ˆ

Protokół z dnia 03.09.2004r.

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

PROTOKÓŁ Nr XXV /04 PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA z dnia 3 września 2004 roku

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXV /04
PRZEBIEGU SESJI RADY GMINY ZIELONA GÓRA
z dnia 3 września 2004 roku


Obrady Sesji Rady Gminy Zielona Góra , odbyły się w sali obrad Urzędu Gminy Zielona Góra, początek obrad godz. 10.00.

Obrady Sesji otworzył Przewodniczący Rady Gminy , poczym przywitał uczestników, w osobach: Wójta Gminy Pana Mariusza Zalewskiego, Z-cę Pana Ireneusza Bogucewicza, Panią Z-cę Skarbnika Grażynę Kobus, Panią Sekretarz Jolantę Grabowską, Panie i Panów Sołtysów, Panie i Panów radnych, kierowników referatów Urzędu Gminy.

Ad.2.
Przewodniczący Rady Gminy, stwierdził qworum na sali obrad obecnych jest 14 radnych na stan 15 radnych.

Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy , oświadczył że porządek obrad w stosunku od podanego w zawiadomieniach ulegnie zmianie tzn. będzie przedstawiony projekt uchwały, który z zawiadomień został wykreślony czyli ppkt 7 w pkt.6 zawiadomienia.

Następnie spytał czy są inne propozycje zmiany porządku obrad.

Radna G. Moszkowicz- zaproponowała wycofanie z porządku obrad
ppkt 3 z pkt 6 zawiadomienia.

Innych propozycji nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Gminy spytał kto jest za wprowadzeniem do porządku obrad ppkt.7.
Poprawka została przyjęta jednogłośnie.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie propozycji
Wycofania ppkt 3 z pkt.6 porządku obrad.

Propozycja wycofania została przyjęta przy 2 głosach wstrzymujących się.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie porządku obrad wraz z poprawkami.

Porządek obrad został przyjęty przy 1 głosie wstrzymującym się.


Ad.4
Przewodniczący Rady Gminy, spytał czy ma uwagi do treści protokołu poprzedniej Sesji lub czy radni zgłaszają uwagi do treści protokołu. Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Gminy ,poprosił o przegłosowanie przyjęcia protokołu.

Protokół przebiegu obrad został przyjęty jednogłośnie.

Ad.5
Przewodniczący Rady Gminy ,powiedział że z uwagi na okres urlopowy od ostatniej Sesji Rady Gminy uczestniczył w posiedzeniu jednej komisji, prezydium Rady podczas którego przygotowano materiały na dzisiejszą sesję , w uroczystościach dożynkowych , w konferencji pt.”Europa w Starym Kisielinie” w nawiązaniu do konferencji to chciałby podziękować Pani Sekretarz za przygotowanie jej. Następnie Przewodniczący Rady Gminy powiedział że uczestniczył w inauguracji Gminnego roku szkolnego
Szkolnego , który odbył się w Zawadzie.
Dalej powiedział ,że w nawiązaniu do artykułu prasowego dotyczącego
„wskazania” winnych za niedopełnienie obowiązków chodzi tu o uchwałę w sprawie partycypacji w kosztach budowy wodociągu , to chciałby serdecznie przeprosić Panią Sekretarz i Panią Radcę za treść artykułu, intencją wypowiedzi nie było wskazanie winnych funkcjonowania uchwały, ale nie może odpowiadać za treść artykułu prasowego, jeżeli swoją wypowiedzią naruszył godność wspomnianych osób to bardzo je przeprasza.


Przewodniczący Rady Gminy spytał czy są pytania .
Pytań nie zgłoszono.
Radni informację przyjęli.

Ad.6.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do Pana Wójta o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał. Panie Przewodniczący!! Wysoka Rado!

Od ostatniej Sesji Rady Gminy zostało wydanych 8 zarządzeń.

W ramach realizacji uchwały budżetowej z zakresu gospodarki finansowej- wydano dwa zarządzenia jedno w prawie zmiany układu wykonawczego budżetu drugie zmiany planu dochodów i wydatków w budżecie gminy a 2004 rok związanych ze zmiana dotacji celowych przekazywanych z budżetu państwa.
Z zakresu realizacji uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich ydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata – wydano 2 zarządzenia dotyczyły one:
  • nieodpłatnego nabycia na rzecz Gminy Zielona Góra nieruchomości
    położonych w Jarogniewicach / przejmujemy nieruchomość zabudowana budynkiem byłej hydroforni i drogę od AWRSP /
  • drugie w sprawie ograniczenia pobierania wody z urządzeń wodociągowych Gminy Zielona Góra,
Z zakresu Infrastruktury Technicznej związanej z realizacja przyjętego budżetu wydane zostały trzy arządzenia dotyczące:
  • powołania komisji przetargowej na przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne na remonty wyposażenie świetlicy szkolnej w PSP w Starym Kisielinie,
  • powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne na budowę ulicy Międzylesie we wsi Racula,
  • powołania komisji przetargowej na opracowanie projektów budowlano- wykonawczych dla zespołu urządzeń i boisk sportowych przy PSPiG we wsi Drzonków, Przylep i Zawada,
  • powołania komisji przetargowej na opracowanie projektu remontu obiektu świetlicy we wsi Racula oraz Zawada .
Ponadto w okresie tym uczestniczyłem:
  • w dniu 6 sierpnia w zakończeniu półkolonii w Janach ,
  • w dniu 19 sierpnia został podpisany akt notarialny na przejęcie budynku na ul. Dąbrowskiego ,
  • w dniu 20 sierpnia w Poznaniu została podpisana umowa na zaciągnięcie  kredytu na wykonanie dokumentacji na kanalizację ,
  • dniu 23 sierpnia odbyła się narada dyrektorów szkół oraz prezydium Rady,
  • w dniu 27 sierpnia odbył się odbiór drogi w Ochli ,
  • w dniu 28 sierpnia odbyła się konferencja naukowa pt.” Europa w  Starym Kisleinie” zorganizowana przy współudziale środków  Euroregionu „Szprewa- Nysa- Bóbr”,
  • w dniu 29 sierpnia 2004 roku odbyły się Dożynki Gminne w ramach  realizacji programu „Europa w Starym Kisielinie”,
  • w dniach 30 , 31 sierpnia i 2 września odbyły się posiedzenia komisji Rady,
  • w dniu 31 sierpnia odbyło się posiedzenie Zarządu Gminnego OSP,
  • w dniu 1 września odbyło się rozpoczęcie roku szkolnego 2004/2005 z inauguracją w Zawadzie.


Następnie Wójt podziękował wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji Dożynek Gminnych oraz wszystkim, którzy w nich uczestniczyli.

Dalej Wójt Gminy, powiedział że zwiększa się nam liczba uczniów, taki przypadek miała ostatnio miejsce w Zawadzie, gdzie musieliśmy utworzyć dwa oddziały I klasy , spowodowane jest to głównie tym ,że meldują się mieszkańcy nowo wybudowanych domów.

W dalszej części wystąpienia Wójt złożył podziękowanie Pani Elżbiecie Majewskiej dotychczasowemu dyrektorowi Gminnego Przedszkola w Przylepie, w związku z jej przejściem na emeryturę, podziękowania za współpracę przekazał Pani Majewskiej również Przewodniczący Rady Gminy.

Pani Elżbieta Majewska – przyjęła podziękowania, oświadczając że dotychczasowa współpraca układała się bardzo dobrze.


Przewodniczący Rady Gminy, odczytał pismo Wiceprzewodniczącego Rady Miasta jakie otrzymaliśmy w związku z organizacja Dożynek Gminnych.

Przewodniczący Rady spytał czy są pytania do Pana Wójta .

Pytań nie zgłoszono .

Radni sprawozdanie Wójta przyjęli do wiadomości .


Ad.7
1/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział ,kontynuując przyjęty porządek obrad, przystąpimy do podjęcia uchwał , jako pierwszy zostanie zaprezentowany projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na roku 2004. Projekt uchwały szczegółowo był omówiony na posiedzeniach komisji, czy są może pytania odnośnie zmiany budżetu gminy.
Pytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Gminy , poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.

Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury,  oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna przy 1 głosie wstrzymującym się.

Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,
Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.

Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia,
Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.


Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały .

Uchwała została podjęta przy 1 głosie wstrzymującym się – Uchwała Nr XXV/ 129 /04.

2/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział . Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że kolejny projekt uchwały związany jest ze zmianą budżetu, a dotyczy zmiany wieloletniego planu inwestycyjnego, ten projekt podobnie jak poprzedni był również szczegółowo prezentowany na posiedzeniach komisji , niemniej jednak spytał czy są pytania do projektu.

Pytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.

Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.
Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,
Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .
Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia,
Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały , i poprosił o przegłosowanie go.

Uchwała została podjęta jednogłośnie – Uchwała Nr XXV/ 130 /04.

3/
Przewodniczący Rady Gminy oświadczył ,że zgodnie z przyjętą zmianą
Porządku obrad kolejna uchwała dotyczy skierowania skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że projekt uchwały był szczegółowo prezentowany na posiedzeniach komisji , spytał czy są może pytania do projektu.

Radna G.Moszkowicz – powiedziała ,że chciałaby wystąpić z apelem do  radnych o zastanowienie się nad sensem złożenia skargi, co będzie jeżeli WSA , podtrzyma stanowisko Wojewody, czy nie będzie to kompromitacją radnych .Osobiście będzie głosowała przeciw skierowaniu skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Radny J.Barta- powiedział że z całym szacunkiem do służb Wojewody  nie sądzi aby byli mądrzejsi od naszego radcy, uważa że niezależna  opinia jest wskazana.

Radna H.Wysocka – poparła stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady,
Szczegółowo zapoznała się z ustawą, rozmawiała na ten temat z innym prawnikiem ,który nie stwierdził uchybień w uchwale.

Radna G.Moszkowicz- odczytała fragment uzasadnienia rozstrzygnięcia
Zawierający zapis o „ istotnym naruszeniu prawa” przy  podejmowaniu uchwały . Rozumie że rozporządzenia mogą być nieprecyzyjne , ale Radca Prawny powinna wcześniej wystąpić z zapytaniem do służb wojewody jeżeli ma wątpliwości co do  niektórych zapisów.

Radna W. Litecka – powiedziała że ma również wątpliwości co do Zasadności skierowania skargi do WSA.

Radca Prawny wyjaśniła, że ustawodawca realizacje zadań ceduje na organ prowadzący, organ prowadzący to „Gmina”, Gmina to zarówno organ uchwałodawczy czyli Rada jak i wykonawczy czyli Wójt, więc ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o organie prowadzącym to kto ma sprawę załatwić ?, dla przykładu Pani Radca podała problem z życia jakim może być np. awaria ogrzewania podczas mrozów w szkole, kto ma zdecydować o zawieszeniu zajęć .

Radna G.Moszkowicz- powiedziała że już przy podejmowaniu uchwały prosiła o wyszczególnienie zadań jakie będą należały do kompetencji Wójta a jakie do Rady , niestety nie zrobiono tego .

Radna W.Litecka – oświadczyła ,że przykład awarii ogrzewania jest złym przykładem, obrady sesji mogą być zwołane nawet w ciągu 1 dnia.

Radna G.Moszkowicz- powiedziała że w związku z tym że wydano rozstrzygniecie Wojewody , co będzie z uchwała o realizacji kompetencji z roku 1997.

Radca Prawny wyjaśniła ,że uchwała ta została uchylona uchwałą z miesiąca czerwca, jeżeli rozstrzygnięcie  ostanie utrzymane , uchwałę będzie należało uchylić oddzielną uchwałą.



Przewodniczący Rady Gminy , stwierdził że nie wszyscy radni sa przekonanie co do słuszności złożenia skargi, proponuje aby projekt uchwały w sprawie skierowania skargi przegłosować.

Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.

Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury ,  oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna. Przy 1 głosie  przeciwnym- Przewodniczącej komisji Oświaty i Kultury radnej  Grażyny Moszkowicz .

Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,  Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie przy 1 głosie przeciwnym  i 1 wstrzymającym się.

Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia,  Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .

Radna G.Moszkowicz- wyjaśniła że na komisji były dwa głosy przeciwne projektowi nie jeden, wkradł się błąd.

Przewodniczący Rady Gminy, o wyniku głosowania decyduje Przewodniczący komisji a nie protokolant.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały , i poprosił o przegłosowanie go Uchwała została podjęta przy 3 głosach przeciwnych – Uchwała Nr XXV/ 132/04.


PRZEWRA

Przewodniczący Rady Gminy , poinformowała że obrady Sesji opuścił
Wiceprzewodniczący Rady Gminy radny H.Walczak , z ważnych powodów osobistych.


4/
Przewodniczący Rady Gminy powiedział . Przewodniczący Rady Gminy powiedział, ż następny projekt uchwały dotyczy nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Zielonej Górze, projekt statutu podobnie jak poprzednie uchwały był prezentowany na posiedzeniach komisji , Przewodniczący Rady spytał czy są pytania do projektu.

Pytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Gminy, poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie opinii komisji.

Radna G.Moszkowicz - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury,  oświadczył ,że opinia komisji jest pozytywna.

Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,  Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .

Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia,  Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie .

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przegłosowanie Statutu.

Uchwała została podjęta jednogłośnie– Uchwała Nr XXV/ 133/04

5/
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że kolejny projekt uchwały dotyczy uchylenia uchwały w sprawie współdziałania międzygminnego celem realizacji przedsięwzięcia o nazwie „Regionalna Platforma Cyfrowa”. Przewodniczący Rady oświadczył ,że podobnie jak poprzednie uchwały projekt tej uchwały także był omawiany na wszystkich posiedzeniach komisji .
Przewodniczący spytał czy są pytania.


Radna W. Litecka – spytała które gminy zrezygnowały z przedsięwzięcia Bo w czerwcu mieliśmy informację, że 3 gminy maja już podjęte Uchwały o wspólnej realizacji programu.

Z-ca Wójta wyjaśnił, że Nowe Miasteczko i Sulechów, które już samodzielnie złożyły wnioski w dniu 15 czerwca . Ponadto z programu wycofał się również Zabór, po odejściu z Urzędu Z-cy Wójta .

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przestawienie opinii komisji.

Radna G.Moszkowicz- Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury, oświadczyła ,że opinia komisji jest pozytywna .

Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,  Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała , że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.

Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia,  Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie jednogłośnie .
Uchwała została podjęta jednogłośnie –Uchwała Nr XXV / 134 /04.

6/

Przewodniczący Rady Gminy, oświadczył że ostatni projekt uchwały Dotyczy realizacji Programu o nazwie „Regionalna Platforma Cyfrowa Gminy Zielona Góra. Projekt sygnalizowany był na posiedzeniach komisji Podjęcie uchwały jest niezbędne w związku z przejęciem budynku przy ul.Dąbrowskiego.

Przewodniczący spytał czy są pytania.
Pytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przestawienie opinii komisji.

Radna G.Moszkowicz- Przewodnicząca Komisji Oświaty i Kultury , oświadczyła ,że opinia komisji jest pozytywna .

Radna R.Jantarska– Przewodnicząca Komisji Budżetu, Infrastruktury,  Rolnictwa i Ochrony Środowiska –powiedziała ,że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.

Radna W.Litecka- Przewodnicząca Komisji Polityki Socjalnej , Zdrowia,  Praw Człowieka i Praworządności –oświadczyła że komisja  projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.


Uchwała została podjęta przy 1 głosie wstrzymującym –Uchwała Nr XXV/ 135 /04.

Przewodniczący Rady Gminy , poinformował że został został wyczerpany porządek obrad odnośnie podjęcia uchwał.

Ad.9
Przewodniczący Rady Gminy, powiedział że wszyscy Radni otrzymali sprawozdanie , czy są pytania bądź uwagi do jego treści.

Radna G.Moszkowicz- spytała czy w sprawozdaniu nie powinny być ujęte  wszystkie zmiany dokonywane w budżecie gminy , dotyczy to  głównie zarządzeń.

Wójt odpowiedział, że o wszystkich wydawanych zarządzeniach w tym także finansowych radni są każdorazowo informowani na Sesjach w ramach sprawozdania z działań międzysesyjnych.

Innych pytań nie zgłoszono.

PRZEWRA

Ad.10
Radna W.Litecka –spytała dlaczego na dzisiejszej Sesji nie ma policjanta którzy są potrzebni, taka była propozycja , chciała mu przekazać  Nr rejestracyjny samochodu, który w dniu dzisiejszym wyrzucał  śmieci z samochodu, do kosza przy świetlicy, -z Gazety Lubuskiej dowiedziała się o „szklance mleka” dla szkół, z rozmowy telefonicznej do LUW dowiedziała się że wnioski o dofinansowanie „szklanki mleko” złożyło 75 placówek niestety z naszej Gminy nie został złożony ani jeden wniosek,
- kolejna sprawa to stypendia dla młodzieży „popeegierowskiej” mają one wynosić aż 380.-zł , czy temat ten został właściwie w naszej Gminie rozpropagowany, kwota nie jest mała mogła by
by pozwolić młodzieży z biednych rodzin na kształcenie się,
-następna sprawa to sprzedaż w jednym ze sklepów w Raculi sprzedaje się alkohol i papierosy nieletnich, udzielenie mieszkance Raculi informacji że sprawą zajęła się Gminna Komisja  Rozpatrywania Problemów Alkoholowych nie załatwia sprawy, podobne pismo mieszkanka otrzymała ,z prokuratury z informacją że problem ten jest o niskiej szkodliwości społecznej, dlatego  sprawa jest umorzona,
-następnie Radna odczytała pismo mieszkańca Raculi skierowane do Zakładu Komunalnego wzywające do usunięcia awarii na sieci wodociągowej , w której do zamiast wody „płynie” stężone powietrze, wyjaśnieniem problemu wody w Raculi zajęła się już Komisja Rewizyjna,
-dalej Radna oświadczyła ,że wygrana sprawa Pana Nogłego jest precedensem, na dowód czego odczytała dwa wyroki sądowe z tego jeden dotyczący Gminy Świdnica, której udowodniono nielegalne wpłaty na poczet budowy kanalizacji w Wilkanowie,
-spytała też co ma odpowiadać mieszkańcom którzy wpłacili opłatę partycypacyjną co maja dalej robić, jako radna rozumie że  nie ma jeszcze uzasadnienia wyroku, ale mieszkańcy chca już  wiedzieć.

Radny M.Soppa- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej powiedział ,że jak już wspomniała Radna , Komisja zajęła się problemem wody w Raculi, komisja wzięła udział w wyjeździe sprawdzającym stan ciśnienia oraz zapoznała się z szeregiem dokumentów ostateczne wyniki kontroli nie są jeszcze opracowane , ale nie rozumie w jaki sposób do prasy przeszły tak nieścisłe informacje i jak się wobec tego zachować, zwłaszcza dotyczące Sieci do Starego Kisielina, nieprawdą jest że inwestycja realizowana była bez dokumentacji , dokumenty są kompletne od pozwolenia na budowę po odbiór techniczny.

Radny T.Borek – powiedział że chciałby poruszyć problem porządków na  wsiach, problem dotyczy głównie niezagospodarowanych działek budowlanych, które od kilku czy już nawet kilkunastu lat są nie zabudowane , podobny problem jest też ze skwerami w tym też i gminnymi,

-kolejny problem to „hasło pies” , co ma zrobić sołtys gdy po godz.  15oo , otrzymuje informacje o potrąconym czy nawet zabitym przez samochód psie, gdzie sprawę zgłosić.

Radna G. Moszkowicz- - stwierdziła, że podejście policji do niektórych  sprawa , zwłaszcza dotyczących kradzieży czy włamań jest niewłaściwe, w ostatnim czasie osobiście się o tym przekonała.

Przewodniczący Rady Gminy, odpowiedział że co do obecności na Sesji policjanta to będziemy go systematycznie zapraszać za Sesje.

O odpowiedź na kolejne pytania, Przewodniczący Rady Gminy poprosił Wójta Gminy.

Wójt na wstępie powiedział, że zgłoszone tematy to raczej refleksje nie zapytania , może jedynie sypatyzować z mieszkańcami, no bo cóż może Urząd zrobić więcej niż prokuratura , która zgłoszenie umarza bo jest to mała szkodliwość społeczna . Co do –to część mieszkańców Raculi z godna podziwu zajadłością działa w niektórych sprawach , to może i w wymienionych sprawach społeczność lokalna mogła by sobie poradzić . Jeżdząc po kraju można zauważyć że tam gdzie jest większość gruntów w posiadaniu osób prywatnych , nie ma problemu śmieci , bo sąsiad sąsiadowi ich nie wyrzuci , a gminie można bo to nie nasze.
Co do policjantów to może sugerować policji pewne oczekiwania, ale decyzyjności do jej funkcjonowania nie ma. Co do mleka to, osąd że nikt się tym nie zajął jest niesprawdzony, kilkakrotnie próbowaliśmy zachęcić dzieci do mleka , ale próby nie przyniosły efektu, w województwie jest kilka tysięcy szkół, a o dofinansowanie zgłosiła się zaledwie 75, w naszych placówkach problem próbujemy rozwiązać inaczej np. proponując dzieciom jogurty czy drożdźówki. Podobnie sprawa wygląda ze stypendiami , jest to zadanie w którym tylko pośredniczymy, na sesji była podana informacja o możliwości ich uzyskania przekazane zostały w czerwcu materiały sołtysom i radnym do rozplakatowania, od indywidualnych osób zależało czy złożyli stosowne dokumenty.

Kolejna sprawa to niezagospodarowane działki - wystąpiliśmy z pismami do właścicieli działek ale nie przyniosło to żadnego rezultatu, a to Starostwo tymi sprawami się nie interesuje jak organ mający nadzór budowlany. Co do odpowiedzi na zapytanie odnośnie zwrotu kosztów , to każdy mieszkaniec sam musi zdecydować czy wystąpić do urzędu o zwrot, do czasu otrzymania uzasadnienia sądu , mieszkańcy którzy już z takimi wnioskami wystąpili otrzymują informację że sprawa będzie kontynuowana po uzyskania uzasadnienia wyroku.
O wyjaśnienie problemu psów Wójt poprosił Panią A.Halip.
Pani A.Halip- na wstępie powiedziała ,że faktycznie po godz. 15oo może być problem z oddtransportowaniem padłego zwierzęcia do zakładu utylizacji w Ciepielówku, który to utylizację wykonuje tylko na pisemne zlecenie Gminy, podobna sprawa jest także ze schroniskiem dla zwierząt. problem możemy spróbować poprzez inne rozwiązanie, a mianowicie zgłoszeniem problemu na mój osobisty telefon .

Ad.11

Przewodniczący Rady Gminy spytał czy zostały udzielone odpowiedzi na zapytania z ostatniej Sesji.
Wójt odpowiedział, że tak.
Radni nie zgłosili uwag w tej kwestii.

Ad.12
1/
Sołtys wsi Stary Kisielin- powiedziała że w dniu wczorajszym odbyło się Posiedzenie Rady Sołeckiej , podczas którego postanowiono aby wstąpić  Do Rady Gminy z prośbą o rozważenie możliwości pozyskania środków pozabudżetowych na funkcjonowanie świetlicy „CARITAS” w Starym Kisielinie.

2/
Antonina Ambrożewicz- Sawczuk mieszkanka wsi Racula – na wstępie powiedziała że czuje się mocno urażona słowami Wójta , którzy stwierdził że mieszkańcy wsi Racula , walczą z zajadłością, szkoda że nie\ zostaliśmy jeszcze nazwani „warchołami”,bo mówi Pan że dosyć jest dyktatorów czy  chce Pan ludzi uśpić, którzy działają dla dobra Gminy, a przecież Gmina to my , niejednokrotnie wytykających nieprawidłowości w prawie np. stwierdzając niezgodną z prawem opłatę partycypacyjną, szokuje ją odpowiedź jaką Wójt udzielił radnej W.Liteckiej , mnie również jako zajadłej mieszkanki Raculi ludzie pytają o zwrot należności za przyłącze , np. pytała obecna dzisiaj na sesji Pani Alina Rainko.
-czy prawdą jest , że Urząd odwołał się od wyroku sądowego , który zapadł w sądzie z powódstwa Pan Józef Nogły ,
-odnośnie scenariusza Sesji, mieszkańcy którzy są widoczni jedynie przy urnach a witani na sesjach na końcu, przyjeżdżają na obrady , więc chcieli by wiedzieć np. na co przeznaczane są środki przy zmianie budżetu, to są pieniądze podatników dzisiaj z obecną tu Panią Marciniak , wpłaciłyśmy do kasy pieniądze chciałybyśmy wiedzieć na co będą przeznaczone , komu dodano , komu zabrano,
-w sprawozdaniu Pana Przewodniczącego , prostował Pan artykuł prasowy z dnia 18 sierpnia br. i przepraszał Panią Radcę i Panią Sekretarz, że artykuł został źle napisany, chcielibyśmy wiedzieć kto kłamie ,
-co do wypowiedzi radnej G.Moszkowicz- odnośnie wątpliwości co do skierowania skargi do WSA, i wypowiedziała się w tej sprawie negatywnie to całym sercem jest z Panią radną, przypomniała że w Urzędzie Wojewódzkim jest cały wydział prawny , więc narażanie nas na zbędne koszty jest niepotrzebne, pieniądze zamiast na sąd powinny być przeznaczane na sprawy wiejskiej, dodała że jak pamięta to Urząd już  przegrał sprawę Pana Nowaka teraz świeża sprawa przegrana w sprawie opłaty partycypacyjnej więc chyba coś nie tak z interpretowaniem u nas prawa, niepodważa fachowości Pani Radczyni ale coś jest nie tak,
-następnie Pani A.A.-Sawczuk- podziękowała za odpowiedź na swoje pismo odnośnie pętli autobusowej, z wyjaśnieniem że brak pieniędzy na realizację zadania , pieniędzy brak jest dla ludzi ale do swojej kieszeni to ich nie brakuje, pieniądze się znajdą dopiero wówczas jak dojdzie do nieszczęścia,
-odnośnie dożynek , to nie mnie je podsumowywać, ale była na nich obecna wraz z mieszkanką Raculi i synem ze Starego Kisielina i chce podziękować Panu Wójtowi Bugucewiczowi za okazane wyróżnienie  i zainteresowanie ,Wójt spytał czy są głodni, podziękowanie składam także radnej G.Moszkowicz i Liteckiej za poczęstowanie orężadą, ale bardzo było mi wstyd za dwóch radnych , apeluje o moralne zachowanie ale nie mnie to pilnować .Radny jest reprezentantem mieszkańców i dopuki wszystkie oczy są skierowanie na  „oficjeli” zachowujcie się przyzwoicie, żeby mnie i ludziom nie było za was wstyd, nazwisk nie będę wymieniać.


Radny J.Smoter- oświadczył że wyprasza sobie takie opinie.

Pani A.Amrożewicz- Sawczuk- powiedziała że mówiła o dwóch radnych.

Radny M.Jargas- spytał o kim Pani mówi.

Pani Antonina Ambrożewicz- Sawczuk – spytała czy ma podać nazwiska.

Radny M.Jargas- odpowiedział ,że tak.

Pani Sawczuk- oświadczyła ,że dotyczy to Pana Szały i Pana Barty.
Pan Barta troche za dużo wypił i obchodził dożynki na wesoło , ale Pan Szała - to wstyd co robił.

Następnie Pani Antonina Ambożewicz- Sawczuk na zakończenie spytała. czy plac przy Izbie Wytrzeźwień , także będzie oddany do miasta ,za budynek przy ul.Dąrowskiego.

Przewodniczący Rady Gminy, wyjaśnił że co witania osób uczestniczących w obradach to wg „protokołu” witanie osób bez imiennych zawsze odbywa się na końcu. Co do omawiania uchwał budżetowych , to są one wywieszane na tablicach ogłoszeń i każdy mieszkaniec może się z nimi zapoznać, gdybyśmy mieli na sesjach omawiać uchwały na sesjach to niepotrzebne by były posiedzenia komisji .
Następnie Przewodniczący Rady Gminy powiedział ,że co do uchwał i sprawy skierowania skargi do WSA do nie jest grzechem pytać, jeżeli Radcy maja inne zdania co do interpretacji prawa.
Co do dożynek to jako współgospodarz dziękuje , niedociągnięć wiele ale ogólnie przez mieszkańców były odebrane bardzo dobrze.

Wójt oświadczył że jest tylko człowiekiem i z należytym szacunkiem odnosi się do wszystkich mieszkańców także i Raculi, nikomu nie dałem powodów do tego aby odczuwał to inaczej , ale jeżeli zachodzi taka sytuacja ,że w poniedziałek idę do jednego prokuratora , we wtorek do drugiego a w środę do trzeciego to mam prawo powiedzieć że jest to postępowanie z jakąś dziwną zajadłością , donosi się to tylko do tej części działania, kolejna sprawa odbędzie się 8 bm. może tym razem się uda, tylko nadal nie wiem co , mam dorastające dzieci które zastanawiają się co takiego tata robi że ciągle chodzi do prokuratora.

Co do odwołania się od wyroku sądowego , to nie mogliśmy się od niego odwołać to nie mogliśmy tego zrobić bo nie mamy go jeszcze na piśmie. Koszt skierowania sprawy do WSA wynosić będzie 300,-zł .
Co do Izby Wytrzeźwień to została przekazana jedynie jej ogrodzona część, boisko pozostanie Raculi.

Radny P.Przespolewski- podziękował Wójtowi Gminy za zorganizowanie wyjazdu dzieci ze wsi Zatonie, Barcikowice i Marzęcin do ZOO Safarii w Sękocinie.

Radny J.Barta- oświadczył ,że na dożynkach było 20 mieszkańców  Łężycy i nikt ich specjalnie nie gościł , nie rozumie więc dlaczego  Mieszkańcy Raculi byli traktowani inaczej . Spytał dlaczego zwrotu wpłaconych kwot za przyłącze żądają tylko mieszkańcy Raculi a innych miejscowości nie.

Wójt poinformował zebranych że otrzymaliśmy zaproszenie do udziału w dożynkach gminnych na 12 bm. Do konkursu Powiatowego zgłosiliśmy 6 wieńców które u nas zajęły miejsca od I do III w dwóch kategoriach.

Radna E.Jaworska- powiedziała że skoro mieszkańcy Raculi byli na dożynkach i widzieli kto z kim się „obściskiwał” i mówią o tym zaraz od poniedziałku albo jeszcze w nocy , to chciałabym tylko wspomnieć o ludziach, którzy „odwalili dobrą robotę. Wieniec Raculi zajął w konkursie gminnym I miejsce, tylko nielicznie mieszkańcy przy nim pracowali , ale o tych ludziach się nic nie mówi, nie mówi się o tym że jako sołectwo wystawiliśmy własne stoisko. Mówi się tylko o tym ,że ktoś lubi wypić , osobiście też lubi i niech tylko Pani tak powie to skieruję sprawę do sądu bo to będzie obraza .
Na sesjach nie wytykajmy błędów ale i zauważajmy ludzi którzy coś robią, przez wichrzycielstwo paru mieszkańców, o Raculi mówi się tylko źle, ale w Raculi robi się też dużo dobrego. Osobiście będzie wnioskować np. o nagrodę dla Pani Wilk , która sama wykonała dekoracje na dożynki, a miała to robić Gminna Biblioteka Publiczna. Prosi aby poprzez tych wichrzycieli nie gasić inicjatywy ludzi , którzy dla Raculi chcą jeszcze coś zrobić.


Przewodniczący Rady Gminy , przyłączył się do głosu Pani radnej Jaworskiej odnośnie zaangażowania mieszkańców , w życie wsi . Na dożynkach był problem z wyłonieniem najaktywniejszej wsi, zwyciężyła Zawady, na jej korzyść przemawiały wozy jakimi przyjechali oraz kapela.  Szkoda że prasy nie było ani na dożynkach ani na konferencji.

Pani redaktor Katarzyna Borek- wyjaśniła że prasa nie zawsze jest informowana co na danych wsiach i kiedy się dzieje.

Radna E.Jaworska – 10 bm. będzie powiatowy konkurs wieńców dożynkowych , można by pójść do starostwa zrobić wieńce by szersze grono mogło je oglądać.

Pani Antonia Ambrożewicz- Sawczuk – powwiedziała, że wg radnej Racula to wiechrzyciele i „zajadli” mieszkańcy oraz dziadostwo, wyprasza sobie po jałmużnę do radnej nie chodzi , to że nie chwaliła wieńca to dlatego ,że jest do tego przyzwyczajona , bo Racula prawie zawsze ma I miejsce, a co do błędów to je wytykamy i będziemy wytykać, mówi to z całą odpowiedzialnością.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał pismo Rady Miasta Słubice /pismo w załączeniu/ dotyczące podjęcia uchwały, w sprawie wystąpienia do parlamentu o zmianę ordynacji wyborczej .

Następnie Przewodniczący Rady Gminy poinformował ,że do prokuratury zostało zgłoszone popełnienie przestępstw, polegające na podjęciu uchwały o wysokości diet dla radnych. Żądane dokumenty zostały do prokuratury dostarczone.

Pani Sawczk- spytała czy pismo nie jest z WSA.

Przewodniczący odpowiedział ,że skończył 7 klas i umie czytać.

Dodał ,że w pismach Pana Nogłego są nieścisłości , jeżeli pismo otrzymuje się do wiadomości to odpowiedzi na nie udziela adresat a nie osoba która otrzymała je do wiadomości , szkoda że nie przychodzi na Sesje albo rzadko. W pismach za brak wody w Raculi Pan Nogły obwinia miedzy innymi Przewodniczącego Rady Gminy. Podaje również nie rzetelne informacje na temat ilości mieszkańców Starego Kisielina , wg  wyliczeń Pana Nogłego liczba mieszkańców Kisielina powinna wynosić  7 tys mieszkańców , a zawsze mówiliśmy że to Przylep, Pan Nogły oszukuje tych do których pisma pisze.

Pani Antonia Ambrożewicz- Sawczuk- powiedziała że nie zna treści pism o których Przewodniczący mówi , ale Pan Nogły dla mieszkańców Raculi jest bohaterem , już dwa lata temu mówiła Wójtowi że opłata partycypacyjna jest niezgodna z prawem , potwierdza fakt że były dni i wieczory że wody w Raculi nie było.

Radny J.Barta- powiedział ,że artykule prasowym podano ,że na sesjach zakazano jedzenia ciast na wniosek mieszkańców gminy, chciałby wiedzieć, kto taki wniosek złożył.

Przewodniczący Rady Gminy ,osobiście poprosił o nie przynoszenie ciast czy innej żywności na Sesję.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał pismo , w którym składa rezygnacje z pełnienia funkcji Przewodniczącego Rady Gminy Zielona Góra /pismo w załączeniu/ ,poczym ogłosił o godz, 13 20 zamknięcie XXIV Sesji Rady Gminy Zielona Góra .

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zielona Góra
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2004-09-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2004-09-28 11:51:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2004-09-28 11:52:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2004-09-28 11:52:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2462 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »