy przystąpienia Gminy Zielona Góra do Spółki „Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
Podobnie jak poprzednie uchwały ten był również szczegółowo omówiony na wszystkich posiedzeniach komisji.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G. Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R. Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała, że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W. Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej, Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy są pytania do Pani Kierownik.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta 12 głosami przy 1 wstrzymującym się /E.Jaworska/ radny M.Soppa wrócił na salę obrad– Uchwała Nr XXIX/163/04.

9/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że następny projekt uchwały dotyczy zmiany Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej z/s w Zawadzie.
Projekt uchwały tak jak i dotychczasowe był omawiany na posiedzeniach komisji, gdzie uzyskał pozytywną opinię.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania do Pani Kierownik
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy , poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G. Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R. Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała, że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W. Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej, Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłosnie – Uchwała Nr XXIX/ 164 /04.
10/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział , że 8 kolejnych projektów uchwały dotyczy zmian uchwał w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu dla potrzeb ustalenia miesięcznych stawek wynagrodzenia pracowników nie będących nauczycielami zatrudnionymi w Publicznych Szkołach Podstawowych, Gimnazjach i Gminnym Przedszkolu. W związku z tym że treść uchwał jest taka sama dla wszystkich placówek , proponuje aby opinia komisji była odczytana jednorazowo dla wszystkich placówek, natomiast głosować będziemy oddzielnie każda uchwałę.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna Grażyna Moszkowicz – Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna dla PSP w Drzonkowie, Ochli, Starym Kisielinie, Przylepie i Zawadzie oraz
dla PG w Drzonkowie i Przylepie oraz GPP w Przylepie.
Radna R. Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała, że komisja projekty uchwał zaopiniowała pozytywnie dla PSP w Drzonkowie, Ochli, Starym Kisielinie, Przylepie i Zawadzie oraz dla PG w Drzonkowie i Przylepie oraz GPP w Przylepie.
Radna W. Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie dla PSP w Drzonkowie, Ochli, Starym Kisielinie, Przylepie i Zawadzie oraz dla PG w Drzonkowie i Przylepie oraz GPP w Przylepie.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie projektu dotyczącego PSP w Drzonkowie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie – Uchwała Nr XXIX/165 /04.
 
11/
Dla PSP w Ochli – uchwała została podjęta jednogłośnie – uchwała Nr XXIX/166/04.

12/
Dla PSP w Starym Kisielinie – uchwała została podjęta jednogłośnie-uchwała Nr XXIX/167/04



13/

Dla PSP w Przylepie –uchwała została podjęta jednogłośnie – uchwała Nr XXIX/168/04.

14/
Dla PSP w Zawadzie- uchwała została podjęta jednogłośnie -uchwała Nr XXIX/169/04.

15/
Dla PG w Drzonkowie- uchwała została podjęta jednogłośnie – uchwała Nr XXIX/170/04.

16/
Dla PG w Przylepie –uchwała została podjęta jednogłośnie – uchwała Nr XXIX/171/04.

17/
Dla GPP z/s w Przylepie- uchwała została podjęta jednogłośnie – uchwała Nr XXIX/172/04.

18/
Przewodniczący Rady oświadczył ,że trzy ostatnie projekty uchwał dotyczą również oświaty, pierwszy z nich dotyczy tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli, projekt tej uchwały był szczegółowo omówiony na komisjach.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G. Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, powiedziała ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R. Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,
Rolnictwa i Ochrony Środowiska – powiedziała, że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W. Litecka - Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie – Uchwała Nr XXIX/ 173 /04.


19/
Przewodniczący Rady powiedział że następny projekt dotyczy, obniżonego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Zielona Góra, projekt tej uchwały był też omówiony na komisjach.
Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczyła ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R. Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała, że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W. Litecka - Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej, Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie – Uchwała Nr XXIX/ 174 /04.


20/
Przewodniczący Rady powiedział że ostatni dziś projekt uchwały dotyczy, ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego, projekt tak i poprzednie był omówiony na komisjach ponadto był też uzgodniony ze związkami zawodowymi.
Przewodniczący Rady Gminy , poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.
Radna G. Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczyła, że opinia komisji jest pozytywna niemniej jednak komisja ma wątpliwości co do zapisu § 38, tzn. czy uchwała nie zostanie uchylona przez nadzór Wojewody, sprawa dotyczy informowania przez dyrektora rady pedagogicznej o nagrodach przyznawanych nauczycielom.
Pani Radca wyjaśniła, że nagroda to element wynagrodzenia, a wynagrodzenie objęte jest tajemnicą, jeżeli zapis §38 zostanie zakwestionowany konieczna będzie jego zmiana.
Radna R. Jantarska – Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała, że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Radna W. Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia, Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.
Wójt powiedział, że pomimo kontrowersyjnego zapisu § 38 uważa, że uchwała powinna być dzisiaj podjęta.
Radna H. Wysocka- powiedziała że §38 mówi i informowaniu kto dostał , nie ma tam mowy o wysokości nagrody. Dodała że przykro iż regulaminu nie można poprawić bo skontaktowała się z niektórymi nauczycielami, którzy mieli propozycje wprowadzenia dwóch zmian.
Pani Radca powiedziała, że regulamin można poprawić ale będą wówczas konieczne ponowne uzgodnienia ze związkami.
Wójt informacyjnie powiedział, że prawo wymaga uzgodnień ze związkami zawodowymi, a związki zawodowe to nie innego jak reprezentacja danej grupy zawodowej.
Radna G.Moszkowicz- powiedziała że Komisja Oświaty podczas uzgodnień proponowała w niektórych przypadkach „wyższe: stawki lecz nie zostały one przez związki zaakceptowane.
Dyrektor PSP w Przylepie Pan Waldemar Dejnega - zaproponowała aby dodać zapis o nagrodach przyznawanych przez dyrektora za kontakty zagraniczne.
Wójt wyjaśnił że sprawa kontaktów zagranicznych czyli wyjścia szkoły „na zewnątrz” odpowiada dyrektor , to on może być za to nagradzany.
Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
Uchwała została podjęta przy 1 głosie wstrzymującym się /J.Barta/ – Uchwała Nr XXIX/ 175 /04.


Ad.9
Radna R. Jantarska- w imieniu radnej powiatu Pani Oziemkowskiej powiedziała , że w roku 2005 w Zawadzie będą zainstalowane światła na ulicy Zielonogórskiej , ponadto w latach 2007-2013 nastąpi modernizacja  drogi Zawada- Cigacice, zadania te ujęte są do budżetu powiatu.
Radna H.Wysocka- spytała dlaczego pisma kierowane do Rady Miasta nie są radnym przedstawiane.
Radna G.Moszkowicz- poprosiła o odczytanie stanowiska WSA odnośnie rozstrzygnięcia nadzorczego wojewody na uchwałę oświatową.
Radna W. Litecka - zwróciła się z prośbą, aby przy wysyłaniu korespondencji sprawdzić czy dane osoba żyje.
Radna Rozalia Jantarska – powiedziała, że jako przewodnicząca Komisji otrzymała pismo RTBS dotyczące budowy dróg na osiedlu Czarkowo, następnie odczytała treść pisma wraz z przygotowana na nie odpowiedź.
Przewodniczący Rady Gminy, powiedziała że musimy także zorganizować spotkanie z mieszkańcami Nowego Kisielina , którzy nie zgadzają się na odsprzedaż gruntów na poszerzenie drogi Wojewódzkiej, proponuje aby spotkanie w tej sprawie zorganizować na początku przyszłego roku.
Radna G.Moszkowicz- przypomniała Wójtowi, że wcześniej mówił iż drogi będą robione tylko tam gdzie są w nich położone wszystkie media, takie wyposażenie jest w drogach na osiedlu Czarkowo, ale niestety drogi nie są tam robione ani ujęte do budżetu.
Radny H.Walczak – powiedział że w nawiązaniu do inwestycji drogowych to musimy ponownie wystąpić do Zarządu Powiatowego dróg o naprawę drogi Kiełpin- Jarogniewice.
Radna G. Moszkowicz- poprosiła również o wystąpienie do Zarządu Dróg Wojewódzkich o partycypacje w kosztach remontu drogi na Sucha z uwagi na fakt , że kiedy na drodzę Nr 3 sa wypadki, cały ruch odjazdowy kierowany jest przez Drzonków- Sucha.
Radny M. Jargas- spytał czy zakończona jest już sprawa z Limexem, odnośnie zapłaty za drogę.
Wójt powiedział, że sprawa dróg najczęściej dotyczy powiatu lub Zarządu Dróg Wojewódzkich, z naszej strony możemy jedynie monitować , co do drogi w Suchej to nikt bardziej niż on osobiście nie jest zainteresowany budową tej drogi gdyż codziennie po niej jeździ.
Co do drogi na Czarkowie , to nadal nie mamy w tej sprawie rozstrzygnięcia sądu, został powołany biegły do wyceny tej drogi.
Radna G. Moszkowicz- zwróciła się z prośbą do dyrektorów szkół aby wyrazili zgodę na udział , we wspólnym posiedzeniu Komisji Oświaty z Komisją Edukacji Miasta jeżeli do takiego jeszcze dojdzie, tematem posiedzenia będą sprawy oświatowe związane z ewentualnym połączeniem.
Radna W.Litecka- zwróciła się z prośbą o interwencję na Poczcie głównej w sprawie wydłużenia czasu pracy poczty w Raculi, prasa i poczta dostarczane są w Raculi dopiero w godzinach popołudniowych ,
okrojone zostały zarówno godziny pracy poczty jak i liczba listonoszy.
Przewodniczący Rady Gminy, odpowiedział że próbował wszelkich możliwych sposobów wpłynięcia na pracę poczty w Kisielinie, ale niestety bez rezultatów.
 

Ad.10.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z zapytaniem do Wójta Gminy , czy zostały udzielone odpowiedzi na zapytania z ostatniej Sesji.
Wójt odpowiedział , że tak.

Ad.11
1/
Przewodniczący Rady Gminy odczytała pismo mieszkańców Przylepu , dotyczące poszerzenia ulicy Wiśniowej, wraz z udzieloną na nie odpowiedzią.
Po odczytaniu pisma Wójt, zwrócił się do radnych aby zaapelowali do właściciela terenu o jego sprzedaż na poszerzenie drogi.
2/
Przewodniczący Rady Gminy poinformował , że otrzymaliśmy kolejną uchwałę tym razem Gminy Skąpe, dotyczącą wystąpienia do parlamentu z propozycja zmiany ordynacji wyborczej , w związku z tym zwrócił się z zapytaniem do radnych czy uważają że powinniśmy też podjąć uchwałę w tej treści.
Radni odpowiedzieli, że tak. Przewodniczący Rady oświadczył że projekt uchwały zostanie przygotowany na sesję w miesiącu styczniu.
3/
Następnie Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że otrzymaliśmy informacje z WSA o terminie rozprawy , podczas której będzie rozpatrywane rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, jak tylko otrzymamy
orzeczenie WSA radni zostano o tym poinformowani.

4/
Przewodniczący Rady Gminy, odczytał treść oświadczenia jakie miało ukazać się w prasie po ostatnim artykule prasowym na temat połączenia, ponieważ to które się w prasie ukazało nie było pełne.
5/
Co do zapytania radnej W.Liteckiej , odnośnie udzielania odpowiedzi w trybie kpa to, pismo o którym mowa z dnia 4 listopada to wniosek, dotyczący uzupełnienia protokołu. Następnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał treść wniosku, dodając że nie zgadza się w części z jego treścią.
Radna W. Litecka – wyjaśniła że głosowała przeciwko przyjęciu protokołu ponieważ brak było w nim zapisu , odnośnie obrażenia mojej osoby.
Radny M. Soppa- oświadczył że ma odrębne zdanie od koleżanki, że protokół nie zawiera szczegółowych zapisów, protokół nie polega na zapisaniu sława w słowo jest jedynie kwintetencją przebiegu
obrad.
Radna W. Litecka- powiedziała że jeżeli radny jest magistrem a więc mądrym człowiekiem i nie wie co oznacza definicja protokół, to niech ją przeczyta w encyklopedii.
Radny J. Barta- wyjaśnił ,że dlatego głosował przeciwko uchwale zatwierdzającej regulamin ,że nie podoba mu się ,że „solidarność” z miasta decyduje o zapisach w naszym regulaminie, szkoły są
nasze a nie miasta.
Sołtys wsi Sucha – Pan Rypson ,powiedział że w Suchej już trzecią zimę w lesie mieszka człowiek, podpisał oświadczenie że nie chce mieszać w żadnym schronisku, w lesie ma szałas , czy nie można by było załatwić mu jakiegoś baraku.
Radna Elżbieta Jaworska –zwróciła się prośbą do dyrektora Klima o informacje na temat pobierania odpłatności za wynajem świetlic wiejskich, miało a tej sprawie odbyć się spotkanie.
Pan Leszek Klim – powiedział, że wystosował pismo do sołtysów z propozycją opłat, otrzymał jedynie pismo od sołtysa z Raculi i Jarogniewic, uznaliśmy więc że brak odpowiedzi jest zgodą na propozycje zakładu, więc na tej podstawie zostaną ustalone wysokości stawek za wynajem świetlic.
Wójt zwrócił się z prośbą do Pana dyrektora KZG o informację na temat, samochodu asenizacyjnego, oraz do Komendanta dotyczącą samochodów wywożących nieczystości do oczyszczalni w Łężycy z nieszczelnymi beczkami.
Pan Leszek Klim - poinformował, że nowy samochód to STAR MAN, o poj. 8,5 tysięcy litrów, na 100/km spala zaledwie 18,5 l paliwa, stawki wywozu nieczystości zostaną przedstawione w styczniu.
Z-ca Komendanta Policji Pan Marek Buda - powiedział że co do kontroli samochodów z nieszczelnymi beczkami, to dotychczas były przeprowadzone trzy kontrole , w jednym samochodzie stwierdzono wycieli, ale kontrole będą kontynuowane.
Radna G. Moszkowicz- spytała kiedy w Drzonkowie będą sprawdzane umowy na wywóz nieczystości, bo słyszała że osoby które nie mają kubłów dogadują się z pracownikami wywożącymi śmieci i za 10 zł
śmieci są od niech odbierane.
Wójt powiedział, że kontrole się już zakończyły za kilka dni będzie miał wnioski z kontroli, jednocześnie Wójt podziękował Panu Komendantowi za udział policjantów podczas prowadzonych kontroli.
Wójt dodał, że w najbliższym czasie zostanie zorganizowanie spotkanie z osobami, które maja koncesję na wywóz nieczystości , podczas którym osoby te zostaną poinformowane że za nie wystawianie rachunków będą odebrane im koncesje.
Wójt informacyjnie powiedział , że pomimo nie podjęcia przez Miasto uchwały o powołaniu Straży Gminnej, nie zrezygnowaliśmy z zamiaru obsługi naszej Gminy przez Straż i w tej sprawie zwróciliśmy się do Burmistrza Czerwieńska o podpisanie stosownego porozumienia.
Radny H. Walczak- oświadczył że część mieszkańców po przeprowadzonej kontroli, stwierdzili że skoro części mieszkańców buduje się kanalizację, tam gdzie jej nie ma powinna Gmina wybudować szamba, oraz że skoro samochód dla Zakładu Komunalnemu został zakupiony przez Gminę ceny za wywóz nieczystości powinny nie być komercyjne ale po kosztach, być może rozwiązanie problemu ścieków będzie polegało na pomocy budowie małych oczyszczalni przydomowych.
Wójt powiedział ,że problem ścieków dla mieszkańców z małych miejscowości na pewno będzie , bo nie wybuduje się dla nich sieci do oczyszczalni w Łężycy, być może będzie to właśnie koncepcja budowy oczyszczalni przydomowych lub lokalnych dla 4 – 3 domostw.
Przewodniczący Rady Gminy , powiedział ,że w związku z tym iż za 10 dni będzie Boże Narodzenie , z tej też okazji złożył serdeczne życzenia.
Więcej tematów nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy ogłosił o godz, 13 45 zamknięcie XXIX Sesji Rady Gminy Zielona Góra.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Robert Kubicki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-01-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Robert Kubicki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-01-09 18:07:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-01-09 19:29:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-01-09 19:29:34
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2249 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »