ˆ

rok 2004

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Protokół z przeprowadzonych komsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Zielona Góra zarządzonych na dzień 21 grudnia 2014 r. w przedmiocie utworzenia jednostki pomocniczej - Dzielnicy "Nowe Miasto", obejmującej teren obecnej Gminy Zielona Góra, która z dniem 1 stycznia 2015 r. połączy się z miastem Zielona Góra na prawach powiatu.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Urszula Zamiatała
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-12-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Urszula Zamiatała
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-12-22 12:43:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-12-22 12:44:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-12-22 12:44:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4788 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zarządzenie Nr 201.2014 Wójta Gminy Zielona Góra w sprawie powołania Komisji do przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Zielona Góra i ustalenia wzoru protokołu z przebiegu konsultacji

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Urszula Zamiatała
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-12-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Urszula Zamiatała
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-12-16 13:35:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-12-16 13:37:01
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-12-16 13:37:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4778 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zarządzenie Nr 195.2014 Wójta Gminy Zielona Góra w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Zielona Góra

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Urszula Zamiatała
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-12-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Urszula Zamiatała
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-12-12 11:02:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-12-12 11:03:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-12-18 09:34:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4894 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

W sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zarządzenie Nr 169 / 04
Wójta Gminy Zielona Góra
z dnia 18 listopada 2004 roku

w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy.


Na podstawie § 5 ust.1 i 2 uchwały Nr XV/61/03 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 27 listopada 2003 roku w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy / Dz.Urz.Woj.Lub.Nr 100 poz.1424 z dnia 9 grudnia 2003 roku/ oraz w związku z uchwałą Nr XXVIII/ 147 /04 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 5 listopada 2004 roku w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy, zarządza się co następuje:

§ 1.
W związku z przeprowadzeniem konsultacji z mieszkańcami Gminy Zielona Góra, której przedmiotem będą projekty statutów sołectw ustala się:
  1. kalendarz czynności związany z przeprowadzeniem konsultacji stanowiący załącznik        Nr 1 do niniejszego zarządzenia,
  2. wzór karty konsultacyjnej stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia,
  3. wzór protokołu z przebiegu konsultacji stanowiący załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia.


§ 2.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Zielona Góra.

§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega wywieszeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Zielona Góra oraz tablicach ogłoszeń w sołectwach.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2004-11-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2004-11-24 18:26:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2004-11-24 18:26:55
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2004-11-24 18:26:55
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8750 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Akapit nr 1 - brak tytułu

/projekt/

UCHWAŁA Nr ......./ /04
RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia ......................... 2004



w sprawie uchwalenia statutu sołectwa ....................................... położonego w Gminie Zielona Góra.


Na podstawie art.35 ust.1 i 3 oraz art. 40 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /Dz.U.z 2001 r Nr 142 ,poz.1591 z późn. zm./ po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami sołectwa, uchwala się, co następuje:


ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Terenem działania sołectwa jest wieś .................................................................... .
2. Sołectwo jest jednostką pomocniczą Gminy, która uczestniczy w realizacji zadań Gminy na warunkach określonych w niniejszym statucie.

§ 2.1. Statut sołectwa określa zakres działania sołectwa ,organizację i zadania organów jednostki pomocniczej, zasady i tryb wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej ,zakres i formy nadzoru i kontroli nad działalnością organów jednostki pomocniczej .
2. Sołectwo współdziała z organami Gminy w wykonywaniu zadań własnych i zleconych
Gminy.

§ 3. Sołectwo posiada zdolność sądową w sprawach należących do jego właściwości z mocy ustawy i niniejszego statutu.

§ 4. Granice terytorialne sołectwa określa mapa stanowiąca załącznik do niniejszego statutu.


ROZDZIAŁ II

Zakres działania sołectwa

§ 5. Sołectwo i jego organy dbają o zbiorowe potrzeby mieszkańców lokalnej społeczności.

§ 6.Zadania Sołectwa obejmują w szczególności:
  1. współdziałanie z miejscowymi organizacjami społecznymi w sprawach kształtowania właściwych postaw mieszkańców, a w szczególności: gotowości niesienia pomocy sąsiedzkiej, kultury współżycia mieszkańców, wzajemnego szacunku, kultywowania gospodarności, dyscypliny społecznej i poszanowania mienia,
  2. działania oświatowo-wychowawcze na rzecz umacniania rodziny, kultury życia
    rodzinnego oraz wychowania w rodzinie,
  3. organizowanie różnych form opieki w ramach pomocy społecznej mieszkańcom oczekującym tej pomocy,
  4. podejmowanie działań mających na celu umacnianie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  5. organizowanie i współdziałanie z właściwymi organami w celu poprawy  warunków sanitarnych, stanu ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska społeczności lokalnej.

§ 7. Sołectwo współdziała z organami Gminy m.in. w zakresie wydawania opinii
w sprawach:
  1. przestrzennego zagospodarowania sołectwa,
  2. remontów i modernizacji urządzeń komunalnych, obiektów oświatowych i sportowo-rekreacyjnych,
  3. komunikacji lokalnej.

ROZDZIAŁ III
Władze sołectwa


§ 8. 1. Organami sołectwa są:
    1. zebranie wiejskie jako organ uchwałodawczy sołectwa.
    2. Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa.
  1. Działalność Sołtysa wspomaga Rada Sołecka .
  2. Zebranie wiejskie może powołać komisje stałe i doraźne określając ich skład osobowy i zakres działania.

§ 9.1. Kadencja Sołtysa i Rady Sołeckiej odpowiada kadencji Rady Gminy, z zastrzeżeniem ust.3 i 4.
2. Wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej po upływie kadencji zarządza Rada Gminy w  terminie 3 miesięcy 
    od rozpoczęcia kadencji Rady Gminy.
3.W przypadku wyboru Sołtysa , Rady Sołeckiej lub zmian wprowadzonych w jej składzie w okresie
   6 miesięcy przed upływem kadencji , o której mowa w ust.1 , kadencja tych organów ulega
   przedłużeniu na następną kadencje.
4. Do czasu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej obowiązki tych organów wykonują  dotychczasowe
   organy.
5. Nadzór nad działalnością organów sołectwa sprawują organy Gminy, zgodnie z postanowieniami
   niniejszego statutu.

ROZDZIAŁ IV
Zebranie wiejskie


§ 10. Kompetencją zebrania wiejskiego są objęte wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania sołectwa, określone w niniejszym statucie.

§ 11. Do właściwości zebrania wiejskiego należą w szczególności:
  1. wybór i odwołanie Sołtysa,
  2. wybór i odwołanie członków Rady Sołeckiej,
  3. uchwalenie rocznego planu finansowo-rzeczowego sołectwa .
§ 12. 1. Prawo uczestnictwa i wybierania w zebraniu wiejskim mają wszyscy mieszkańcy sołectwa stale zamieszkujący na obszarze danego sołectwa, posiadający czynne prawo wyborcze do Rady Gminy.
2. Uczestnictwo w zebraniu wiejskim upoważnia do:
  1. zabierania głosu w dyskusji,
  2. przedstawiania wniosków i projektów uchwał,
  3. głosowania,
  4. składania oświadczeń,
  5. kandydowania do składów komisji.

3. W zebraniu wiejskim mogą uczestniczyć Wójt Gminy, a także pracownicy Urzędu Gminy i inni zaproszeni goście.

§ 13. 1. Zebranie wiejskie, z zastrzeżeniem ust. 3 oraz § 22 ust. 2, zwołuje Sołtys:
  1. z własnej inicjatywy,
  2. na wniosek Rady Sołeckiej,
  3. na pisemny wniosek co najmniej 1/10 mieszkańców uprawnionych do udziału w zebraniu wiejskim,
  4. na wniosek Wójta Gminy.
2. Zwołanie zebrania wiejskiego powinno nastąpić w terminie 10 dni od daty złożenia wniosku, o którym mowa w ust 1 pkt 2-4.

3. W przypadku trwałej nieobecności lub niemożliwości sprawowania przez Sołtysa urzędu lub nie wywiązania się z obowiązku, o którym mowa w ust. 1 i 2, zebranie wiejskie zwołuje członek Rady Sołeckiej wskazany przez Wójta Gminy.

§ 14. 1. Zebrania wiejskie odbywają się w miarę potrzeb, w zasadzie jednak nie rzadziej niż dwa razy do roku , w tym w okresie wiosennym i przed zakończeniem roku budżetowego.

2. O zebraniu wiejskim powiadamia się mieszkańców sołectwa zgodnie z miejscowymi zwyczajami, a także zamieszczając, w miejscach ogólnodostępnych, w sołectwie oraz na tablicach ogłoszeń , informację: o miejscu , dniu i godzinie zebrania w pierwszym terminie, oraz o miejscu, dniu i godzinie zebrania w drugim terminie z określeniem, w obydwu przypadkach, proponowanego porządku obrad.

§ 15.1. Wymagane „quorum” dla ważności zebrania wiejskiego przy podejmowaniu uchwał wynosi co najmniej 1/10 uprawnionych mieszkańców sołectwa.

 2. Wymogu określonego w ust. 1 nie stosuje się, gdy zebranie odbywa się w II terminie.
 3. Uchwały zebrania wiejskiego podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów,
     z wyjątkiem uchwał dotyczących wyboru i odwołania Sołtysa i członków Rady Sołeckiej.
 
§ 16. 1. Zebranie wiejskie otwiera i przewodniczy mu Sołtys.
 2. W razie nieobecności Sołtysa zebraniu przewodniczy osoba wybrana spośród uczestników zebrania.
 3. Zebranie wiejskie uchwala porządek obrad.
 4. Obrady są protokołowane , a protokół wraz z uchwałami i listą obecności oraz wnioskami przekazywane są  do Urzędu Gminy , a kopie tych dokumentów pozostają w sołectwie .

ROZDZIAŁ V
Wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej

§ 17. W uchwale Rady Gminy w sprawie zarządzenia wyborów podaje się:
  1) miejsce, godzinę i dzień zebrania wyborczego,
  2) propozycję porządku obrad, obejmującą w szczególności:
      - sprawozdanie z działalności statutowej za okres kadencji,
      - dyskusję nad sprawozdaniem,
      - powołanie komisji skrutacyjnej ,
      - zgłoszenie kandydatów na Sołtysa i członków Rady Sołeckiej,
      - przeprowadzenie tajnego głosowania,
      - ogłoszenie wyników wyborów.
§ 18. 1. Wybory Sołtysa i członków Rady Sołeckiej przeprowadza komisja skrutacyjna w składzie co najmniej 3 osób, wybrana spośród uprawnionych uczestników zebrania.
   2. Członkiem komisji nie może być osoba kandydująca do organów sołectwa.
   3. Głosowanie na Sołtysa i głosowanie na członków Rady Sołeckiej odbywa się oddzielnie .

4. Do zadań komisji skrutacyjnej należy:
  1. przedstawienie uczestnikom zebrania trybu przeprowadzenia wyborów,
  2. przyjęcie zgłoszeń kandydatów,
  3. przygotowanie warunków organizacyjnych (urna wyborcza, zasłona) i przeprowadzenie tajnego głosowania,
  4. ustalenie wyników głosowania i wyborów oraz ich ogłoszenia,
  5. sporządzenie i podpisanie protokołu o wynikach wyborów.

5. Uchwałę zebrania wiejskiego o wyborze Sołtysa i członków Rady Sołeckiej podaje się do publicznej wiadomości.

§ 19. 1. Uprawnieni uczestnicy zebrania wyborczego wybierają Sołtysa i członków  Rady Sołeckiej w głosowaniu tajnym ,bezpośrednim tylko spośród kandydatów zgłoszonych na zebraniu wyborczym.
2. Liczba kandydatów na Sołtysa i poszczególnych członków Rady Sołeckiej jest nieograniczona.

§ 20. 1. Uprawnieni uczestnicy zebrania wyborczego głosują kartami do głosowania, przygotowanymi przez komisję.
2. Na kartach do głosowania komisja wpisuje imiona i nazwiska kandydatów zgłoszonych na stanowisko Sołtysa i członków Rady Sołeckiej.
3. Nieważne są głosy na kartach:
  1. całkowicie podartych,
  2. innych niż przygotowała komisja,
  3. oddanych niezgodnie z ustalonymi zasadami głosowania.

§ 21. Za wybranych na Sołtysa i członków Rady Sołeckiej uważa się kandydatów, którzy
uzyskali największą liczbę głosów.


ROZDZIAŁ VI
Odwołanie Sołtysa i Rady Sołeckiej

§ 22. 1. Odwołanie Sołtysa i członków Rady Sołeckiej stanowi wyłączną kompetencję zebrania wiejskiego.
2. Zebranie wiejskie w celu odwołania Sołtysa bądź członków Rady Sołeckiej zwołuje Wójt Gminy.
3. Wniosek wraz z uzasadnieniem w sprawie odwołanie Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej winien być skierowany do Wójta Gminy.
4. O odwołanie Sołtysa i członków Rady Sołeckiej mogą występować:
   a) mieszkańcy sołectwa, których wniosek uzyska poparcie (podpisy) 1/10 osób uprawnionych do udziału
       w zebraniu wiejskim,
   b) Wójt Gminy.
5.Odwołanie Sołtysa jest równoznaczne z odwołaniem Rady Sołeckiej .
§ 23.1. Wniosek o odwołanie Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej powinien zawierać uzasadnienie.
2. Rozpoznaniu przez Wójta Gminy podlegają wnioski ,o których mowa w ust.1:
1) stawiające Sołtysowi i członkom Rady Sołeckiej zarzuty:
  a) nie wywiązywania się z obowiązków statutowych,
  b) nie respektowania uchwał zebrania wiejskiego,
2) wskazujące na dopuszczenia się przez Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej czynów dyskwalifikujących ich w opinii społecznej.
3. Wnioskom bez uzasadnienia Wójt nie nadaje biegu.

§ 24. 1. Odwołanie Sołtysa lub Rady Sołeckiej nie może nastąpić zaocznie chyba, że zainteresowani nie stawią się na zebraniu wiejskim bez usprawiedliwionych przyczyn.
2. Odwołanie następuje w trybie głosowania tajnego i bezpośredniego ,z zastrzeżeniem
§ 22 ust.5.
3. Głosowanie przeprowadza komisja skrutacyjna , do której stosuje się odpowiednio przepisy § 18 ust.1-4statutu.
4. Uchwałę zebrania wiejskiego w sprawie odwołania Sołtysa lub członków Rady Sołeckiej podaje się do publicznej wiadomości.

§ 25. 1. Sołtys lub członek Rady Sołeckiej może złożyć rezygnację z pełnionej funkcji w toku pełnionej kadencji.
2. Rezygnację z funkcji , o której mowa w ust.1, zebranie wiejskie przyjmuje uchwałą i podaje do publicznej wiadomości.
3.Wybory uzupełniające zarządza uchwałą Rada Gminy zgodnie z § 17 a przeprowadza komisja skrutacyjna do której stosuje się przepisy § 18 ust.1-4 statutu.


ROZDZIAŁ VII
Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa


§ 26 .Sołtys sprawuje funkcję organu wykonawczego sołectwa.

§ 27. 1. Sołtys jako organ wykonawczy sołectwa:
  1. reprezentuje sołectwo na zewnątrz,
  2. organizuje realizację zadań statutowych sołectwa,
  3. realizuje określone przez prawo zadania z zakresu administracji publicznej,
  4. podejmuje czynności związane z wykonaniem uchwał zebrania wiejskiego.
  5. Działalność Sołtysa, jako organu wykonawczego sołectwa, wspomaga Rada Sołecka.

§ 28 . Do uprawnień Sołtysa, jako reprezentanta sołectwa, należy w szczególności:
  1. występowanie w imieniu sołectwa wobec władz, instytucji i organizacji,
  2. udział w sesjach Rady Gminy z prawem głosu doradczego,
  3. udział w naradach Sołtysów gminy poświęconych realizacji spraw  ogólnych gminy,
  4. występowanie wobec organów gminy w celu realizacji uchwał zebrania wiejskiego,
  5. zwoływanie zebrania wiejskiego i przewodzenie jego obradom z uwzględnieniem postanowień niniejszego statutu,
  6. zwoływanie i przewodniczenie Radzie Sołeckiej , jeżeli jest jej przewodniczącym
  7. informowanie ogółu mieszkańców o ważnych sprawach dla sołectwa,

§ 29. Sołtys bierze udział w sesjach Rady Gminy, bez prawa udziału w głosowaniu nad uchwałami.

§ 30. Do uprawnień Sołtysa jako organizatora zadań sołectwa należy w szczególności:
  1. przygotowywanie wraz z Radą Sołecką programów i planów działań sołectwa w dziedzinie kultury, sportu, utrzymania ładu, porządku i estetyki oraz przedkładanie ich zebraniu wiejskiemu,
  2. przygotowywanie planów finansowo-rzeczowych sołectwa zgodniez budżetem gminy,
  3. propagowanie inicjatyw społecznych w zakresie poprawy warunków infrastruktury lokalnej .
 

ROZDZIAŁ VIII
Rada Sołecka


§ 31. 1. Rada Sołecka wspomaga Sołtysa w realizacji jego zadań statutowych i współpracuje z nim jako organem wykonawczym sołectwa.
2. Rada Sołecka działa kolegialne i wszystkie sprawy należące do jej kompetencji  rozstrzyga w formie uchwał, podjętych zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustalonego składu w głosowaniu jawnym.
3. Rada Sołecka uchwala okresowe plany pracy dla swojej działalności oraz dokonuje  podziału pracy pomiędzy swoich członków.
4. Posiedzenia Rady Sołeckiej winny odbywać się w zależności od potrzeb, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał.
5. Rada Sołecka podejmuje działania w zakresie:
      1) realizacji planu finansowo-rzeczowego przyjętego na dany rok uchwałą zebrania wiejskiego,
      2) pobudzania inicjatyw mieszkańców sołectwa do udziału w rozwiązywaniu jego problemów,
      3) współorganizowania wykonania uchwał zebrania wiejskiego.

§ 32 . 1. Rada Sołecka składa się z 3-7 członków, z zastrzeżeniem ust.2.
      2. W skład Rady Sołeckiej wchodzi Sołtys w ramach liczby członków Rady Sołeckiej określonej w ust.1.

3. Członkowie Rady Sołeckiej wybierają spośród swego grona Przewodniczącego Rady, oraz Z-cę Przewodniczącego , który w czasie usprawiedliwionej nieobecności Przewodniczącego wykonuje jego obowiązki. .

§ 33. 1. Rada Sołecka podejmuje działania w celu realizacji uchwał:
     1) Rady Gminy,
     2) zebrania wiejskiego.

§ 34 .1. Przewodniczący Rady Sołeckiej organizuje prace Rady i przewodniczy jej posiedzeniom, przedstawia porządek posiedzenia i czuwa nad prawidłowością  podejmowanych uchwał.
2. Rada Sołecka przygotowuje projekty uchwał na Zebranie Wiejskie.
3. Posiedzenia Rady Sołeckiej winny być protokołowane.


ROZDZIAŁ IX
Zarząd mieniem komunalnym


§ 35. 1. Sołectwo zarządza i korzysta z mienia gminnego przekazanego mu przez Gminę.
  2. Przekazanie mienia gminnego sołectwu następuje zarządzeniami Wójta Gminy:
     1) na wniosek własny sołectwa ( uchwała zebrania wiejskiego),
     2) z inicjatywy Wójta Gminy.

§ 36. 1. Bezpośrednie czynności związane z wykorzystaniem przekazanego mienia sprawuje Sołtys przy pomocy Rady Sołeckiej.
2. Obowiązkiem Sołtysa w zarządzaniu mieniem komunalnym jest zachowanie szczególnej staranności przy wykonywaniu zarządu zgodnie z przeznaczeniem tego mienia i jego ochrona .


ROZDZIAŁ X
Zasady gospodarki finansowej sołectwa


§ 37. 1. Sołectwo prowadzi gospodarkę finansową w ramach budżetu Gminy.
2. Sołectwo dysponuje środkami finansowymi wydzielonymi w budżecie Gminy na realizację zadań określonych niniejszym statutem.
3. Ustalenie wysokości środków określonych w ust.2 następuje poprzez pomnożenie liczby mieszkańców sołectwa , mających stałe zameldowanie na jego terenie w dniu 30 czerwca roku poprzedzającego rok budżetowy, przez równoważność pieniężną 0,1q żyta wg. ceny przyjętej do wymiaru podatku rolnego na dany rok w Gminie.

§ 38. 1. Podstawę finansowej i rzeczowej działalności sołectwa w danym roku  budżetowym stanowi roczny plan finansowo-rzeczowy uchwalany przez zebranie  wiejskie, którego projekt opracowuje Sołtys wraz z Radą Sołecką.
2. Zebranie wiejskie może zmieniać roczny plan finansowo-rzeczowy w zależności od potrzeb.
3. Sołtys jest zobowiązany przekazać Skarbnikowi Gminy roczny plan finansowo-rzeczowy sołectwa na dany rok budżetowy, przyjęty przez zebranie wiejskie, do dnia 15 marca. Powyższy obowiązek dotyczy również wprowadzenia zmian do planu finansowo-rzeczowego sołectwa. Każdą zmianę Sołtys przekazuje Skarbnikowi w terminie do 14 dni od dnia przyjęcia zmiany przez zebranie wiejskie.
4. Obsługa finansowa sołectwa prowadzona jest przez księgowość Urzędu Gminy. Dokumenty związane z wydatkami sołectwa przed akceptacją do wypłaty parafuje Sołtys.
5. Środki finansowe przyznane sołectwu na dany rok kalendarzowy nie wykorzystane w tym roku budżetowym nie przechodzą na rok następny.

§ 39. Posiadane przez sołectwo środki finansowe mogą być wydatkowane na :
1) prowadzenie inicjatyw służących poprawie estetyki oraz stanu ochrony środowiska, a w szczególności:
    a) prowadzenie sołeckich konkursów, których celem jest podniesienie poziomu estetycznego sołectwa,
    b) pielęgnacja zieleni komunalnej oraz terenów użyteczności publicznej w sołectwie,
    c) wykonywanie nasadzeń zieleni trwałej na terenach należących do Gminy;
2) kulturę i sport masowy :
    a) organizowanie przez Radę Sołecką uroczystości i imprez masowych dla mieszkańców sołectwa,
    b) urządzanie placów zabaw dla dzieci ,
3) utrzymanie i konserwację mienia komunalnego przekazanego sołectwu ,
4) inne cele mieszczące się w kompetencjach Gminy i jej jednostek pomocniczych określone w ustawie.
§ 40. 1. W celu realizacji zadań przekraczających możliwości finansowe sołectwa lub  adresowanych do mieszkańców więcej niż jednego sołectwa możliwe jest finansowanie tych zadań przez więcej niż jedną jednostkę pomocniczą Gminy.
2. W celu wykonania wspólnego zadania organy wykonawcze sołectw zawierają pisemne porozumienie.
3. Do realizacji porozumienia, o którym mowa w ust. 2 mają zastosowanie postanowienia dotyczące gospodarki finansowej sołectwa.

§ 41. 1. Gospodarka finansowa sołectwa podlega rocznej ocenie przez zebranie  wiejskie.
2. Za prawidłową gospodarkę finansową sołectwa odpowiada Sołtys i Rada Sołecka.
3. Bieżącą kontrolę nad gospodarką finansową sołectwa sprawuje Wójt Gminy za pośrednictwem Skarbnika Gminy.


ROZDZIAŁ XI
Nadzór nad działalnością sołectwa .



§ 42.1. Nadzór nad działalnością sołectwa sprawowany jest na podstawie  kryterium zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności.
2.Organami nadzoru nad działalnością sołectwa są: Rada Gminy, Wójt Gminy, a w sprawach finansowych Skarbnik Gminy.
3.Organy nadzoru mają prawo żądania niezbędnych informacji, danych i wyjaśnień dotyczących funkcjonowania jednostki pomocniczej.
4.Wójt w ramach sprawowanego nadzoru przyjmuje sprawozdanie organów sołectwa z działalności finansowo-rzeczowej .


§ 43 1. Sołtys zobowiązany jest do przedłożenia Wójtowi Gminy uchwał zebrania  wiejskiego w terminie 7 dni od daty ich podjęcia.
2. Uchwały zebrania wiejskiego sprzeczne z prawem są nieważne.
3. Wójt Gminy wstrzymuje wykonanie uchwał zebrania wiejskiego sprzecznych z prawem i przekazuje je do rozpoznania Radzie Gminy , która orzeka o nieważności uchwał w  całości lub w części.
4. Uchwała zebrania wiejskiego nie odpowiadająca wymogom celowości, gospodarności lub  rzetelności może być uchylona przez Wójta Gminy .
5. Od decyzji Wójta Gminy , o której mowa w ust.4, sołectwu przysługuje prawo  wniesienia odwołania do Rady Gminy w terminie 7 dni od daty otrzymania decyzji .


ROZDZIAŁ XII
Postanowienia końcowe


§ 44. 1.Spory między organami sołectwa wynikające na tle interpretacji niniejszego statutu  rozpatruje Wójt. 
   2. Do zmian w statucie stosuje się przepisy dotyczące jego uchwalenia .
   3. W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy ustawy o samorządzie gminnym.
§ 45.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zielona Góra.

§ 46.Traci moc uchwała Nr XXVII/15/2001 r Rady Gminy Zielona Góra z dnia 25 maja 2001 roku w sprawie uchwalenia Statutów Sołectw Gminy Zielona Góra /Dz.Urz.Woj.Lub.Nr 55, poz.488/.

§ 47.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2004-11-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Gminy Zielona Góra
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2004-11-22 22:03:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2004-11-23 21:53:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2004-11-23 21:53:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
9614 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »